Sulla schreef: ↑07 jan 2021 16:35
Hebben jullie trouwens alles (of veel) afgevinkt met ritjes vanuit huis/vakantieadres, of gooien jullie ook de fiets achterop de auto om specifiek een bepaalde uithoek af te werken.
Ik heb dat laatste vorig jaar gedaan nav corona. Normaal doe ik altijd wel een paar toertochten, dat ging niet, dus heb ik mijn eigen ' LTC toertochten' bedacht met de LTC als randvoorwaarde in de routeplanning. 's Ochtends met de fiets op de auto naar de startplaats, rondje rijden, en weer naar huis. Ik doe dan dagafstanden van 120-150Km, vergelijkbaar met de gangbare toertochten. De routes maakte ik zelf in Basecamp, dat op zich is al heel leuk.
Heb zo een rondrit Drente gedaan en daarin alle gemeenten geraakt. Zelfde voor Twente, de Veluwe, Overijssel (m.u.v. Twente), de Achterhoek, Flevoland. Ook een tweedaagse tocht (met overnachting) door Zeeland, en een driedaagse (ook met overnachtingen) door Limburg. Voor de meeste tochten pakte ik de gravelbike omdat ik ook onverharde wegen meenam in de route.
Kan het iedereen aanraden, het was fantastisch. Door deze tochten was 2020 een van mijn mooiste fietsjaren, het is echt prachtig om op die manier het hele land te zien, ik ben op plaatsen geweest waar ik nooit eerder was en heb veel moois gezien.
Verder heb ik geen haast met de LTC, voor mij is het meer een leidraad dan een doel.