Bij mij ook. Dacht na m'n studententijd nooit meer een trein van binnen te willen zien, maar dit jaar heb ik ervaren hoe relaxed het is om lekker met de trein te gaan. Met een regulier 40% abo is het (behalve op echt korte afstanden) goedkoper dan met een auto, maar met die actiekaartjes is het helemaal een no-brainer. Je komt altijd wel een of andere kerel tegen met wie je een praatje maakt en ik vind het lekker om na een dag op de fiets een beetje weg te dommelen naast m'n fiets.PassoEira schreef: ↑21 jan 2019 22:56Bij mij is het precies andersom. Ik doe bijna alles met de fiets (ook de OV-fiets) en het openbaar vervoer. En de uitzondering dat ik eens met de auto ergens heen ga dan is dat met iemand meerijden.jepickx schreef: ↑21 jan 2019 19:45 Eigenlijk reis ik zo goed als never nooit met de trein. Woon weliswaar vlakbij een station (5 min lopen), maar daar liggen nogal gevoelige herinneringen.
Maar vooral ook het feit dat je met het openbaar vervoer zoveel meer tijd kwijt bent dan met de auto is dat niet aantrekkelijk. In veel gevallen is fietsen sneller. Geldt zeker voor woonwerk verkeer (30 km).
Maar om te reageren op bovenstaande, dan zal ik eerst nog even uit moeten vinden hoe dat zit met zo'n abonnement en of het dan de moeite van het aanschaffen waard is. Ben met die dingen helemaal niet op de hoogte.
Maar ook hier : bedankt voor de tip. Een mens is nooit te oud ...
Ik heb juist de laatste jaren een gruwelijke hekel aan autorijden gekregen.
Met het OV gaat het langzamer maar vooral in de trein zit ik op mijn gemak en kan dan, omdat er niet op het verkeer hoeft te worden gelet, mooi wat lezen.
En (voor mij) ook belangrijk: ik vind het prettig niet meer te vervuilen dan nodig is.
En ja, de auto is vaak sneller, maar ik neem een boek mee en vermaak me prima.