Pagina 6 van 12

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 12:39
door loekie1976
Ook Mueller zal naar zijn klanten luisteren (Jos in dit geval) en zijn toekomstige ontwerpen daarop afstemmen. Maar gok dat dit niet veel verder gaat dan wij willen in de toekomst een aeroframe van 950 gram die ook nog comfortabel is.
Als dit dan ook nog past in het verhaal van ARC8, dan kan BETA aan het ontwerpen gaan, en kan Jos denken dat hij een frame developer is.

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 12:40
door Kiekeboe
:lol: :lol: :lol: schitterend toch die Jos, wat een lolbroek.
Wat zou het forum saai zijn zonder hem ...

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 12:46
door loekie1976
Klopt. Als we die vergelijking doortrekken dan kun je bijvoorbeeld een catalogus woning kopen (open mould) Of samen met een architect alles vanaf het begin af bepalen en dus een grote invloed te hebben op het eindresultaat.
Nu hebben wij de kans het tweede te doen en dat vinden wij leuk en maakt ons enthousiast en dat is precies wat vertellen. De Samenwerking met onze architect is prima en prettig. We vinden elkaar in heel veel details waar het eindontwerp aan moet voldoen.
Maar ook je tweede voorbeeld is een open mould, want je bent geen eigenaar van het ontwerp. De architect kan het ontwerp rustig nog 100 keer neerzetten.

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 12:47
door Jaap Telder
Citaat Jos:

....en dus een grote invloed te hebben op het eindresultaat....

Grote invloed.
Over welke invloed hebben we het, vertel het ons, Jos.
Ik wil Mueller er ook wel over horen in hoeverre jij zijn ontwerpen medebepaald.
Dat is hoogst uitzonderlijk bij een (top)ontwerper als Mueller, of Jos moet in de R&D zitten van het Taiwanese moederbedrijf.

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 12:52
door plopmobiel
Karl66 schreef: 10 mei 2019 11:34 Het verschil met die merken is dat die merken een open mold frame kopen, hun eigen naam er op laten zetten en ze dan voor een daarbij behorende prijs verkopen.

Jos doet voor een deel hetzelfde, hij koopt ook open mold frames, zet zijn eigen naam er op, maar gaat dan een hoop leugens spuien om daarna die fietsen veel duurder te kunnen verkopen. Extra geld uit mensen hun zakken kloppen op basis van gebakken lucht heeft een naam in ons wetboek van strafrecht, oplichting.

Dat is het verschil en een nogal behoorlijk verschil...
Is dat zo? Is er bij PART Fietsen sprake van oplichting? Denk dat je wel heel makkelijk een conclusie trekt hoor en ik zou artikel 261 Wetboek van Strafrecht er voor de zekerheid eens op nalezen.

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 12:53
door amclassic-fan
Fons multistrada schreef: 10 mei 2019 12:38 Klopt. Als we die vergelijking doortrekken dan kun je bijvoorbeeld een catalogus woning kopen (open mould) Of samen met een architect alles vanaf het begin af bepalen en dus een grote invloed te hebben op het eindresultaat.
Nu hebben wij de kans het tweede te doen en dat vinden wij leuk en maakt ons enthousiast en dat is precies wat vertellen. De Samenwerking met onze architect is prima en prettig. We vinden elkaar in heel veel details waar het eindontwerp aan moet voldoen.
loekie1976 schreef: 10 mei 2019 12:30 @Jos, als ik bij een architect aangeef aan welke specs mijn toekomstig huis moet voldoen, dan ben ik niet de ontwerper, dan ben ik de klant.
Ik ben wel benieuwd waar dat bracket uit gaat komen. Gezien het gedegen onderzoek dat jullie hebben gedaan om tot de Fons te komen heb ik er het volste vertrouwen in dat het een revolutionaire frame gaat worden :mrgreen:

Gok zo dat een betere vergelijking met het ontwerpen, is het betrekken van een nieuw huurhuis bij een woningcorporatie, dan mag je ook tussen 2 verschillende frontjes voor de keuken kiezen.

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 12:58
door loekie1976
Haha, en dan in je nieuwe huurhuis gaan opscheppen over hoe het gehele ontwerpproces van de badkamer is gegaan.

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 13:14
door Jaap Telder
Jaap Telder schreef: 10 mei 2019 12:47 Citaat Jos:

....en dus een grote invloed te hebben op het eindresultaat....

Grote invloed.
Over welke invloed hebben we het, vertel het ons, Jos.
Ik wil Mueller er ook wel over horen in hoeverre jij zijn ontwerpen medebepaald.
Dat is hoogst uitzonderlijk bij een (top)ontwerper als Mueller, of Jos moet in de R&D zitten van het Taiwanese moederbedrijf.
@Jos: kan je hier a.u.b. op reageren voordat er weer allerlei lappen tekst verschijnen?

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 13:18
door Gravelist
Laat me niet lachen.
Alsof Mueller BMC en SC verlaat, om zelf in alle vrijheid aan ideeën te kunnen werken, zich door ene Jos uit Nederland vervolgens laat vertellen wat hij doen moet😂

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 13:21
door Fons multistrada
Nee!

Geen zin meer in Jaap. Je leest niet en geen enkel antwoord maakt uit voor je.


Kom maar langs. Laat ik je misschien de ontwerpen nog zien ook.
Jaap Telder schreef: 10 mei 2019 13:14
Jaap Telder schreef: 10 mei 2019 12:47 Citaat Jos:

....en dus een grote invloed te hebben op het eindresultaat....

Grote invloed.
Over welke invloed hebben we het, vertel het ons, Jos.
Ik wil Mueller er ook wel over horen in hoeverre jij zijn ontwerpen medebepaald.
Dat is hoogst uitzonderlijk bij een (top)ontwerper als Mueller, of Jos moet in de R&D zitten van het Taiwanese moederbedrijf.
@Jos: kan je hier a.u.b. op reageren voordat er weer allerlei lappen tekst verschijnen?

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 13:22
door Fons multistrada
IDD stel je dat toch eens voor...
t2300 schreef: 10 mei 2019 13:18 Laat me niet lachen.
Alsof Mueller BMC en SC verlaat, om zelf in alle vrijheid aan ideeën te kunnen werken, zich door ene Jos uit Nederland vervolgens laat vertellen wat hij doen moet😂

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 13:32
door loekie1976
BETA moet ook leven, dus die luisteren echt wel naar een klant (ook naar Jos).
Maar dan maken ze gewoon een strategische keuze, bv we gaan een aeroframe ontwerpen die we kunnen gebruiken voor ARC8 en kunnen verkopen aan PART, en nog een aantal anderen. Dat ze dus rekening houden met PART lijkt mij aannemelijk, want ze willen gewoon verkopen.
Maar als Jos exclusieve ontwerpeisen voorstelt, denk ik dat de deur snel dicht gaat of dat het prijskaartje snel stijgt.