Alles over vakanties op én met de fiets

Mergelheuvelland 2-daagse 2010

paulvandeven
Forum-lid

paulvandeven 21 sep 2010 02:12

[quote="Walter G"][quote="Paul van de Ven"]Oh ja, die kasseien....

Ik vond het wel zonde van mijn fiets![/quote]

Hoezo? Is je fiets erop stuk gegaan?[/quote]

Eh nee, dat niet. Maar ik vond het ook niet fijn klinken....

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 21 sep 2010 13:00

Zondag kwam ik bij St. Geertruid al op de route van de MH2D en in plaats van de geplande tocht richting de Eifel ben ik de 120km maar gaan rijden. Ik was al vroeg weg. Rond 07:50 en vond het erg rustig onderweg. Pas vanaf de Gulpenerberg waar de 70km erbij kwam werd het een stuk drukker.

Ik denk dat ik me volgend jaar eens netjes inschrijf want de verzorging e.d. leken me ook prima in orde. Omdat er bordjes weg gehaald waren heb ik bij Wahlwiller wat mensen de weg gewezen. Vanaf daar ook met een Groninger meegereden (foto op mijn blog, gratis te verkrijgen). Ik weet dankzij hem nu ook zeker, dat ik nooit meer 'wielrenner' ga en kan worden. Heb 'r een leuk verslag van gemaakt.

http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/?p=285

Nog dank ook aan de organisatie voor het water en de bananen bij het drie-landen-punt, gratis gekregen in ruil voor het 'wegwijzeren' van een aantal zoek gereden mensen :-)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 21 sep 2010 19:31

[quote="Paul van de Ven"][quote="Walter G"][quote="Paul van de Ven"]Oh ja, die kasseien....

Ik vond het wel zonde van mijn fiets![/quote]

Hoezo? Is je fiets erop stuk gegaan?[/quote]

Eh nee, dat niet. Maar ik vond het ook niet fijn klinken....[/quote]

't Is gewoonweg niet van deze tijd, in de middeleeuwen horen die dingen thuis, tegenwoordig heb je asfalt...
Zonder dollen, dit was maar een zeer kleine smet want verder absoluut lof voor de organisatie.
Goed uitgepijlde en mooie afwisselnde route gehad, en als klap op de vuurpijl nog goed fietsweer ook op zaterdag.
Zondag vond ik het met de (koud aanvoelende) wind wat minder aangenaam en vond ik de route ook iets minder aantrekkelijk dan zaterdag.
Pluspunt van zondag tov zaterdag was wel dat er beter wegdek was, maar dat was omdat je in NL rijdt ipv Belgie :)
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 sep 2010 20:17

[quote="arjan916"]

't Is gewoonweg niet van deze tijd, in de middeleeuwen horen die dingen thuis, tegenwoordig heb je asfalt...[/quote]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden! Kasseien zijn geschikt voor paard en wagen ;-)
Less is bore

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 21 sep 2010 22:17

Tja, het blijft voor velen een probleem, die kasseien.

Zaterdag op de terugweg naar St. Geertruid langs de Maas in België lag trouwens ook een mooie strook.

Ik had daar constant een fietser voor me in het vizier die maar niet dichterbij kwam.

Totdat deze strook begon: ik reed zo naar hem toe.

Vond dat net zo mooi als de steile klimmen.

amateurke
Forum-lid

amateurke 21 sep 2010 23:07

[quote="Walter G"]Tja, het blijft voor velen een probleem, die kasseien.

Zaterdag op de terugweg naar St. Geertruid langs de Maas in België lag trouwens ook een mooie strook.

Ik had daar constant een fietser voor me in het vizier die maar niet dichterbij kwam.

Totdat deze strook begon: ik reed zo naar hem toe.

Vond dat net zo mooi als de steile klimmen.
[/quote]

WalterG; met dat logo onder je posts had ik niet anders verwacht.

Maar zo zie je maar voor de één is het leuk om een paar steile klimmen te hebben de ander baalt ervan. Walter G vreet de kasseien op. Daniel/Arjan rijden er liever 10km voor om. Om mooie klimmen te bereiken in België moet je een keuze maken; of de grote weg met veel verkeer of binnenwegen waar je het asfalt vaak tussen de gaten moet zoeken. Al met al vond ik de route een prima compromis tussen dit alles.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 sep 2010 23:27

[quote="Walter G"]Tja, het blijft voor velen een probleem, die kasseien.
[/quote]

Klopt, heeft niks met fietsen te maken.

Iets als Parijs Roubaix kan heroisch zijn, een uitdaging, maar nooit leuk.
Less is bore

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 21 sep 2010 23:41

[quote="Daniel1975"]Iets als Parijs Roubaix kan heroisch zijn, een uitdaging, maar nooit leuk. [/quote]

Nooit is wel erg lang, Daniel.

Wie weet word jij nog eens een kasseienvreter...

pinarello
Forum-lid

pinarello 21 sep 2010 23:41

[quote="Daniel1975"][quote="Walter G"]Tja, het blijft voor velen een probleem, die kasseien.
[/quote]

Klopt, heeft niks met fietsen te maken.

Iets als Parijs Roubaix kan heroisch zijn, een uitdaging, maar nooit leuk. [/quote]

Dat zeggen anderen weer van hellingen, zeker als ze wat steiler zijn. Ik begrijp het probleem niet zo eigenlijk, die paar meter stenen. Als je LBL rijd heb je een Stavelot ook een paar meter stenen, daar hoor ik nooit iemand over.
Tandje erbij en het is alweer voorbij:D

Tijd voor de Ronde Daan!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 sep 2010 23:46

De enige kasseien die ik verteer zijn op de hellinkjes in West Vlaanderen. Reuzen van Vlaanderen is in dat opzicht een hele leuke tocht; de klassiekers en meer zitten erin, maar de karresporen worden verder overgeslagen.
Less is bore

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 21 sep 2010 23:56

Als je je bedenkt, kun je hier nog eens rustig kijken naar de oude meester.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 21 sep 2010 23:59

Kasseien leveren in ieder geval altijd discussie op. :)

Ik heb een tijd gehad waarin ik het helemaal niets vond om over kasseien te rijden. En ik viel er ook altijd stil. Inmiddels ga ik bij vlagen toch vrij aardig over de stenen heen en vind ik het ook echt leuk. Het kan dus wel...;)

Plaats reactie