Toch wel, het totale geheel komt toch iets omhoog en is vaak net genoeg om een net te lange stuurbuis te compenseren (moeten er dan vaak wel meer dan 1 zijn)walter- schreef: ↑17 dec 2019 10:42Microspacers zet je boven je bovenste lager om je balhoofdopbouw boven je frame te krijgen. Je zorgt daarmee dat de eerste cap op je lager net boven je frame uitsteekt (net niet sleept, en zo weinig mogelijk opening om vuil nket binnen te laten).
Dat heeft niets te maken met de topcap en normaal niets let je probleem.
Walter
Speling balhoofd
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16636
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Mee eensjapiecarbon schreef: ↑17 dec 2019 11:45Toch wel, het totale geheel komt toch iets omhoog en is vaak net genoeg om een net te lange stuurbuis te compenseren (moeten er dan vaak wel meer dan 1 zijn)walter- schreef: ↑17 dec 2019 10:42Microspacers zet je boven je bovenste lager om je balhoofdopbouw boven je frame te krijgen. Je zorgt daarmee dat de eerste cap op je lager net boven je frame uitsteekt (net niet sleept, en zo weinig mogelijk opening om vuil nket binnen te laten).
Dat heeft niets te maken met de topcap en normaal niets let je probleem.
Walter
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Idd; maar het doel van de microspacers is niet te zorgen dat je spacertoren boven de vork uitkomt. Enkel dat er boven je frame zo weinig mogelijk opening is (of dat het niet sleept). Met de gewone spacers van enkele mm zorg je dat de topcap hoog genoeg is. De microspacers zijn .1mm of zoiets groot. Dat is echt niet om de topcap hoogte te regelen. Als je het kan afstellen met minder microspacers moet je dat doen om je balhoofd properder te houden.
Eerder was er de tip van echt een goed hoge spacer te plaatsen als je de topcap en speling afstelt, de stuurpen vast te zetten en dan eventueel een lagere spacer te plaatsen.
Maar dat is misschien ook een deel van het probleem; de eerste spacer/cap schuurt tegen het frame aan; dat frame verliest wat materiaal en je hebt speling.
Walter
Eerder was er de tip van echt een goed hoge spacer te plaatsen als je de topcap en speling afstelt, de stuurpen vast te zetten en dan eventueel een lagere spacer te plaatsen.
Maar dat is misschien ook een deel van het probleem; de eerste spacer/cap schuurt tegen het frame aan; dat frame verliest wat materiaal en je hebt speling.
Walter
Ik stel voor dat Titi
a- eerst even gaat tsjekken of tie de goede lagers heeft
b- de geintegreerde vorkconus (waarop het onderste lager zit) bekijkt op regelmatigheid/rondheid en of het lager daar stabiel op zit.
a- eerst even gaat tsjekken of tie de goede lagers heeft
b- de geintegreerde vorkconus (waarop het onderste lager zit) bekijkt op regelmatigheid/rondheid en of het lager daar stabiel op zit.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 09 dec 2019 20:49
Hierbij de foto’s
Speling blijft terugkomen. Volgens de fietsenmaker de juiste lagers.
Zoals je ziet is de voorvork ingesleten, volgens mij ter hoogte van de eerste lager en daar waar die klemring zit om de voorvork op zijn plaats te houden.
Ik heb nu eens hogere cone geplaatst...
Iemand met nog tips bij het zien van de foto’s?
Speling blijft terugkomen. Volgens de fietsenmaker de juiste lagers.
Zoals je ziet is de voorvork ingesleten, volgens mij ter hoogte van de eerste lager en daar waar die klemring zit om de voorvork op zijn plaats te houden.
Ik heb nu eens hogere cone geplaatst...
Iemand met nog tips bij het zien van de foto’s?