Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
frank8610
- Forum-lid
frank8610
01 jun 2010 00:23
Ik zou mijn huidige fiets (S-Works Tarmac SL3) upgraden met Dura Ace 7900, geen DI2.
Daarna een paar wielsets kopen; setje Zipp 202 tubes en een Zipp 404 voor en 1080 achter (voor de pats).
Van wat ik over heb eerst een jaartje beleggen en van de winst een hutje kopen in de Franse Alpen.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
-
molenwiek
- Forum-lid
molenwiek
01 jun 2010 00:31
Cervelo S3, Shimano Durace Di2 en een paar SRAM S80.....
-
danny1407
- Forum-lid
danny1407
01 jun 2010 00:39
50% van het plezier wat ik aan fietsen beleef, bestaat uit het afstruinen, snuffelen, jagen en speuren naar koopjes, aparte dingetjes en upgrades op internet en in winkels.
10 rooitjes neerleggen en een fiets in de achterbak gooien zal waarschijnlijk eindigen in een "ok en nu?" met een schouders optrekkende beweging, waarna de fiets op marktplaats belandt.
Geen kunst, geen lol.
-
robbebopper
- Forum-lid HC
robbebopper
01 jun 2010 00:41
Waarschijnlijk heb je hier groot gelijk in! Maar ik wil toch wel eens uitproberen of het echt zo is.
-
geertjan5
- Forum-lid
geertjan5
01 jun 2010 00:58
Danny ik ben het volledig met je eens!
Ik had een racefiets van alu paar jaar oud. Ding met RX100 ik was heel erg blij. Als snel ging ik dat ding ''tunen'' carbon bidonhouders, zadelpen, en carbon pompje;) Waarom? omdat ik het leuk vond om te doen! En ik met mijn volle bewustzijn het eigenlijk ook gewoon totaal nutteloos vond. Maarja...
Vervolgens een redelijk nieuwe carbon racer gekocht met ultegra en onderdelen die vrij nieuw waren(en nog zijn). Na een paar keer gereden te hebben dacht ik ja dus?? het rijd beter dan mijn oude maar nu heb ik hem. En nu???
Bij de volgende racefiets het zelfde. Vervolgens nog hoge wielen gekocht van 70mm En nu?? het staat mooi het is mooi. Maar de heb is nu het einde van de wil.
Bij de tijdritfiets is het ook zo. Ik heb hem hij is mooi. Maar als iemand er een leuk bedrag voor geeft gaat hij weg. Ik haal wel weer wat nieuws. Ik weet dat ik er zoveel mee voordeel uit haal dan een gewone. Daarom rijd ik erop:)
Nu wil ik niet zeggen dat ik niet blij met mijn spullen ben. Ik poets hem zowiezo 1x per week:P Maar dat de heb de einde van de wil is.
Hopelijk wek ik nu niet de agressie bij sommige;)
Daarnaast zit ik er al een tijdje over te denken om een alu racer (erbij) te kopen. Speciaal voor wedstrijden omdat ik het gewoon zonde vind om met carbon op mijn plaat te gaaan.
Echter zou ik binnenkort ook eens een gooi in de goede richting doen. Alleen dan ben ik bang dat 10K niet genoeg is.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
-
nagtie
- Forum-lid
nagtie
01 jun 2010 02:52
Ik denk een Trek 2.1 heb ik 9000 euro om een nieuwe auto te kopen en ook nog eens lekker opvakantie te gaan.
Maar jah met al die rechtse invloeden rond de verkiezingen zal ik eerder minder dan meer spaar geld krijgen.
-
lvgh
- Forum-lid HC
lvgh
01 jun 2010 02:54
[quote="danny1407"]50% van het plezier wat ik aan fietsen beleef, bestaat uit het afstruinen, snuffelen, jagen en speuren naar koopjes, aparte dingetjes en upgrades op internet en in winkels.
10 rooitjes neerleggen en een fiets in de achterbak gooien zal waarschijnlijk eindigen in een "ok en nu?" met een schouders optrekkende beweging, waarna de fiets op marktplaats belandt.
Geen kunst, geen lol.[/quote] Waar blijft dan die andere 50%? Is dat niet genoeg om lol te beleven aan het fietsen zelf?;)
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
01 jun 2010 09:59
[quote="havana"]Waarom zou je, als simpele toerist, in godsnaam een SRM willen?
Met Campa 11 speed zou ik nog niet rijden als ik 10.000 TOE kreeg. Spuug en spuug lelijk.[/quote]
Dit is een beetje een domme opmerking in je eigen topic Havana. Waarom zou je, als simpele toerist, in godsnaam een fiets van 10k willen....?
.
..
...
No offence verder uiteraard
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
havana
- Forum-lid HC
havana
01 jun 2010 10:09
Wie zegt dat ik een fiets van 10k wil ?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
-
de zwarten
- Forum-lid HC
de zwarten
02 jun 2010 13:30
Ik zou...
Meer vakantie nemen.
Met die vakantie eens deftig tubes leren plakken, wielen leren spaken (2 aspecten die ik nog niet goed kan wat betreft eigen fiets opbouwen).
Vervolgens hier en daar wat leuke spullen bestellen: 68mm Edge velgen, extralite naven,... (2500 euro weggesmeten geld). Maar omdat het toch niet lukt met de wielen wegens toch iets teveel linkerhanden, een paar Bora's kopen en daar Vittoria tubes op lijmen (dat moet nog net lukken). (2000 euro goed besteed)
De afwerking wordt een mix tussen ouwe record (crank, shifters) en nieuwere superrecord remmen en derailleurs, zolang het maar zwart van kleur is. (500 euro). Alle andere afmontage heb ik al (zadel, stuur, pedalen,...)
Dit alles komt in een stalen frame op maat gebouwd bij meneer Nagasawa met een doorgetrokken zitbuis. Een retourtje Japan is deel van de vakantie, en kan nog wel binnen het budget. (samen 3000 euro).
De laatste 2000 euro gaat dan naar enkele langere fietsvakanties, liefst met wat gevarieerd terrein en warm weer terwijl het koud is in de lage landen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
![Afbeelding](http://www.corniel.nl/zzz/fora/smiley_campabinieri.gif)
©®
-
forza
- Forum-lid
forza
02 jun 2010 15:35
[quote="a.herrebout"]Ik wel in ieder geval!
![Afbeelding](http://i46.tinypic.com/6o1y6q.jpg)
[/quote]
+1 maar dan BoB kleurstelling en LW wielen
eigenwijs is ook wijs...