Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Tour 2010 Topic!

trannel
Forum-lid

trannel 21 jun 2010 19:42

Ik verwacht ook geen overwinning van Lance Armstrong tijdens deze tour, maar je kunt ook te negatief doen(bijlagen schrijven). Derde worden in de tour of tweede worden in de ronde van Zwitserland zou voor enorm veel renners het hoogtepunt van de carriere zijn. Hij doet dat toch maar even op zijn leeftijd.

-Bram Tankink gekozen voor de tour ploeg. Mooie kerel die Tankink, al denk ik dat het beter was geweest als Weening mee was gegaan maarjah Giro hea.

Denis Mentsjov (Rus), Robert Gesink, Lars Boom, Oscar Freire (Spa), Grischa Niermann (Dui), Maarten Tjallingii, Koos Moerenhout, Juan Manuel Garate (Spa) en Bram Tankink.

Mooi om toch gewoon vijf Nederlanders te zien, benieuwd naar Gesink en Boom.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 22 jun 2010 12:56

Trannel schreef:Ik verwacht ook geen overwinning van Lance Armstrong tijdens deze tour, maar je kunt ook te negatief doen(bijlagen schrijven). Derde worden in de tour of tweede worden in de ronde van Zwitserland zou voor enorm veel renners het hoogtepunt van de carriere zijn. Hij doet dat toch maar even op zijn leeftijd.

Op het podium belanden is natuurlijk waanzinnig goed. Ik heb op dit forum ook altijd mijn respect uitgesproken voor de prestaties die hij geleverd heeft.

Het is wel zo dat Armstrong niet terug gekomen is om 3de te worden, hij wilde weer 1e worden. Hij zag die mannen fietsen en vond het niveau dermate laag, dat hij wel weer even terug zou komen...

De manier waarop hij met anderen om gaat, daar heb ik minder respect voor. Ook het overschatten van jezelf, na al die jaren ervaring, getuigt niet van enige professionaliteit.

Bij de devoten mis ik deze nuanceringen vaak. Als een 'devil's advocate' post ik daarom steevast mijn mening over de situatie Armstrong.

Als oude van dagen zo goed fietsen is natuurlijk fantastisch. Maar meer dan dat is het ook niet.

dirkjan
Forum-lid

dirkjan 22 jun 2010 13:23

Toch heeft hij in 2009 de TDF bijna 2 uur sneller gereden dan de ronde van 2008. Dus zijn opmerking dat hij sneller kan is redelijk bewezen. alleen waren er meer mensen flink sneller.

Ik ben sinds zijn come back wel iets meer lance fan dan in toen hij stopte. De tours waren bijvoorbaad al beslist. Nu is er toch nog een soort van stille hoop dat er iemand contador er afrijdt(tegen beter weten in hoor).

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 22 jun 2010 13:24

Je kunt toch niet zomaar de tijd van twee verschillende rondes met elkaar vergelijken? Het is een compleet ander parcours en koersverloop.

dirkjan
Forum-lid

dirkjan 22 jun 2010 13:31

Klopt, maar feit blijft dat armstrong al zijn tours onder 90 uur heeft gereden, en sinds hij gestopt is er altijd rond de 90 uur over gedaan. behalve de tour van 2009. die ging weer in 88 uur. Dus 3 jaar lang stukken langer over een tour dan is het toch wel bewezen dat LA er korter over doet of is de tour 3 jaar lang HEEEEEL zwaar geweest en als LA er aan mee deed een stuk makkelijker.

sparko
Forum-lid

sparko 22 jun 2010 14:04

prestatie van Frank Sleck in Zwitserland was toch wel goed. Tijdrit aardig verbeterd. Nu nog kijken of hij even hard klimt als z'n broertje en AC. Dan kan hij een goede kans maken.

Tijdrit van AC tijdens dauphine was verre van indrukwekkend, heeft nog wel wat arbeid te doen.

Armstrong, het blijft een Amerikaan en die doen soms de meest onverwachte dingen.

Gesink, goed in de bergen, te weinig kwaliteiten in de tijdrit om de tour te winnen. Is geschikter voor de Giro waar de bergen steiler zijn en de finish vaker op de top of er vlak na ligt.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 jun 2010 23:17

Hoe kun je toch ooit Tour tijden met elkaar vergelijken? HM's, km's, overheersende windrichtingen bij vlakke etappes, koersverloop......
Less is bore

IBAN
Forum-lid

IBAN 23 jun 2010 09:11

LA is niet terug gekomen om de tour te winnen. Maar om weer in de schijnwerpers te staan. Als je stopt is er namelijk geen hond die naar je omkijkt en dat kan iemand met zo'n ego niet verkroppen. Natuurlijk gaat LA de tour niet winnen, daar is hij namelijk te oud voor. Bovendien snap ik niet dat hij zoveel "fans" heeft, wat een zelfingenomenheid. Net als de meeste Amerikanen totaal geen realiteits besef............ en hij zit als een onbehouwen boer op zijn fiets.

edwin01
Forum-lid

edwin01 23 jun 2010 11:20

IBAN schreef:LA is niet terug gekomen om de tour te winnen. Maar om weer in de schijnwerpers te staan. Als je stopt is er namelijk geen hond die naar je omkijkt en dat kan iemand met zo'n ego niet verkroppen. Natuurlijk gaat LA de tour niet winnen, daar is hij namelijk te oud voor. Bovendien snap ik niet dat hij zoveel "fans" heeft, wat een zelfingenomenheid. Net als de meeste Amerikanen totaal geen realiteits besef............ en hij zit als een onbehouwen boer op zijn fiets.

Afbeelding

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 25 jun 2010 21:21

Weer geen Boonen in de Tour, te veel last van z'n knieblessure. Heel jammer.
Eenvoud kenmerkt het ware.

prowasman
Forum-lid

prowasman 25 jun 2010 23:42

Lance was gister nog de Pyreneeën aan het verkennen:

http://www.livestrong.com/teamradioshac ... 1ecfc77b3/
http://www.livestrong.com/teamradioshac ... 36b2770d3/

wel geinige filmpjes, vooral die eerste met die koeien:)
Een klein vraagje: Het is toch zo dat de winnaar van de TDF 09 als laatst van start gaat 3 juli in de proloog? Dat betekent dan ook dat lance als 2na laatste van start gaat?
Als dit niet zo is moet ik vrij nemen van mijn werk..

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 26 jun 2010 00:51

Haussler gaat ook niet naar de Tour. Erg jammer dat een aantal smaakmakers er dit jaar niet bij is!
Eenvoud kenmerkt het ware.

Plaats reactie