Leveringstermijnen nieuwe racefietsen
-
- Forum-lid HC
Ik heb het idee dat als je 8-26 weken moet wachten op iets, dat je dan juist de hoofdprijs betaald voor het nieuwe model?
Ongeduldig? Volgens mij is het tegenovergestelde waar; wie bereid is om te wachten tot ze overjarig zijn kan een fiets gelijk meenemen en krijgt nog eens 40% korting ook.
Ongeduldig? Volgens mij is het tegenovergestelde waar; wie bereid is om te wachten tot ze overjarig zijn kan een fiets gelijk meenemen en krijgt nog eens 40% korting ook.
-
- Forum-lid
Zal per merk verschillen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Ligt een beetje aan je referentie... op een standaard 13 in een dozijn Sensa (om maar een voorbeeld te noemen) die je op elke straathoek kan kopen zal dat normaal niet snel het geval zijn. Maar als je een wat specialere fiets wil die nog van de fabriek moet komen (dus niet bij de importeur of dealer staat) dan kan het al oplopen... of als de fiets nog samengesteld moet worden. Ik schrik zelf niet van de termijnen die Daniel noemt.
-
- Forum-lid HC
Nee, ik heb gewoon standaard afspraken over kortingen met mijn FM. Ja ik kan vast ergens nog een % meer krijgen. Maar het gaat prima zo! Geen gezeik appje en bestellen.ypuh schreef: ↑14 okt 2020 15:54 Ik heb het idee dat als je 8-26 weken moet wachten op iets, dat je dan juist de hoofdprijs betaald voor het nieuwe model?
Overjarig is anders, maar dan is meestal mijn maat en model uitverkocht
Sensa's zie ik hier nochtans niet veel
Meer zelfs, ik moet de eerste nog tegen komen.
De Specialized, S-Works, Ridley, BMC,...-fietsen staan hier op elke hoek. Of beter, aan elk café.

Meer zelfs, ik moet de eerste nog tegen komen.
De Specialized, S-Works, Ridley, BMC,...-fietsen staan hier op elke hoek. Of beter, aan elk café.
-
- Forum-lid HC
Echt?? Sensa zie ik wel behoorlijk wat onderweg en heel veel trek
BMC echt zelden........
BMC echt zelden........
-
- Forum-lid HC
De eerste BMC in het wild moet ik ook nog spotten volgens mij. Bij cyclo's of als je een keer naar Frankrijk naar de Alpen gaat dan zie je ze wel vaker.
Sensa zie je vooral de goedkopere instapmodellen. Een Sensa Giulia heb ik ook nog nooit van dichtbij gezien (op fora als deze komen ze wel wat regelmatiger voorbij).
Verder is het vooral regionaal toch? Hier zie je bijvoorbeeld relatief veel Apex voorbij komen omdat Zaltbommel op een 20km afstand ligt. In Belgie zal dat veel meer Ridley zijn (alhoewel die hier ook verkocht worden door Plieger). Het overgrote deel zijn Canyon, Specialized, Pinarello, Giant of Isaac. Die laatste twee ook weer vanwege de LBS.
Sensa zie je vooral de goedkopere instapmodellen. Een Sensa Giulia heb ik ook nog nooit van dichtbij gezien (op fora als deze komen ze wel wat regelmatiger voorbij).
Verder is het vooral regionaal toch? Hier zie je bijvoorbeeld relatief veel Apex voorbij komen omdat Zaltbommel op een 20km afstand ligt. In Belgie zal dat veel meer Ridley zijn (alhoewel die hier ook verkocht worden door Plieger). Het overgrote deel zijn Canyon, Specialized, Pinarello, Giant of Isaac. Die laatste twee ook weer vanwege de LBS.
Ik denk dat bij ons élke 65 plusser op een Colnago rond bold 
Los daarvan, de levertijden zijn idd soms belachelijk. Maar iedereen beslist voor zichzelf of de fiets het wachten waard is.

Los daarvan, de levertijden zijn idd soms belachelijk. Maar iedereen beslist voor zichzelf of de fiets het wachten waard is.
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
Uiteindelijk zie je vooral wat je wilt zien (of wat opvalt)
Ik zie geregeld BMC, Speci, C'dale, Ridley (erg veel), Scott, Sensa, Colnago,... (zowat alles dus)
Meestal let je er echter niet zo op en blijft je gewoon bij wat je opviel (en ja een Cube of Sensa vallen minder op dan een merk dat jouw hart sneller doet slaan)
Ik zie geregeld BMC, Speci, C'dale, Ridley (erg veel), Scott, Sensa, Colnago,... (zowat alles dus)
Meestal let je er echter niet zo op en blijft je gewoon bij wat je opviel (en ja een Cube of Sensa vallen minder op dan een merk dat jouw hart sneller doet slaan)