Dat zegt hij niet, dat is jouw aanname!
Plaatsvervangende schaamte (Verkeershufters op de racefiets)
Ik denk dat er een alien vanaf Pluto is afgedaald. We wisten niet dat die bestonden omdat ze daar jaren en jaren lang in hun holen verscholen zaten en nu tevoorschijn kwamen omdat ze de onbedwingbare behoefte voelden om een willekeurige aardbewoner zijn smartphone kapot te smijten. Omdat de telefoon van het meiske, van haar overleden opa gekregen nota bene, die m van zijn laatste spaarcenten had gekocht die hij verdiende met zijn zakkenwasserij, kapot ging, durfde het meisje het niet aan te melden dat het om een alien ging. Dus observeerde ze daarna heel nauwkeurig een passerende wielrenner. Omdat dat meiske van 16 weet hoe de wereld over wielrenners denkt, besloot ze, het doortrapte loeder, de arme wielrenner de schuld te geven.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Vrouwen komen van Venus, mannen van Mars. Een aantal mannen is het gelukt hun vreselijke vrouw naar Venus te verbannen. Een aantal mannen lukte dat niet en die zijn toen met de staart tussen de benen naar Mars vertrokken. Omdat die vreselijke vrouwen op Venus geen andere wezens dulden en de aldaar aanwezige aliens hun aan hunnen mannen deed denken, zijn de aliens naar Pluto getogen om daar in een hol te schuilen totdat ze wraak konden nemen op een aards vrouw-wezen door een smartphone kapot te smijten.mackersv2.0 schreef: ↑14 jan 2021 08:05 Ik vind dat geen plausibele verklaring.
Venus ligt meer voor de hand.
Moet ik nou echt alles uitleggen?

Ik ging gisteren met mijn oudste dochter wandelen in het Twiske en zoals te verwachten was met dit weer en in deze tijd waren wij niet de enigen, overigens is er voldoende ruimte om afstand te houden dus dat is het probleem niet maar wat mij wel verbaasde is het aantal wielrenners dat als groepjes ‘testosteronnies’ alleen maar oog heeft voorzet gemiddelde op Strava en op de toch wel smalle paden behoorlijk hard voorbij komt rijden.
Om het Twiske heen zijn voldoende openbare wegen om lekker door te kunnen trekken dus waarom ‘moet’ je op een zonnige zondag nou precies door het Twiske terwijl je weet dat het vergeven is van de mensen die lekker aan het wandelen zijn?
Ik snap daar echt niets van en ja: het Twiske is ook toegankelijk voor fietsers en vaak de snelste route tussen Landsmeer en Oostzaan maar dat lijkt me minder relevant voor wielrennners en nee: wandelaars hebben niet het alleenrecht op het Twiske maar gewoon een beetje rekening houden met elkaar, is dat zoveel moeite?
Om het Twiske heen zijn voldoende openbare wegen om lekker door te kunnen trekken dus waarom ‘moet’ je op een zonnige zondag nou precies door het Twiske terwijl je weet dat het vergeven is van de mensen die lekker aan het wandelen zijn?
Ik snap daar echt niets van en ja: het Twiske is ook toegankelijk voor fietsers en vaak de snelste route tussen Landsmeer en Oostzaan maar dat lijkt me minder relevant voor wielrennners en nee: wandelaars hebben niet het alleenrecht op het Twiske maar gewoon een beetje rekening houden met elkaar, is dat zoveel moeite?
Van het weekend inderdaad weer behoorlijke wat grote groepen gezien. Gezien de drukte van gisteren op de wegen (mooi weer, mensen hebben niks te doen) zijn grote groepen wielrenners al irritant. Maar volgens mij mag je je ook maar met zijn tweeën buiten sporten, dus die groepen begrijp ik echt niet. Ook hier plaatsvervangende schaamte mbt mede-wielrenners die menen dat de corona-regels niet voor hen gelden.
Overigens kan ik ook een dergelijk topic aanmaken voor wandelaars die in groepen van meer dan twee in de rondte lopen.
Overigens kan ik ook een dergelijk topic aanmaken voor wandelaars die in groepen van meer dan twee in de rondte lopen.
Daar ben ik het helemaal mee eens! Nu moet ik zeggen dat het mij gisteren opviel dat het meestal duo's of gezinnen betrof maar alleen bij de Avonturenspeelplaats was het volgens mij veel te druk en werd weinig afstand gehouden. Mijn oudste zit tegenwoordig in de leeftijd 'tsss, dat is voor baby's' dus hadden we daar geen last van

Tuurlijk gezinnen daargelaten. En het gaat om huishoudens volgens mij. En het aantal huishoudens bestaand uit 2 of meer ogenschijnlijke echtparen lijkt enorm toe te nemen. Ik denk dat de wooncommune echt weer aan een revival bezig is.tjerk1121 schreef: ↑25 jan 2021 08:38Daar ben ik het helemaal mee eens! Nu moet ik zeggen dat het mij gisteren opviel dat het meestal duo's of gezinnen betrof maar alleen bij de Avonturenspeelplaats was het volgens mij veel te druk en werd weinig afstand gehouden. Mijn oudste zit tegenwoordig in de leeftijd 'tsss, dat is voor baby's' dus hadden we daar geen last van![]()

Maar uuuhhh, ja, uuuh dus, waarom moet jij juist dan daar gaan wandelen als je weet dat er ook fijn luitjes aan het fietsen zijn.....tjerk1121 schreef: ↑25 jan 2021 07:03
Je doet nu precies waar het al zooo vaak fout gaat. Eigenlijk stel je hier dat een ander zich aan jou moet aanpassen omdat jij dit moment kiest om er te wandelen.
De natuur is van ons allen, op dinsdag maar ook op zondag, om 8.30 maar ook om 14.00. Dus laten we nu allemaal rekening met elkaar houden; niet hard langs wandelaars fietsen, niet naast elkaar wandelen op fietspaden en regelmatig om kijken, niet je hond los laten lopen wanneer je weet dat hij toch niet luistert, en ga zo maar door.... Alleen dan komen we er. Niet door met een vingertje te wijzen naar 1 specifieke groep.
En voor je beeldvorming: op zondagochtend om 8.30 kom ik in ‘t Gooi bijna alleen maar fietsers tegen zodat ze de natuur uit zijn als de wandelaars hebben uitgeslapen en hun ontbijt achter de kiezen hebben. Blijkt dat er heel veel wel degelijk rekening houden met andere natuurliefhebbers.....
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Tuurlijk, rekening houden met elkaar.
Maar je mag toch best je jezelf afvragen waarom er zoveel mensen op fietspaden lopen?
Zelf gisterochtend ook meegemaakt.., een perfect schelpenpad, geen modder/verloedering of wat ook., En ik denk dat er meer wandelaars en hardlopers op het fietspad ernaast waren dan op het wandelpad.
Tja, ik was bijna thuis. Het maakt me niet zoveel uit. Pas mijn gedrag ook echt wel wat aan. Maar tóch stel ik me wel de vraag waarom er zo massaal van het voetpad afgeweken wordt.
(Op een andere plek was dat ook enigszins, maar daar had je de wandelpaden meer kriskras door het gebied, en niet per se parallel aan de fietspaden. Dus dan is het ietsje pietsje logischer dat mensen op het fietspad - en niet in de berm - aan het wandelen zijn.
En waarom was ik er? om 8u op de fiets.., rond 10.30 thuis.., en deze 2 stukjes lagen tussen Zoetermeer en Delft in, op de laatste 10km naar huis.
Maar je mag toch best je jezelf afvragen waarom er zoveel mensen op fietspaden lopen?
Zelf gisterochtend ook meegemaakt.., een perfect schelpenpad, geen modder/verloedering of wat ook., En ik denk dat er meer wandelaars en hardlopers op het fietspad ernaast waren dan op het wandelpad.
Tja, ik was bijna thuis. Het maakt me niet zoveel uit. Pas mijn gedrag ook echt wel wat aan. Maar tóch stel ik me wel de vraag waarom er zo massaal van het voetpad afgeweken wordt.
(Op een andere plek was dat ook enigszins, maar daar had je de wandelpaden meer kriskras door het gebied, en niet per se parallel aan de fietspaden. Dus dan is het ietsje pietsje logischer dat mensen op het fietspad - en niet in de berm - aan het wandelen zijn.
En waarom was ik er? om 8u op de fiets.., rond 10.30 thuis.., en deze 2 stukjes lagen tussen Zoetermeer en Delft in, op de laatste 10km naar huis.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013