Engelse webshops
Ik heb de afgelopen maand 3x iets besteld vanuit Engeland:
* handschoenen bij Galibier: deed er 3 weken over. Royal Mail/PostNL
* winter cap bij Chapeau; kwijt geraakt en opnieuw verzonden, 4 weken. Royal mail/PostNL
* Winter Jersey bij Rapha; binnen 4 dagen in huis. Ik denk DHL.
* verder ook 2x iets besteld bij Isadore. Volgens mij is dat Tsjechië, en ook binnen 4 dagen in huis met DHL.
In NL bestel ik, indien mogelijk, bij Futurum: sneller dan Mantel en altijd aan de deur met fietskoerier.
* handschoenen bij Galibier: deed er 3 weken over. Royal Mail/PostNL
* winter cap bij Chapeau; kwijt geraakt en opnieuw verzonden, 4 weken. Royal mail/PostNL
* Winter Jersey bij Rapha; binnen 4 dagen in huis. Ik denk DHL.
* verder ook 2x iets besteld bij Isadore. Volgens mij is dat Tsjechië, en ook binnen 4 dagen in huis met DHL.
In NL bestel ik, indien mogelijk, bij Futurum: sneller dan Mantel en altijd aan de deur met fietskoerier.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ik vind dat PostNL met 2 maten meet. Bol.com wel de volgende dag in huis. Particuliere pakketjes duren een week
Als ze de Bol.com's van deze wereld voorrang gaan geven, dan krijg je toch oneerlijke concurrentie?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Futurumshop is wel irritant met fietskoerier als je iets snel nodig hebt, 1e dag gaat het richting fietskoerier en dag daarna komt die pas langs.
Heb ze wel eens gemailt of ze niet mogelijkheid kunnen toevoegen om iets gewoon via postnl te bezorgen, zijn ze wel mee bezig/over aan het nadenken.
Topic titel misschien aanpassen aangezien het lang niet meer alleen over Engelse shops gaat ?
Heb ze wel eens gemailt of ze niet mogelijkheid kunnen toevoegen om iets gewoon via postnl te bezorgen, zijn ze wel mee bezig/over aan het nadenken.
Topic titel misschien aanpassen aangezien het lang niet meer alleen over Engelse shops gaat ?
Bol.com (en andere) heeft ongetwijfeld een bepaalde basis capaciteit ingekocht, maar het is zeker niet zo dat alles van Bol.com op tijd komt. Onlangs meer dan een week vertraging gehad bij meerdere pakketjes.
Bottom line: dit is zo'n uitzonderlijke situatie dat niemand er op tijd op in heeft kunnen spelen, accepteer dat gewoon.
Bottom line: dit is zo'n uitzonderlijke situatie dat niemand er op tijd op in heeft kunnen spelen, accepteer dat gewoon.
Nog een reden van (mogelijke) vertragingen zijn, dat er veel ophaalpunten(in winkels) ,zijn gesloten door de corona-open-blijf-eisen, voor winkels.
Omdat een winkelier niet alleen open blijft voor de pakketten.
Ze schijnen iets van 20 cent! te krijgen.
.100 ophaalklanten levert dus 20 euro op.
Ja dat doet natuurlijk niemand met een winkel. als je verder niets mag verkopen.
Vervolgens moesten die aangeleverde ophaalpakketten ,weer opgehaald worden en verdeeld worden over wel openblijvende ophaalpunten.
Je kan wel voorstellen dat er pakketten tussen wal en schip komen te liggen in een opslagruimte.
De gewone postbezorgers(mijn vrouw is dat ook) die worden nu dus steeds meer ingezet om ook brievenbuspakketten te bezorgen. Van die kleinere pakjes. Zijn ze mooi klaar mee want dat is maar lastig in hun tas.
En die voor een groot deel. beloftes van vandaag bestellen en morgen leveren..... is veelal voor "de buhne".
Je ziet ook veel online winkels, die helemaal geen voorraad hebben ...en ergens veelal in Duitsland of bv Spanje een groot magazijn hebben en dan zit je zo op een dag of 4-5 of een week.
en dan zullen er ook veel pakketjes gewoon nooit bezorgd worden,die verdwijnen gewoon ergens.
Ik heb in een groot magazijn gewerkt en op de vrachtwagen en soms was er ergens een complete pallet verdwenen.Die was niet goed gescand en zoek die maar eens op tussen duizenden andere pallets. Dat komt natuurlijk ook voor. Ze werken allemaal met scanners en computers en dat gaat best wel eens mis.
Ik heb nog met een kaartenbak(pre computer tijdperk) gewerkt en dat is bijna een 100% goed werkend systeem.Met scanapperatuur... gaat nog wel eens wat mis en als je dan de juiste lokatie in het magazijn niet goed registreerd ,dan is het zoeken naar een speld in een hooiberg. Zeker kleine artikelen
Stel dat je een 1.000.000 pakketjes per dag hebt in Nederland te bezorgen en er verdwijnt 1 op de 1000. Dan is dat ook 1 duizend verdwenen pakketten per dag. Per saldo lijkt het veel, maar is niets in het grote aantal pakketten.Je moet dat gewoon ergens incalculeren, dat het kan gebeuren.
Per paypal betallen is verruit aan te bevelen (verzekerd en teruggave betaling) ook al kost dat soms 50 cent. Zit je als consument altijd 100% goed.
Omdat een winkelier niet alleen open blijft voor de pakketten.
Ze schijnen iets van 20 cent! te krijgen.
.100 ophaalklanten levert dus 20 euro op.
Ja dat doet natuurlijk niemand met een winkel. als je verder niets mag verkopen.
Vervolgens moesten die aangeleverde ophaalpakketten ,weer opgehaald worden en verdeeld worden over wel openblijvende ophaalpunten.
Je kan wel voorstellen dat er pakketten tussen wal en schip komen te liggen in een opslagruimte.
De gewone postbezorgers(mijn vrouw is dat ook) die worden nu dus steeds meer ingezet om ook brievenbuspakketten te bezorgen. Van die kleinere pakjes. Zijn ze mooi klaar mee want dat is maar lastig in hun tas.
En die voor een groot deel. beloftes van vandaag bestellen en morgen leveren..... is veelal voor "de buhne".
Je ziet ook veel online winkels, die helemaal geen voorraad hebben ...en ergens veelal in Duitsland of bv Spanje een groot magazijn hebben en dan zit je zo op een dag of 4-5 of een week.
en dan zullen er ook veel pakketjes gewoon nooit bezorgd worden,die verdwijnen gewoon ergens.
Ik heb in een groot magazijn gewerkt en op de vrachtwagen en soms was er ergens een complete pallet verdwenen.Die was niet goed gescand en zoek die maar eens op tussen duizenden andere pallets. Dat komt natuurlijk ook voor. Ze werken allemaal met scanners en computers en dat gaat best wel eens mis.
Ik heb nog met een kaartenbak(pre computer tijdperk) gewerkt en dat is bijna een 100% goed werkend systeem.Met scanapperatuur... gaat nog wel eens wat mis en als je dan de juiste lokatie in het magazijn niet goed registreerd ,dan is het zoeken naar een speld in een hooiberg. Zeker kleine artikelen
Stel dat je een 1.000.000 pakketjes per dag hebt in Nederland te bezorgen en er verdwijnt 1 op de 1000. Dan is dat ook 1 duizend verdwenen pakketten per dag. Per saldo lijkt het veel, maar is niets in het grote aantal pakketten.Je moet dat gewoon ergens incalculeren, dat het kan gebeuren.
Per paypal betallen is verruit aan te bevelen (verzekerd en teruggave betaling) ook al kost dat soms 50 cent. Zit je als consument altijd 100% goed.
Ik heb geen probleem dat het een tijdje duurt voordat het bezorgd wordt maar er wordt niets bezorgd.
Eerste zending is nu 4 (vier) weken onderweg...
Verzonden via Royal Mail?
Taal nog teken hoor ik en kijken waar het zich ophoudt is ook nergens te vinden.
Tweede verzending dreigt hetzelfde te ondergaan.
Dinsdag verstuurt zat ergens op een hub en is daar inmiddels weg en niet meer te traceren.
Boodschap: "Neemt u maar kontakt op met Post.nl".
Nou dan weet je het wel....
Eerste zending is nu 4 (vier) weken onderweg...
Verzonden via Royal Mail?
Taal nog teken hoor ik en kijken waar het zich ophoudt is ook nergens te vinden.
Tweede verzending dreigt hetzelfde te ondergaan.
Dinsdag verstuurt zat ergens op een hub en is daar inmiddels weg en niet meer te traceren.
Boodschap: "Neemt u maar kontakt op met Post.nl".
Nou dan weet je het wel....
...
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
codex schreef: ↑15 jan 2021 11:39 Nog een reden van (mogelijke) vertragingen zijn, dat er veel ophaalpunten(in winkels) ,zijn gesloten door de corona-open-blijf-eisen, voor winkels.
Omdat een winkelier niet alleen open blijft voor de pakketten.
Ze schijnen iets van 20 cent! te krijgen.
.100 ophaalklanten levert dus 20 euro op.
Ja dat doet natuurlijk niemand met een winkel. als je verder niets mag verkopen.
Vervolgens moesten die aangeleverde ophaalpakketten ,weer opgehaald worden en verdeeld worden over wel openblijvende ophaalpunten.
Je kan wel voorstellen dat er pakketten tussen wal en schip komen te liggen in een opslagruimte.
De gewone postbezorgers(mijn vrouw is dat ook) die worden nu dus steeds meer ingezet om ook brievenbuspakketten te bezorgen. Van die kleinere pakjes. Zijn ze mooi klaar mee want dat is maar lastig in hun tas.
En die voor een groot deel. beloftes van vandaag bestellen en morgen leveren..... is veelal voor "de buhne".
Je ziet ook veel online winkels, die helemaal geen voorraad hebben ...en ergens veelal in Duitsland of bv Spanje een groot magazijn hebben en dan zit je zo op een dag of 4-5 of een week.
en dan zullen er ook veel pakketjes gewoon nooit bezorgd worden,die verdwijnen gewoon ergens.
Ik heb in een groot magazijn gewerkt en op de vrachtwagen en soms was er ergens een complete pallet verdwenen.Die was niet goed gescand en zoek die maar eens op tussen duizenden andere pallets. Dat komt natuurlijk ook voor. Ze werken allemaal met scanners en computers en dat gaat best wel eens mis.
Ik heb nog met een kaartenbak(pre computer tijdperk) gewerkt en dat is bijna een 100% goed werkend systeem.Met scanapperatuur... gaat nog wel eens wat mis en als je dan de juiste lokatie in het magazijn niet goed registreerd ,dan is het zoeken naar een speld in een hooiberg. Zeker kleine artikelen
Stel dat je een 1.000.000 pakketjes per dag hebt in Nederland te bezorgen en er verdwijnt 1 op de 1000. Dan is dat ook 1 duizend verdwenen pakketten per dag. Per saldo lijkt het veel, maar is niets in het grote aantal pakketten.Je moet dat gewoon ergens incalculeren, dat het kan gebeuren.
Per paypal betallen is verruit aan te bevelen (verzekerd en teruggave betaling) ook al kost dat soms 50 cent. Zit je als consument altijd 100% goed.
Interessante post codex!!
Ik ga er altijd maat vanuit dat dit soort dingen vlekkeloos verlopen. Maat de praktijk is kennelijk wat weerbarstiger!
Laatst een pakket uit Hongarije besteld, zou in twee delen aankomen via UPS. Één deel is aangekomen, de andere is spoorloos.....
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Wat een reacties. Veel opgekropte woede zo te zien
De wielen van jwkeij hebben er 8 dagen over gedaan. Lopend had ik ze sneller naar Tilburg gebracht.
17 december een stel naven uit Engeland naar mij verzonden. 28 december aangekomen bij het internationale centrum van postnl. De medewerker wist niet waar Castricum ligt blijkbaar en heeft het terug gestuurd naar Engeland. 12 januari terug bij de winkel. Order maar geannuleerd ivm douane en import kosten bij opnieuw versturen.
BOL is trouwens niet altijd BOL. Als je bij een winkel in de winkel koopt, gaat het pakket niet mee met het grote contract van BOL.
DDX: hier komen de pakjes van futurum wel met postnl, wat zal het zijn, 2 dorpen verderop?
De wielen van jwkeij hebben er 8 dagen over gedaan. Lopend had ik ze sneller naar Tilburg gebracht.
17 december een stel naven uit Engeland naar mij verzonden. 28 december aangekomen bij het internationale centrum van postnl. De medewerker wist niet waar Castricum ligt blijkbaar en heeft het terug gestuurd naar Engeland. 12 januari terug bij de winkel. Order maar geannuleerd ivm douane en import kosten bij opnieuw versturen.
BOL is trouwens niet altijd BOL. Als je bij een winkel in de winkel koopt, gaat het pakket niet mee met het grote contract van BOL.
DDX: hier komen de pakjes van futurum wel met postnl, wat zal het zijn, 2 dorpen verderop?
De wondere wereld van PostNL
De wielen van jwkeij deden er 9 dagen over om van Castricum naar Tilburg te komen. Gistermiddag om 17.00 een doos met wielen ingeleverd bij PostNL. Bestemming Zeist. Vandaag afgeleverd...
De wielen van jwkeij deden er 9 dagen over om van Castricum naar Tilburg te komen. Gistermiddag om 17.00 een doos met wielen ingeleverd bij PostNL. Bestemming Zeist. Vandaag afgeleverd...