Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2021

0475
Forum-lid

0475 06 feb 2021 10:09

fredmtb-sport schreef: 06 feb 2021 07:04
0475 schreef: 04 feb 2021 22:08Veel wegen nog nat en met veel rommel.....weer poetsen :shock: :D
Heel herkenbaar. Daarom heb ik mijn Addict nog maar even op de Elite trainer laten staan, Wat een bende op de wegen. Scheelt dat we daar zondag geen last van hebben. :mrgreen:
En na weer 2 ritjes (donderdag en vrijdag) weer toe aan een kleine poetsbeurt.....nu maar even gaan doen voor het buiten gaat rotzooien,

Vrijdag opvallend veel andere wielrenners op pad, schijnbaar allemaal nog even er op uit voor kou en gladheid je aan huis kluistert.

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 06 feb 2021 16:23

Gisteren nog ff een rondje gereden voordat we een hele week met kou + sneeuw hebben. Hengelo-Bad Bentheim-Hengelo, maar 2 klimmetjes (Molen omhoog en Centrum vanaf de rotonde) ivm op tijd weer terug moeten zijn. Weg was af en toe nog wel nat (wel/niet elke paar km).
De hele winterfiets alweer onder de rotzooi, maar al met al wel weer lekker om even buiten te fietsen (ipv alleen maar Zwift op de Tacx). En temperatuur viel ook wel mee (9 graden toen ik weg ging, 3 graden toen ik terug was). En onderweg nog de vaccinatie straat gezien bij de UT (Universiteit Twente ):
O ja, en NIET gevallen deze keer (vorige buitenrit over black ice bij Bad Bentheim gevallen, rib gebroken)
Bijlagen
IMG_2215.jpg
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 06 feb 2021 16:43

80km op de gravelfiets, tweede rit. Koud was het heel zeker niet met 7°C, wel regenachtig. Gelukkig niet zoveel regen dat het regenjack aan moest.
Al een paar stukjes gravelroute gedaan, is wel eens leuk voor de afwisseling met asfalt. Eerste lekke band gehad, klein lekje en zo gefixt. De WTB banden springen wel erg lastig in de rim, veel druk nodig voor laatste stukje te laten ploppen.
Dogma F

0475
Forum-lid

0475 06 feb 2021 19:49

Ramon73 schreef: 06 feb 2021 16:43Eerste lekke band gehad, klein lekje en zo gefixt. De WTB banden springen wel erg lastig in de rim, veel druk nodig voor laatste stukje te laten ploppen.
Tubeless of met biba? In het laatste geval: bandenknecht meezeulen :-)

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 06 feb 2021 20:33

0475 schreef: 06 feb 2021 19:49
Ramon73 schreef: 06 feb 2021 16:43Eerste lekke band gehad, klein lekje en zo gefixt. De WTB banden springen wel erg lastig in de rim, veel druk nodig voor laatste stukje te laten ploppen.
Tubeless of met biba? In het laatste geval: bandenknecht meezeulen :-)
Bandenknecht gebruik je om een band er op te leggen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 07 feb 2021 15:40

Wat een contrast tussen 2 ritten dit weekend, bijna zeldzaam te noemen.
Vrijdag: Vooraf het idee om mijn Scott Addict van de hometrainer af te halen, maar was me 's morgens toch te nat. Dus opnieuw zo'n 5 bar in de gravelbanden, spatbordjes er op en lekker eind toeren. Vanuit Soest naar Amerongen dan langs de lek tot Schoonhoven en weer terug naar Soest. Onderweg veel kijken naar het hoog water en paar plaatjes daarvan gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Verder in begin lekker zonnig, niet koud. Later iets meer bewolkt en heel even paar lichte spatjes regen.
Maar na 153 km voldaan terug https://www.strava.com/activities/4738422007

Zondag: Een bak "narigheid" voorspeld, maar voor Fredje is snowbiken iets waarvoor ik alles laat vallen. Dus zodra het kon gelijk vanmorgen vroeg op de Scott Scale MTB het bos ingedoken met het idee "Kijk wel waar ik uitkom en hoe lang ik buiten blijf". Bandjes gewoon de Racing Ralphs, dus je weetdat de grip soms minder is.
Fietsen bleek achteraf toch dikke 4 uur en zo'n 70 km. https://www.strava.com/activities/4749298901
Idd, geen afstanden, maar wat een dikke pret in de sneeuw. OK, 1 schuiver en iets gevoelig knie en verder heel veel "narrow escapes"
Verder onderweg niet echt koud gehad. Na zo'n 2:30u even koude handen. Wat happen en tempo iets opschroeven en weer warm.
Meest koude gedeelte va de rit was het vliegveld bij Soesterberg en daar vol tegenwind en sneeuwjacht. Maar scheelt dat het met 1.500m ook weer voorbij is.
Indruk in dit filmpje

Nog een paar plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 07 feb 2021 21:06

Leuk verslag en dito plaatjes Fred!

Ik heb iets minder mijn best gedaan, maar toch ook twee uur buiten gespeeld. Ik vond het wel tegenvallen hoe “goed” het berijdbaar was.
Ik heb wel eens makkelijker door verse sneeuw gefietst.

Maar, toch leuk!
https://www.strava.com/activities/4749497722

Afbeelding

Afbeelding

Stornie
Forum-lid

Stornie 07 feb 2021 22:09

Mooie ritten in de sneeuw Fred en Robert!

Ik heb ook een rondje gedaan, maar op sommige plekken moest ik toch echt 'klunen' door de sneeuwduinen van meer dan 50-60 centimeter diep in plaats van dat ik kon fietsen. Maar fantastisch weer eens lekker in de sneeuw! 8-)

https://www.strava.com/activities/4751230222

Afbeelding

Afbeelding

rikkert
Forum-lid

rikkert 08 feb 2021 07:53

Hier ook een kort rondje gedaan rond een uur of 10 gisteren. Op de crosser, prachtig blijft dat toch, als je crossparcours zo ongeveer voor de deur al begint. Normaal ben ik eerste een km of 8 onder weg naar het bos. Rondje smalle, ongeveegde weggetjes in de polder gedaan. Man, man, wat koud. Respect voor degenen di 4 uur gefietst hebben. Ik was er in die wind na anderhalf wel klaar mee. Wel genoten.

En inderdaad wat een verschillen die weekend: vrijdag rondje hardgelopen. Was gewoonweg warm. En zaterdag rondje met de crosser in het Diemerbos gedaan, ongelooflijke baggerzooi, beetje fris maar niet zo erg als gisteren.

Overigens was het zaterdag echt bizar druk met wandelaars daar. Je merkt dat de mensen zich een beetje vervelen in het weekend. Gisteren was het eigenlijk in de ochtend niet eens zo druk, 2 fietsers gezien en een paar wandelaars. Op bepaalde plaatsen was het wel druk, bij dijkjes en hellingen om te sleeën. In de middag nog een wandelingetje gemaakt van een krap uurtje, toen was het echt overal superdruk.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

JoostG
Forum-lid

JoostG 08 feb 2021 11:33

Ik heb zaterdag nog een rondje gemaakt voor de sneeuwpret uit. Mijn 'vrienden' van buienradar.nl beloofde een droge ochtend. Bij vertrek was dat aangepast naar een beetje neerslag (0,8mm). Dat mocht de pret niet drukken. Het werd 2 uur constante neerslag bij 3-4 graden en snijdende wind. Ik kan mij geen vervelender weer bedenken. Uiteindelijk waren onze handen na 2 uur zooooo verkrampt dat de buurman mijn fietsmaat moest helpen de deur open te doen en zijn schoenen uit te krijgen.

Zondag ben ik eerst een uurtje of 2 gaan sleeën met de kinderen, om daarna zelf zo'n 50km te rijden in de sneeuw. In de natuur was het goed te doen. Grote delen van de onverharde fietspaden waren schoon geblazen door de wind. De sneeuwduinen waren wel tricky. Eenmaal terug in het dorp was het wel flink oppassen geblazen op de doorgaande wegen.

Ik trek om een uurtje of 16.30 de stekker eruit en dan ga ik weer buiten spelen met de fiets.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 feb 2021 11:41

JoostG schreef: 08 feb 2021 11:33 Ik trek om een uurtje of 16.30 de stekker eruit en dan ga ik weer buiten spelen met de fiets.
Same here, maar dan met de slee en de jongedame!
Na schooltijd warme kleren aan en naar een helling hier 10min vandaan.
Less is bore

i-mac

i-mac 09 feb 2021 14:33

Dag vrij en redelijk goed weer (alhoewel ...). Dat er een ijskoude oostenwind zou zijn, wist ik van vooraf aan, dus daar moest ik niet om doen.

Het was een ideale dag om wat zaken te proberen die,ik de laatste tijd had gekocht. Dat ging van kledij (winterjas en handschoenen Decathlon, Spatzwear Gravlr overschoenen) tot een nieuwe cassette en ketting. Eergisteren ook nog andere pedalen gemonteerd. Ik zat ergens met een vervelend gekraak tijdens het fietsen, en ik wou uitsluiten dat het om de trapas ging. En dat was al positief, want het gekraak was er niet meer.

De winterjas, een Xtrem, doet wat er van gezegd wordt. Ik heb geen moment koud gehad. Ik had wel 2 onderhemdjes aan, maar eenmaal thuis voelden die niet echt klam aan. De handschoenen zijn top. Warm van start tot aankomst.

De grote vraag was, hoe zouden die Spatzwear aanvoelen. Jammer genoeg al vertrokken met koude voeten, en dat was zo anderhalf uur lang. Nadien voelde ik de warmte wat terugkomen, maar een 2de test zal misschien een betere kijk werpen. Wel is het zo dat de sneeuw die weg stuift van de wielen, je onderbeen niet nat maken met die wel heel erg lange overschoen.

Ik heb na een half uur wel zonder drank moeten stellen. De tube bevroor namelijk, ondanks een neopreen bescherming.

De rit zelf was er één langs wat klassieke wegen in de buurt. De koude weegt toch op het lichaam, want het ging precies wat moeizamer. Maar iets voorbij halfweg werd de wind een bondgenoot. De "beloning" na beuken tegen de wind. De wegen lagen er al bij al nog goed bij. Veel sneeuw is er bij ons niet gevallen. Hoogstens een paar cm. Wel blijft die lokaal liggen, maar is goed berijdbaar met de fiets.

Eenmaal terug in de omgeving van mijn huis nog wat lussen gemaakt in de bossen die we hebben.

https://www.strava.com/activities/4759170415

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie