Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Balhoofdlager Canyon Ultimate

verhto
Forum-lid

verhto 03 mar 2022 11:05

heb de indruk dat door de nieuwe upper lager er in te steken, dat de onderste spacer hoger staat, dus meer ruimte tussen kader en onderste spacer... heb nochtans alles na gemeten met schuifmaat, en zijn identiek...

Of het viel mij vroeger niet op...

EDIT:

Samengevat, ik heb de lagers via acros besteld, 70euro :o :o :o (geen enkele gewone standaard lager is zoveel geld waar, 59euro + 10 euro verzending)
de Ali lagers passen dus niet in mijn geval, alleen misschien wel de lower bearing. Upper komt iets te hoog en geeft dus die opening...

Desertstorm
Forum-lid

Gebruikersavatar Desertstorm 03 jun 2022 10:44

Desertstorm schreef: 17 feb 2022 11:58
Swadde schreef: 16 feb 2022 15:06
Maar in Belgie heb ik geen ervaring.

Maar misschien kan ''Desertstorm'' en nog wat meer over vertellen.
En heeft hij nog een ander adres gevonden.
Geen ervaring met BE. Woon in NL. Heb ze zelf hier besteld.
Zijn uiteraard nog niet binnen, dus ik laat het weten als ze binnen zijn en (hopelijk) passen.
Heb ze inmiddels vervangen. Mijn huidige lagers waren te ver heen.
De ali-lagers zijn identiek - op basis van schuifmaatmetingen - en passen dus ook perfect. Alles draait weer mooi soepel.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Desertstorm
Forum-lid

Gebruikersavatar Desertstorm 03 jun 2022 10:46

verhto schreef: 03 mar 2022 11:05 heb de indruk dat door de nieuwe upper lager er in te steken, dat de onderste spacer hoger staat, dus meer ruimte tussen kader en onderste spacer... heb nochtans alles na gemeten met schuifmaat, en zijn identiek...

Of het viel mij vroeger niet op...

EDIT:

Samengevat, ik heb de lagers via acros besteld, 70euro :o :o :o (geen enkele gewone standaard lager is zoveel geld waar, 59euro + 10 euro verzending)
de Ali lagers passen dus niet in mijn geval, alleen misschien wel de lower bearing. Upper komt iets te hoog en geeft dus die opening...
Jij hebt ook een ultimate 2020? Interessant dat ze bij jou dan niet passen. Heb je nog een foto van die 'opening' bij de upper?
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Plaats reactie