Fietsen & Schaatsen
- Globeskater1983
- Forum-lid
Ik heb als kind leren schaatsen. Vanaf mijn 4e jeugdschaatsen en paar jaar later bij de club gegaan. Ik ben dan ook als kind gaan wielrennen met mijn vader omdat schaatsers dat deden in de zomer
Ik heb wedstrijden gereden, heel veel toertochten en als klap op de vuurpijl een jaar geleden de alternatieve elfstedentocht uitgereden.
Inmiddels ben ik geen lid meer van een club. Paar keer verhuisd en nog geen club gevonden. Wel ben ik schaatsinstructeur en vind het daarin vooral heel erg leuk om echte beginners te leren schaatsen en mensen de bocht te leren en het vertrouwen te geven dat ze het kunnen.
Ik hoop vrijdag ergens te gaan schaatsen en zaterdag mss met mijn partner naar Nieuwkoop. Ook zou ik graag een stukje op de Westeinderplas willen schaatsen om een veloviewer tegel te scoren.
Ik heb wedstrijden gereden, heel veel toertochten en als klap op de vuurpijl een jaar geleden de alternatieve elfstedentocht uitgereden.
Inmiddels ben ik geen lid meer van een club. Paar keer verhuisd en nog geen club gevonden. Wel ben ik schaatsinstructeur en vind het daarin vooral heel erg leuk om echte beginners te leren schaatsen en mensen de bocht te leren en het vertrouwen te geven dat ze het kunnen.
Ik hoop vrijdag ergens te gaan schaatsen en zaterdag mss met mijn partner naar Nieuwkoop. Ook zou ik graag een stukje op de Westeinderplas willen schaatsen om een veloviewer tegel te scoren.
Super idee! Nog niet aangedacht.Globeskater1983 schreef: ↑10 feb 2021 13:19 Ook zou ik graag een stukje op de Westeinderplas willen schaatsen om een veloviewer tegel te scoren.
-
- Forum-lid
Op https://www.ekkel.com/ kun je nagaan waar geschaatst kan worden.
Hopelijk zet ie de locaties pas op groen als het echt mooi en betrouwbaar ijs is. Vandaag dronebeelden in de media van een ijsplak met flinke sneeuwkorsten. Dat verdient in mijn ogen geen aandacht.
Hopelijk zet ie de locaties pas op groen als het echt mooi en betrouwbaar ijs is. Vandaag dronebeelden in de media van een ijsplak met flinke sneeuwkorsten. Dat verdient in mijn ogen geen aandacht.
Laatst gewijzigd door Cyclopetje op 10 feb 2021 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Denk jij dat Nieuwkoop kan zaterdag?Globeskater1983 schreef: ↑10 feb 2021 13:19
Vogelplas langs de A4 tussen Leiden en Leidschendam al iemand op het ijs?
Less is bore
Eerste rondje gedraaid in het lokale park met mijn dochter! IJs nog erg dun maar was dan ook ongeveer de enige.
Mijn dochters eerste schreden op het ijs en ze schaatste zo weg. Toch handig als je altijd aan het skaten bent
Morgen vrijgenomen, plan was eerst Ankeveen maar wordt nu toch Vuntus Loosdrecht.
Mijn dochters eerste schreden op het ijs en ze schaatste zo weg. Toch handig als je altijd aan het skaten bent
Morgen vrijgenomen, plan was eerst Ankeveen maar wordt nu toch Vuntus Loosdrecht.
- daniel1975
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Een degelijke set.
Zo te zien met voorpunten die geschikt zijn voor natuurijs.
Ben vorig jaar overgegaan naar de DMT diamant slijpsteen en braamsteen. Het werkt vooral sneller.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ronden kun je niet zelf.
Gaat op zich goed met de standaard ronding, maar je moet wel beetje alert blijven.
Gaat op zich goed met de standaard ronding, maar je moet wel beetje alert blijven.
Less is bore
Ha, als ‘locals’ gaan we met het gezin aan het einde van de middag ook schaatsen op de Vuntus.havana schreef: ↑10 feb 2021 16:00 Eerste rondje gedraaid in het lokale park met mijn dochter! IJs nog erg dun maar was dan ook ongeveer de enige.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Normaal gebruik je een kleinere ronding toch om makkelijker te sturen? Dus hogere snelheden, krappere bochten. Ronding in shorttrack is niet eens over het hele ijzer hetzelfde, maar bijv 7-9-11-9-7 (als je het ijzer in 5 zones opdeelt).
Natuurijs is vooral rechtdoor. Dus dat zou dan opteren voor een grotere ronding.
Behalve als je voor een kort prikslagje, en wendbaarheid rondom scheuren oid een argument hebt om die kleinere ronding erin te zetten.
Overigens, als je normaal op de langebaan rijdt, zou ik niet voor een paar dagen natuurijs gaan ronden. Dan slijp je materiaal weg om daarna weer je oude ronding erin te zetten en nogmaals materiaal weg te slijpen. Het is niet veel, maar het deel dat gehard is gaat wel een keer "op". (afhankelijk van hoe vaak je slijpt enzo, maar mijn vorige buizen zijn wel nagenoeg op wat dat betreft). Ik zou wel die oude buizen onder de schoenen kunnen schroeven - of onder mijn skeelerschoenen. Zodat ik van de mijn normale langebaanset af blijf.
Natuurijs is vooral rechtdoor. Dus dat zou dan opteren voor een grotere ronding.
Behalve als je voor een kort prikslagje, en wendbaarheid rondom scheuren oid een argument hebt om die kleinere ronding erin te zetten.
Overigens, als je normaal op de langebaan rijdt, zou ik niet voor een paar dagen natuurijs gaan ronden. Dan slijp je materiaal weg om daarna weer je oude ronding erin te zetten en nogmaals materiaal weg te slijpen. Het is niet veel, maar het deel dat gehard is gaat wel een keer "op". (afhankelijk van hoe vaak je slijpt enzo, maar mijn vorige buizen zijn wel nagenoeg op wat dat betreft). Ik zou wel die oude buizen onder de schoenen kunnen schroeven - of onder mijn skeelerschoenen. Zodat ik van de mijn normale langebaanset af blijf.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013