Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Soorten fietsers

sibon
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:16

sibon 18 mei 2010 00:11

Slanke dame, op latere leeftijd op fiets gestapt. Rijdt op fiets van 1500-2000. Fietspakjes zijn modieus (niet assos, maar giordana). Vriend fietst ook vaak. Zij gaat wel eens met groepjes mannen mee. Rijdt mee totdat het 40 gaat, maar haakt vervolgens af. Traint keertje of 7 per maand. Houdt altijd 20cm te veel ruimte tot voorganger bij treintje rijden, snijdt bochten niet scherp aan. klimt makkelijk oa door gewicht <65. Bij lange na niet zo goed als de echt fanatieke dames, maar wel sneller dan meeste dames. Rijdt in cyclos de kortere afstand. Eindigt daar dan vaak in top 5.
(toevallig ken ik wel drie van dit soort type dames)

sibon
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:16

sibon 18 mei 2010 00:15

Man van zeker 55 jaar. Mager, geschoren benen, tanig, zongebruinde huid. Rijdt vaak in clubtenue op fiets van klassiek merk. Deze fietser treft u overigens zelden in Nederland aan. Exemplaren hebben vooral de Franse nationaliteit. Rijden bij kleinere cyclos gewoon top 50. Drinken na afloop in biertent wel gezellig bier met andere tanige Fransen.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 18 mei 2010 00:29

[quote="EM"]

Je vergeet de Bjorn Borg onderbroek die duidelijk zichtbaar (quasi nonchalant maar o zo expres zo bedoeld van kijk mij eens hip wezen) boven de broek vandaankomt. ;)

[/quote]
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

milano
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jun 2007 17:05

milano 18 mei 2010 02:09

De vintage/materiaalfreak
Iemand die meer tijd bezig is met fietsen bouwen dan fietsen zelf, maar vrijwel nooit een fiets afmaakt. Heeft een heel huis vol met onderdelen. Eens in de zoveel tijd is het vrouwlief te gortig en moeten die 14 Campagnolo-cranksets toch echt als de wiedeweerga op Marktplaats. Slechts enkele daarvan wordt uiteindelijk verkocht. De rest belandt in een doos, weggestopt op zolder zonder moeders medeweten. Is tijdens het fietsen niet bezig de omgeving te bewonderen, maar heeft vooral oog voor het materiaal waar andere fietsers op rijden. Besluit enkel iemands wiel te zuigen als hij verdomd gave klassieke Campagnolo Shamal's spot. Rijdt jaarlijks op meerdere vintage-fietsen, maar heeft één geliefde fiets die nooit weggaat.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 18 mei 2010 09:28

In vele types herken ik stiekem toch stukjes, alleen ben ik nog niet 1 bepaald type helemaal, wat een grappig volk toch die fietsers :)

Type buurman

Leest de muur en weet precies wat waar en wanneer plaatsvond. Rijdt alle tochten van lechampion en spaart bewijzen voor de klassiekers die hij gereden heeft en heeft het alleen daarover. Rijdt erg traag, maar kan dit wel uren volhouden. Kent de renners bij naam en prestaties en neemt zichzelf zeer serieus. Gaat prat op Italiaanse spulletjes en draagt in mei nog ene helmmustje. De fiets is gedeeltelijk carbon, gedeeltelijk Alu en al dat dure spul van nu, zo'n duur cervelo frame bijvoorbeeld, dat is toch allemaal onzin?

Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27879
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 mei 2010 10:14

[quote="Milano"]De vintage/materiaalfreak
Iemand die meer tijd bezig is met fietsen bouwen dan fietsen zelf, maar vrijwel nooit een fiets afmaakt. Heeft een heel huis vol met onderdelen. Eens in de zoveel tijd is het vrouwlief te gortig en moeten die 14 Campagnolo-cranksets toch echt als de wiedeweerga op Marktplaats. Slechts enkele daarvan wordt uiteindelijk verkocht. De rest belandt in een doos, weggestopt op zolder zonder moeders medeweten. Is tijdens het fietsen niet bezig de omgeving te bewonderen, maar heeft vooral oog voor het materiaal waar andere fietsers op rijden. Besluit enkel iemands wiel te zuigen als hij verdomd gave klassieke Campagnolo Shamal's spot. Rijdt jaarlijks op meerdere vintage-fietsen, maar heeft één geliefde fiets die nooit weggaat.[/quote]

Hiervan zitten er meerdere op 't forum!

pierre92
Forum-lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 10 jan 2009 20:00

pierre92 18 mei 2010 10:29

Ik mis nog eigenlijk:

De prof
De triathleet
De ex-prof
fietsen, da\'s mijn verzetje!

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 18 mei 2010 10:42

Ik mis juist welk type fietser jullie zelf zijn. Ik ben zelf een soort combinatie van de Cannondale Rijder en de Fietsende Voetballer. En voordat jullie het vragen, ja ik heb een Cannondale!! Ik voel een Buckler-affaire aankomen...;)

bontempi56
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 30 jun 2009 16:30

bontempi56 18 mei 2010 10:52

De vooroordeel fietser.
De fietser die de andere medefietser al veroordeelt zonder dat ie hem of haar kent.Altijd beter is dan de andere medefietser en alles weet en kan en vooral beter en harder kan fietsen.
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

rembem
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 jan 2008 17:17

rembem 18 mei 2010 11:28

De Cijferfreak cq fietswetenschapper
Geilt op cijfers die betrekking hebben op zijn fietstrainingen: dag- en totaalafstanden per maand en jaar, daggemiddeldes, gemiddeldes versus gemiddelde hartslagen, vermogen tijdens het fietsen.
Vindt het erg belangrijk om trainingen netjes binnen de D1, D2 of welk programma dan ook te houden. Schakelt dus ook gelijk terug bij een viaduct, anders schiet de hartslag boven de trainingszone en haakt dus ook nooit aan bij een groepje (reden idem). Houdt alle trainingsgegevens thuis nauwgezet bij en verwerkt deze in grafieken. Kan daar uren naar staren en weer andere cijfers met elkaar combineren (verloop gemiddelde hartslag per maand over de jaren).
Vinden ook de gemiddelde snelheid erg belangrijk als meetgegeven en doen er alles aan om deze zo nauwkeurig mogelijk te meten, bv door de fietscomputer uit te zetten voor stoplichten in steden.
Opvallend is dat onder deze groep fietsers sommige profs vallen, maar ook de goedbedoelende recreanten die Limburgs Mooiste rijden.

eelcoz

eelcoz 18 mei 2010 11:31

Fietst eigenlijk nauwelijk nog omdat er simpelweg geen tijd meer overblijft naast zijn of haar hardnekkige forumverslaving.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 18 mei 2010 11:40

[quote="rembem"]De Cijferfreak cq fietswetenschapper
Geilt op cijfers die betrekking hebben op zijn fietstrainingen: dag- en totaalafstanden per maand en jaar, daggemiddeldes, gemiddeldes versus gemiddelde hartslagen, vermogen tijdens het fietsen.
Vindt het erg belangrijk om trainingen netjes binnen de D1, D2 of welk programma dan ook te houden. Schakelt dus ook gelijk terug bij een viaduct, anders schiet de hartslag boven de trainingszone en haakt dus ook nooit aan bij een groepje (reden idem). Houdt alle trainingsgegevens thuis nauwgezet bij en verwerkt deze in grafieken. Kan daar uren naar staren en weer andere cijfers met elkaar combineren (verloop gemiddelde hartslag per maand over de jaren).
Vinden ook de gemiddelde snelheid erg belangrijk als meetgegeven en doen er alles aan om deze zo nauwkeurig mogelijk te meten, bv door de fietscomputer uit te zetten voor stoplichten in steden.
Opvallend is dat onder deze groep fietsers sommige profs vallen, maar ook de goedbedoelende recreanten die Limburgs Mooiste rijden.
[/quote]

Eindelijk 1 gevonden die redelijk bij mij in de buurt komt.
Op 1 ding na... ik geef geen ene f*ck om mijn gemiddelde snelheid. Dat "gemiddelde-snelheid-gemierenneuk" moet een eigen afsplitsing krijgen.

Ik krijg jeuk van gemiddelde snelheden. Dit omdat ik in hartje stad woon en hij bij mij toch altijd om zeep wordt geholpen + ik rem voor alles wat van links of rechts komt omdat niemand meer ogen in zijn hoofd schijnt te hebben op de weg, dus heb ik een dubbel paar aangeschaft.

Plaats reactie