raven14 schreef: ↑04 aug 2022 10:28
En mag ik vragen welke features van het all-in-one concept je dan gebruikt, die je elders niet zou kunnen vinden mits het samenstellen van je eigen ecosysteem (vervang Connect door Strava bvb)? Eerlijke vraag, ik zie het gewoon zelf niet. 'k Ben bij Garmin afgehaakt op instabiliteit en complexiteit van UI van de devices zelf, Edge zowel als Fenix.
Al mijn fiets + anders sporten + slaap + gewicht + hrv in 1 overzichtelijke interface, zonder gezeik met syncen tussen de verschillende platformen.
Ik gebruik naar Garmin Connect ook nog wel andere dingen, maar Garmin is hier de spil, en voor mij werkt dat echt super.
Ik had eerst een Bryton + Samsung horloge. Wat een drama...
En instabiliteit ben ik nog niet tegenaan gelopen eerlijk gezegd, en complexiteit al helemaal niet. Vind het allemaal voor mij super intuitief en handig. Alle data die ik wil en kan zien, en door ConnectIQ een paar andige extra features die Garmin zelf niet doet (zoals bv 6 datavelden op de plaats van 1 breed dataveld voor bv onder je kaartweergave). Juist de configureerbaarheid en flexibiliteit vind ik persoonlijk ideaal. Ik kan me voorstellen dat voor iemand die misschien wat minder nerd over data iets anders beter is. Top toch, daarom is er keuze. Wat ik handig vind, hoeft een ander niet handig te vinden. Zo zijn er mensen die zweren bij Bryton, en ik vond het verschrikkelijk. Ieder z'n ding. Ik ga tegen die ander toch niet zeggen dat ie wat anders moet gaan gebruiken omdat ik het niet handig vind? Als hij er gelukkig van wordt, top! Lekker blijven gebruiken. Voor mij werkt Garmin ideaal, en dus gebruik ik dat. Is het duur? Het is zeker niet goedkoop. Ik heb m'n horloge 2e hands gescoord, en m'n Edge 530 via de punten die ik van Futurum gespaard had, dus uiteindelijk was het geen rib uit m'n lijf.
De 1040 vind ik voor mij op dit moment ook nog te duur, en de software zal zeker nog buggy zijn. Net zoals zowat elk ander nieuw electronisch device wat tegenwoordig op de markt gebracht wordt. Early adopter is tegenwoordig eerder beta tester. Het is wat het is, daar kun je mee dealen, of gewoon wachten met kopen.