Alles over vakanties op én met de fiets

Mont ventoux 30x25

alexd
Forum-lid

alexd 09 jun 2010 13:57

Ben ook weer terug na een week fietsen. Was echt een onvergetelijke superbelevenis.
Het klimmen ging me goed af. De Alpe d'Huez viel me mee (boven in 1.04). Aan het eind van de week naar de Mont ventoux, dus de moeheid zat er aardig in. We hadden een een hotel in Sault en gingen die dag van de klim eerst op de fiets naar Bedoin. Dit deden we bij wijze van 'opwarming' via Chalet Reynard. Mooie, makkelijke glooiende klim, prachtig uitzicht.
Daarna vanaf Bedoin omhoog (vanuit centrum). Het werd ondertussen erg warm, tot wel zo'n 36 graden in het bos. Met de klim van de ochtend in de benen en de warmte ben ik mezelf in het tweede deel van het bos wel echt erg tegengekomen. Echt van alles ging door mijn hoofd, maar kon gelukkig doorfietsen (de 30x27 hielp zeker). Vanaf Reynard was het winderig en dus gevoelsmatig koeler. Dat was een verademing voor mij. Uiteindelijk boven in 1.53. Kan stukje sneller voor mij, maar toch wel heel tevreden.

Zie ook een echt uitgebreid verslag met foto's in mijn onderstaande weblog.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 09 jun 2010 14:21

We praten hier over iemand van rond de 80 kg, ik heb de excel sheet gezien en naar aanleiding van het verzet zou hij met 13 km omhoog moeten gaan.

@Bottechia: hij staat in de agenda :-)
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie