Heb ik inderdaad laatst ook aan zitten te denken.
“Normaal” eten voor onderweg
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
@mod Maar nu kaap ik hier een heel topic. Kan dit ook apart gezet worden?
Iets wat in Nederland nog lastig lijkt te zijn. Een glucosesensor? We hebben twee fietsende kennissen in Frankrijk die diabeet 1 zijn. Die er prima op gedijen.
Één al jaren, de ander weet het nog maar een jaar of twee. Beiden 60 plussers.
Één al jaren, de ander weet het nog maar een jaar of twee. Beiden 60 plussers.
Ik heb een sensor. Dat werkt zeker beter dan vroeger om inzicht te krijgen. Mijn waardes zijn ook prima. Ik wil alleen meer het eten op inspanning kunnen aanpassen en dat is heel lastig. Lastiger dan vroeger. Ook al heb ik nu een sensor die voor meer inzicht zorgt.
-
- Forum-lid
Ik heb de laatste maanden altijd een rolletje dextro mee.
Bij een rondje van 1,5 uur plus neem ik bijna altijd een banaan mee. Daarnaast is het een beetje afhankelijk van de afstand. Zout eten kan ik naast al die zoete rotzooi altijd wel waarderen. De repen van AH hebben zout erin verwerkt. Krentenbollen met kaas, bruine boterhammen met pindakaas doen het ook altijd goed. Gedroogd fruit/dadels voor de afwisseling en ik heb eigenlijk altijd wel een gelletje mee bij een wat langer ritje, een rit met klimmetjes, of als ik vooraf bedacht heb dat ik een flinke tijd in het rood ga fietsen. Ik weet niet of dit allemaal werkt, maar ik kom zelden helemaal leeg thuis. Misschien ben ik wat te mild voor mezelf.
Bij een rondje van 1,5 uur plus neem ik bijna altijd een banaan mee. Daarnaast is het een beetje afhankelijk van de afstand. Zout eten kan ik naast al die zoete rotzooi altijd wel waarderen. De repen van AH hebben zout erin verwerkt. Krentenbollen met kaas, bruine boterhammen met pindakaas doen het ook altijd goed. Gedroogd fruit/dadels voor de afwisseling en ik heb eigenlijk altijd wel een gelletje mee bij een wat langer ritje, een rit met klimmetjes, of als ik vooraf bedacht heb dat ik een flinke tijd in het rood ga fietsen. Ik weet niet of dit allemaal werkt, maar ik kom zelden helemaal leeg thuis. Misschien ben ik wat te mild voor mezelf.
Iedereen moet toch zelf weten wat die naar binnen werkt

Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid
Nadeel van ontbijtkoek vind ik dat ik er soms een enorme vastloper van krijg, zo ook met pindakaas. Maar toch meenemen hè. Minikrentenbollen met jam gaan ook vervelen. Alles verveelt me op het einde van het seizoen. Geen mueslirepen voor deze jongen in de winter. Of sportdrank. Gadver. Zit nu ongeveer op het punt 'krijg fietsvoer nog goed weg'. Na fietsvakantie ' krijg het nog weg'. Eind najaar 'lange tanden'.
Ik heb nog wel eens een tijdje zelf rijstcake gemaakt, met appeldiksap en gedroogde appel schijfjes en kaneel erin.
Zoiets maak je niet voor 1pers 1ritje, met de rijst is het lastig om lang te bewaren/lang lekker te houden >2dagen
Dus je kunt het ook gelijk voor al je fiets vriendjes maken,voor 1rit.
Veel repen vind ik te zoet of te suikerig, maar cacou reepjes/haverkoeken/amandelkoeken/rawbite/fruitnootrepen van de biowinkel gaan ermakkelijker in en verkies ik boven alle ander nasa snacks
En gewoon even van de fiets voor een soep of andere “normale” maaltijd doet het goed.
Zoiets maak je niet voor 1pers 1ritje, met de rijst is het lastig om lang te bewaren/lang lekker te houden >2dagen
Dus je kunt het ook gelijk voor al je fiets vriendjes maken,voor 1rit.
Veel repen vind ik te zoet of te suikerig, maar cacou reepjes/haverkoeken/amandelkoeken/rawbite/fruitnootrepen van de biowinkel gaan ermakkelijker in en verkies ik boven alle ander nasa snacks
En gewoon even van de fiets voor een soep of andere “normale” maaltijd doet het goed.
In de winter boterhammen met kaas, pindakaas of kokosbrood. Wel even rustig op een bankje opknauwen want als fietsend niet zo lekker, zeker de pindakaas niet. i.p.v. Snelle Jelle gewoon een paar plakken huismerk kandijkoek mee. Scheelt weer geld en afval
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
De gelletjes zijn makkelijk mee te nemen en soms wil je wel eens een rondje alles geven, dan heb ik het idee dat een gelletje meer doet dan een energiereep. Als ik in de bergen fiets, dan val ik liever niet stil en dan vind het een prettige gedachte altijd nog een gelletje achter de hand te hebben. Zal een groot mentaal aspect aan verbonden zijn. Ik zie het verschil niet echt tussen iemand die zijn/haar rondje fietst en het maximale eruit wil halen t.o.v. iemand die een wedstrijd fietst. Uiteindelijk zijn allebei amateurs en met zo'n wedstrijd fiets je niet echt om de knikkers toch?