Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Advies airpods

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 10 okt 2023 13:28

[quote=rikkert post_id=1613912


Interessant. Ik fiets altijd alleen dus die intercomgedoe is niet aan mij besteed. En bellen ook niet, ik ben aan het fietsen, rust dus. Maar die muziek komt uit speakers, betekent dat dat iedereen in de omgeving meeluistert met jouw muziek? (en als je belt met je telefoongesprek?). Als het een soort van tokkiebox op je hoofd wordt..... In een afgesloten integraalhelm op de motor snap ik hem, maar de fiets. Benieuwd naar je bevindingen.
[/quote]

Vandaag een langer ritje gemaakt met de Sena helm. De luidsprekers zitten net boven je oren. Ja, in theorie kan iedereen meeluisteren maar in de praktijk is het volume dusdanig laag (lager dan het luidsprekervolume van een smartphone) dat dit denk ik meevalt. Omgevingsgeluid is echt veel beter te horen dan met in-ears, ik hoor gewoon van achter naderende auto’s etc. Kwaliteit van het geluid is knakerig, gewoon geen bassen. Voor een audiofiel een no-go, maar om onderweg een muziekje te luisteren als afleiding prima, en voor een podcast meer dan prima. Helm is wel duidelijk wat zwaarder dan bv mijn POC, maar niet hinderlijk, je merkt het alleen met opzetten. Intercom functie en handsfree bellen nog niet getest. Voor hetgeen waar ik hem voor wil gebruiken vooralsnog zeer tevreden!

Grtz

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 11 okt 2023 09:52

Ben erg blij met mijn Sony Linkbuds S. Geluidskwaliteit is erg goed, de noisecancelling werkt perfect. Zelfs met harde wind kan ik een podcast luisteren. En met 1 tikje op het linker dopje krijg ik alle omgevingsgeluiden door als ik de bewoonde wereld weer inrij.
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13605
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 11 okt 2023 16:40

Sony blijft een onderschat audio merk op alle niveau,s tot mid end. (high end doen ze niet)
De oortjes zijn qua geluid de top en kunnen echt mee met B&W en andere topmerken in dezelfde prijsklasse.

Ik heb oortje van Sony met draad van 60 euro, die geluidskwaliteit halen de BT oortjes pas vanaf 200 euro en hoger.
Het nadeel is dat het huis soms van metaal is waardoor ze wat zwaar kunnen aanvoelen.

Gebruikersavatar
Drkjv
Forum-lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 20 jul 2016 15:47

Gebruikersavatar Drkjv 12 okt 2023 11:41

tjerk1121 schreef: 10 okt 2023 08:05
hayes schreef: 27 aug 2023 21:16 Ik ben heel erg tevreden van dit setje van Ali.
https://nl.aliexpress.com/item/10050049 ... pt=glo2nld

Voor 12 euro goeie audio en blijven altijd zitten. Ze staan nu zelfs aan 10 euro zie ik.
Ik heb ze ook besteld maar ben er echt ontzettend ontevreden over. Om de haverklap moet ik weer op play drukken op mijn telefoon omdat ze uit zichzelf stoppen, doet maar 1 oortje het of gaan ze uit zichzelf op gamemode. Ik heb dit op 2 telefoons geprobeerd en bij allebei hetzelfde probleem :evil:

Ergens had ik het ook wel kunnen weten......goedkope electronica is doorgaans gewoon van slechte kwaliteit. Ik ga er niet meer intrappen.........12 euro down the drain :D
7 oktober besteld, wordt vandaag geleverd. Dus ik zal er ook eens mijn gezouten mening over geven
Voor 12 euro het proberen waard :mrgreen: En anders kijk ik eens naar die sony linkbuds als optie.
Al zeker +2j geleden dat ik nog via ali iets bestelde. Maar 5 dagen levertermijn is wel echt zot! Vroeger moest ik soms 40 dagen wachten op mijn chinese spulletjes

Gebruikersavatar
Drkjv
Forum-lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 20 jul 2016 15:47

Gebruikersavatar Drkjv 15 okt 2023 12:47

Voor 12 euro ideaal om te gebruiken in huis. Maar moest ze zeer luid zetten om muziek te kunnen luisteren tijdens het fietsen. Podcast was door windgeluid niet verstaanbaar genoeg. Regenbuitje had ie ook overleeft, best tevreden van. Maar voor te fietsen verder zoeken naar goeie noice cancelling oortjes, of eens kijken naar cat-ears...

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13605
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 okt 2023 20:04

Waarom zou je. Oice cancelling willen, met oortje hoor je al veel minder.
Ik wil graag mijn omgeving er wel doorheen horen

Gebruikersavatar
Drkjv
Forum-lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 20 jul 2016 15:47

Gebruikersavatar Drkjv 16 okt 2023 09:56

wasbeer2006 schreef: 15 okt 2023 20:04 Waarom zou je. Oice cancelling willen, met oortje hoor je al veel minder.
Ik wil graag mijn omgeving er wel doorheen horen
Ik fiets vaak langs het jaagpad van de schelde, dan hoef ik geen omgevingsgeluid te horen. Maar toch begrijp ik inderdaad wel het gevaar, misschien ook eens zo'n bone conduction uittesten

KogaCyclist
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 jul 2023 21:59

KogaCyclist 04 nov 2023 20:14

Zo blij als ik was met de aankoop van mijn Shokz zo teleurgesteld ben ik nu.... :(
De ene dag lekker aan het werk met de oortjes in, podcastje luisteren etc niks aan de hand.
Oortjes aan de oplader en de volgende dag komt er alleen nog maar wat gekraak uit het rechtse oortje. Alsof hij opgeblazen is maar dat lijkt me sterk in de lader.
Toch wel erg korte levensduur voor zulke dure dingen :roll: . Nu maar hopen dat er nog wat met garantie te regelen is....

Tiestono
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jul 2020 11:23

Tiestono 07 nov 2023 14:25

Met de garantie is niets mis. Ik kreeg vorige week binnen een week direct een nieuwe toegestuurd. Een maand voor het verstrijken van de 2 jarige garantie nadat de aanhechting van de beugel niet goed meer werkte. Op de website kan je je probleem melden onder garantie.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3764
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 07 nov 2023 16:57

wasbeer2006 schreef: 15 okt 2023 20:04 Waarom zou je. Oice cancelling willen, met oortje hoor je al veel minder.
Ik wil graag mijn omgeving er wel doorheen horen
Ik heb een koptelefoon, gebruik ik voor werk, van Sony met NC en Ambient Sound. Dan kun je wisselen, als je de omgeving ook wilt horen zet je ambient sound aan, niks horen NC. Werkt prima. Volgens mij zijn er ook oortjes met die optie, dus dan zet op rustige stukken NC aan, drukke stukken AS aan (of je muziek gewoon uit).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

walter820
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 jul 2020 08:35

walter820 08 nov 2023 17:53

KogaCyclist schreef: 04 nov 2023 20:14 Zo blij als ik was met de aankoop van mijn Shokz zo teleurgesteld ben ik nu.... :(
De ene dag lekker aan het werk met de oortjes in, podcastje luisteren etc niks aan de hand.
Oortjes aan de oplader en de volgende dag komt er alleen nog maar wat gekraak uit het rechtse oortje. Alsof hij opgeblazen is maar dat lijkt me sterk in de lader.
Toch wel erg korte levensduur voor zulke dure dingen :roll: . Nu maar hopen dat er nog wat met garantie te regelen is....
3 weken voor het vervallen van mijn garantie is er een nieuwe (en betere met snellaadfunctie) onderweg naar mij. Gewoon aangemeld op hun website, mijn huidige niet eens moeten opsturen voor nazicht. Prima regeling alvast.

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 08 nov 2023 22:29

KogaCyclist schreef: 04 nov 2023 20:14 Zo blij als ik was met de aankoop van mijn Shokz zo teleurgesteld ben ik nu.... :(
De ene dag lekker aan het werk met de oortjes in, podcastje luisteren etc niks aan de hand.
Oortjes aan de oplader en de volgende dag komt er alleen nog maar wat gekraak uit het rechtse oortje. Alsof hij opgeblazen is maar dat lijkt me sterk in de lader.
Toch wel erg korte levensduur voor zulke dure dingen :roll: . Nu maar hopen dat er nog wat met garantie te regelen is....
Precies mijn ervaring. Ik had 'm toen in een winkel gekocht en niet meer de moeite genomen om 'm te ruilen. Maar was er wel meteen klaar mee.

Plaats reactie