Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

phcas
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2007 11:17

phcas 17 jul 2009 11:39

@GastheerG: ik zei toch ook nergens dat het allemaal goed is dit jaar? In elke Tour zitten saaie etappes, en deze editie rechtvaardigt m.i. niet jouw "open brief" aan de Tour-directie. Natuurlijk is dat ludiek bedoeld, maar je statement is dat je het nu allemaal wel héél saai vindt. En dat ben ik niet met je eens. Ik vond met name de eerste week absoluut niet saai.

Wel leuk dat je mijn blog leest ;) Volgens mij was er geen discussie over die bewuste etappe trouwens. Ik ben nog niemand tegengekomen die die openlijke stiptheidsactie leuk vond om naar te kijken.
http://caskraker.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 17 jul 2009 11:53

Ai, Levi Leipheimer staat vandaag niet meer aan de start (gebroken pols!). Exit de nummer 4 van het algemene klassement en een serieuze verzwakking voor het Astana-blok :s

't Kan de Tour anderzijds wel spannender maken.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

eelcoz

eelcoz 17 jul 2009 12:01

phcas schreef:@GastheerG: ik zei toch ook nergens dat het allemaal goed is dit jaar? In elke Tour zitten saaie etappes, en deze editie rechtvaardigt m.i. niet jouw "open brief" aan de Tour-directie. Natuurlijk is dat ludiek bedoeld, maar je statement is dat je het nu allemaal wel héél saai vindt. En dat ben ik niet met je eens. Ik vond met name de eerste week absoluut niet saai.

Wel leuk dat je mijn blog leest ;) Volgens mij was er geen discussie over die bewuste etappe trouwens. Ik ben nog niemand tegengekomen die die openlijke stiptheidsactie leuk vond om naar te kijken.


Tot Barcelona was het inderdaad niet saai, maar daarna heb ik, tot de laatste 20 km gisteren, alleen maar slaapverwekkende etappes gezien. Ik hoop echt dat er vandaag wat leuke dingen gaan gebeuren, maar ik verwacht de klassementsrenners nog steeds niet. Evans is niet helemaal 100% na z'n val, het parcours is te licht voor Sastre en de Astana's hebben geen belang om aan te vallen. Heel misschien de Schleckjes. Over Mentsjov hoeven we het denk ik niet te hebben.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 17 jul 2009 12:09

GastheerG schreef:
C a s r a n schreef:Ai, Levi Leipheimer staat vandaag niet meer aan de start (gebroken pols!). .
Sneu. Vind het wel een aparte vent en zo uit de Tour is altijd triest. Wel opmerkelijk veel met een gebroken pols!



Ja, toch een outsider voor de overwinning dit jaar, als je het mij vraagt. Hij was erg goed in vorm. 1 keer mee in een ontsnapping als controlerende astana pion en hij had zo maar eens kunnen winnen.

Weer een gebroken pols erbij...

Vandaag verwachten ze regen, gevaarlijk voor de afdaling...

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 17 jul 2009 12:28

Leuk stukje over Kenny van Hummel als rode lantaarndrager in de New York Times!:

http://www.nytimes.com/2009/07/17/sport ... 7tour.html

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 17 jul 2009 12:38

eelcoz schreef:Evans is niet helemaal 100% na z'n val, het parcours is te licht voor Sastre en de Astana's hebben geen belang om aan te vallen. Heel misschien de Schleckjes. Over Mentsjov hoeven we het denk ik niet te hebben.


Ha de Schleckjes :) In een natte afdaling zeker? Nee hoor die koers gaat rammetje op slot door Astana met AG2R, wellicht dat er nog iets gaat gebeuren maar ik verwacht er voor het klassement heel weing van tenzijn die afdaling van de Platzerwasel en de Firstplane echt gevaarlijk worden door de regen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 17 jul 2009 13:09

platserwasel, komen ze dan ook niet langs le markstein ?

dit jaar nog 3 x geweest (motor ;) )

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 17 jul 2009 13:18

GastheerG schreef:
Ted038 schreef:platserwasel, komen ze dan ook niet langs le markstein ?


Zoals ik het me kan herrineren (komende van de gaan ze vlak voor de Schlucht)gaan ze vlak voor de Markenstein linksaf.


klopt, dwz ze komen langs le markstein .... Had inmiddels ook al wat verder gezocht, hier de routekaart

Afbeelding

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2373
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 17 jul 2009 14:27

Stond vanmorgen nog in de krant... "De ASO greep dit jaar zijn macht aan om meer greep te krijgen op het koersverloop. Er werd een nieuw parcours-concept bedacht. Geen tijdrit, maar de Mont Ventoux op de voorlaatste dag. Dat moet de koers tot het einde spannend houden. Een lichtere serie Pyreneeën-ritten moest de verschillen niet te zeer doen oplopen. Daarnaast bedacht ASO dat het rijden zonder oortjes de ritten minder voorspelbaar zou maken. Ondertussen is het wel duidelijk dat het peloton zelf uitmaakt hoe er gereden wordt..."

Plaats reactie