Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Gran Canaria (Spanje)

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 21 dec 2015 20:16

havana schreef:Mooi zo! Have fun daar. Playa Beton is drama maar ja, je kunt niet alles hebben ;)
Ach, als je een beetje richting Maspalomas gaat (loopt) ziet het er al een stuk vriendelijker uit. Maar Playa zelf is niet de mooiste plek van GC, wel de drukste.
Niet voor te stellen dat 90% niet eens buiten Playa komt en geen idee heeft dat daar bergen zijn .....
Maar om te fietsen een heel ander verhaal, helaas wachten tot 2017 (2016 Tenerife)
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 22 dec 2015 10:47

Playa is een wijk van Maspalomas ;) Je zult Meloneras bedoelen... !

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 22 dec 2015 12:02

havana schreef:Playa is een wijk van Maspalomas ;) Je zult Meloneras bedoelen... !
Ook goed, als ik de weg terug naar hotel en de bar maar weet te vinden en in de avond bijvoorbeeld de Yumbo......

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 22 dec 2015 21:34

Tapas aanrader, Wapa Tapa :D
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 dec 2015 18:24

havana schreef:Mooi zo! Have fun daar. Playa Beton is drama maar ja, je kunt niet alles hebben ;)
Playa del beton is een drama. Geen fatsoenlijk hotel te vinden; alleen maar eenheidsworst met de meest afgrijselijke buffetten.
We hebben meerdere lokaties geprobeerd, maar als er een volgende keer komt zal het wel een bungalow zijn oid. Jammer, want hotel is voor weekje fietsen wel relaxed.
Jammer dat er niet een fatsoenlijk sporthotel is. Maar ja, 'het volk' wil wentelen en te grote borden volscheppen om tonnetje rond weer huiswaarts te keren.
Less is bore

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 23 dec 2015 19:55

daniel1975 schreef:Playa del beton is een drama. Geen fatsoenlijk hotel te vinden; alleen maar eenheidsworst met de meest afgrijselijke buffetten.
We hebben meerdere lokaties geprobeerd, maar als er een volgende keer komt zal het wel een bungalow zijn oid. Jammer, want hotel is voor weekje fietsen wel relaxed.
Jammer dat er niet een fatsoenlijk sporthotel is. Maar ja, 'het volk' wil wentelen en te grote borden volscheppen om tonnetje rond weer huiswaarts te keren.
Blijkbaar verkeerde keuzes, want is echt niet allemaal kommer en kwel.
Wij hebben nu paar maal Waikiki gedaan en is geen sporthotel. Maar bij het buffet meer dan genoeg gezond en lekker eten te krijgen met als voordeel dat Fredje 3 keer kan halen, maar dit ook verbrand. Dit itt vele Nijlpaarden bij het zwembad die niet weten dat GC meer is dan Playa.
Verder lekker all inclusive zodat al ik terug kom lekker direct wat te eten en drinken kan pakken en dat is heel wat relaxter dan zelf te zorgen voor ontbijt etc. Leven als een prof..... (ok niet helemaal dan).
Overigens is Tenerife met die andere Playa dan net ietsjes netter en wat minder beton.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 dec 2015 16:04

Wiakiki idd niet geprobeerd.
Uit mijn hoofd oa. ; Canaria Princess, eugenia victoria en escorial.
Escorial was qua eten dan nog de minst slechte.
Vaak de all-in koffie veel slechter (slootwater) dan de betaalde koffie (wel uit bonenmachine), eten te vet en vooral keuze uit veel nijlpaardenvoer.
Komende winter gaan we niet (net terug uit Zuid Afrika), 2017 maar eens kijken. Ik ben wel klaar met die vreetschuren en dito publiek.
Less is bore

werkpaard
Forum-lid

werkpaard 24 dec 2015 21:20

daniel1975 schreef: Playa del beton is een drama. Geen fatsoenlijk hotel te vinden; alleen maar eenheidsworst met de meest afgrijselijke buffetten.
Drama? Je kunt ook een appartement boeken en dan in één van de vele restaurants eten. Ruime keuze en ook in kwaliteit. Heb nog nooit hotel met buffet geboekt. Appartement tegenover Freemotion, naast supermarkt en in de buurt van Duitse bakker voor het ontbijt. 'Het volk ' zorgt ervoor dat wij goedkoop daar naartoe kunnen vliegen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 24 dec 2015 22:01

Ieder het zijne maar ik snap echt niet wat er mis is met zelf koken... Je eet precies wat je zelf wil, wanneer je het wil.

Kan er ook aan liggen dat ik (al zeg ik het zelf) goed kook en dus ook veel gewacht van eten: iets anders valt dan ook al snel tegen.

werkpaard
Forum-lid

werkpaard 24 dec 2015 22:14

Zelf koken is natuurlijk het beste. Kan ook in het appartement. Ik wil in de vakantie niet teveel zelf koken.

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 25 dec 2015 17:40

Grappig hoe iedereen verschillend tegen GC en met name Playa aankijkt. Voor ons (Marga en mij) is het voor beide vakantie, alleen de fiets gaat "toevallig" mee.
10 dagen "niets" doen kan je me opbergen en in zo'n periode zit ik pakweg 40 uur op de fiets, dus houden we er nog 200 uur over om samen eea te ondernemen.
Zou ik puur voor trainen (ipv vakantie) gaan, dan zou ik misschien andere locatie kiezen. Maar nu het shoppen, slenteren strand/boulevard, terrasjes, bootje pakken is belangrijk onderdeel van deze vakantie.
In vakantie past koken niet echt in. Voor beide niet de grootste hobby. Daarbij buffetten bieden voldoende en soms even tactisch moment kiezen om eea te pakken (nieuwe/volle bakken, dus warm/verser).
Qua buffetten en erg goed eten vond ik "IFA Buenaventura" ongekend goed. Maatje (triatleet) van me die erg kieskeurig is en zat in appartement namen we de eerste avond mee en hij liet het koken ook voor wat het is.

@daniel1975: Eugenia hebben wij ook eens geprobeerd als all inclusive en eten matig en hoog tokkie gehalte. Rum was wel lekker en na paar avonden herkende het barpersoneel me en kreeg ik de betere voorgeschoteld.....

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 dec 2015 18:07

Het is eigenlijk het verkeerde topic (en het verkeerde forum, want de fietsen waren niet mee). In November zijn wij 10 dagen naar Tenerife geweest om te wandelen en een beetje te relaxen. Gekozen voor een ruim appartement in het binnenland, voor de prijs was all-inclusive waarschijnlijk ook wel ergens gelukt. Doordat je weg bent van de toeristische trekpleisters kom je automatisch terecht in restaurantjes tussen de locals, waar het meestal belachelijk goedkoop is en de kwaliteit uitstekend. Een volgende keer om te trainen zou ik deze optie zelf sterk overwegen. Enkel als ik alleen zou gaan dan wordt 't sowieso een hotel met buffet omdat ik geen zin heb om alleen voor mezelf te koken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie