Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2008

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 30 jul 2008 16:45

@ Gerard, ook het gerstenat achteraf is een goed plan misschien ?

@ Casran, misschien een nieuw topic openen ?

Stout plan misschien, maar een tocht Aalter - woonplaats Sastre (Laganas dacht ik ?) lijkt wel een uitdaging ?
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 30 jul 2008 16:50

Er hoeft hier niet direct over nagedacht te worden. Het is iets wat in samenwerking tussen de Amigos Carlos Sastre en de vrienden-vzw waarvan mijn vader lid is (en is opgestart met een actie tvv het Kinderkankerfonds) kan gebeuren, en in de eerste plaats zich op het lokale niveau richt. Op tijd zal ik er iets over zeggen, maar momenteel gaat het nog maar om eerst ideeën.


Ik las net dit bericht:

Riccardo Riccò: 'Ik heb doping genomen'

De Italiaanse wielrenner Ricardo Riccò heeft woensdag op een hoorzitting van het Italiaans Olympisch Comité (CONI) toegegeven dat hij in de voorbije Ronde van Frankrijk doping heeft gebruikt.

De 24-jarige Riccò had in de Tour al twee ritten gewonnen (6e rit op 10 juli en 9e rit op 13 juli) toen op 17 juli bekendraakte dat hij na de vierde etappe in Cholet positief had getest op het gebruik van epo.

Riccò, die door zijn team Saunier Duval ontslagen werd, had altijd gezegd dat hij onschuldig was..

bron: De Standaard Online
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 30 jul 2008 16:54

Rocketboy schreef:Is natuurlijk off-topic : maar waarom geen sponsortocht voor wielertoeristen ?
Met jou relaties krijg je misschien nog wat bekende vlamingen over de streep die nog meer volk lokken.
Met de steun van een aantal forumleden kan dit wel een succes worden, zeker voor kinderen. En achteraf een verbroedering met wat gerstenat en zo....


Ik lees tussen de regels door dat er een brouwerijbezoek met facultatieve fietstocht komt? :D
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 31 jul 2008 13:00

C a s r a n schreef:Er hoeft hier niet direct over nagedacht te worden. Het is iets wat in samenwerking tussen de Amigos Carlos Sastre en de vrienden-vzw waarvan mijn vader lid is (en is opgestart met een actie tvv het Kinderkankerfonds) kan gebeuren, en in de eerste plaats zich op het lokale niveau richt. Op tijd zal ik er iets over zeggen, maar momenteel gaat het nog maar om eerst ideeën.


Ik las net dit bericht:

Riccardo Riccò: 'Ik heb doping genomen'

De Italiaanse wielrenner Ricardo Riccò heeft woensdag op een hoorzitting van het Italiaans Olympisch Comité (CONI) toegegeven dat hij in de voorbije Ronde van Frankrijk doping heeft gebruikt.

De 24-jarige Riccò had in de Tour al twee ritten gewonnen (6e rit op 10 juli en 9e rit op 13 juli) toen op 17 juli bekendraakte dat hij na de vierde etappe in Cholet positief had getest op het gebruik van epo.

Riccò, die door zijn team Saunier Duval ontslagen werd, had altijd gezegd dat hij onschuldig was..

bron: De Standaard Online


Zeggen ze dat allemaal niet? Iedere sporter die betrapt wordt op dopinggebruik ontkent in alle toonaarden dat hij/zij iets gebruikt heeft. Vaak na jaren erkennen zij dat het toch zo was, zoals Riis. Die onsportieve figuren lopen nu rond met records en overwinningen op zak die zij op frauduleuze wijze hebben verkregen. De andere sporters die clean waren werden nr 2 of 3 of nog lager, terwijl ZIJ de winnaars hadden kunnen zijn ipv van Riis de Doper.
Ricco heeft nu bekend, maar hij kon niet anders natuurlijk en hoopt dat zijn knieval "positief" zal uitwerken voor zijn verdere wielrencarriëre.
Wat mij betreft"Levenslange schorsing". Dat zal toekomstige dopingzondaars wel aan het denken zetten voordat zij op onsportieve wijze meedoen aan wedstrijden.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 31 jul 2008 13:12

Als de renners en sponsors ook maar een beetje verstandig zijn, zullen zij deze sporters vermijden.
Wie wil een renner als Rico. Als renner wil je hem niet. Hij heeft er voor gezorgd dat alle andere renners van Saunier Duval uit de Tour werden genomen. Dat is toch drama voor een renner. Wie wil nu zo'n collega?
Als sponsor wil je dat toch ook niet. Zie het gegeven dat Saunier Duval de sponsoring stopt, net zoals destijds Phonak en er zijn meer voorbeelden.

Zo'n renner diskwalificeert zichzelf. Dan werken die draconische maatregelen dus toch

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 12 aug 2008 21:27

http://www.boston.com:80/bigpicture/200 ... usion.html


Ik kreeg vandaag een paar mooie foto's in de mailbox, ik weet niet of ze hier al gepost zijn : zie link
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 12 aug 2008 23:23

lior63 schreef:Als de renners en sponsors ook maar een beetje verstandig zijn, zullen zij deze sporters vermijden.
Wie wil een renner als Rico. Als renner wil je hem niet. Hij heeft er voor gezorgd dat alle andere renners van Saunier Duval uit de Tour werden genomen. Dat is toch drama voor een renner. Wie wil nu zo'n collega?
Als sponsor wil je dat toch ook niet. Zie het gegeven dat Saunier Duval de sponsoring stopt, net zoals destijds Phonak en er zijn meer voorbeelden.

Zo'n renner diskwalificeert zichzelf. Dan werken die draconische maatregelen dus toch


Het zal me niets verbazen als dit soort renners naar Katushya gaan. Die Russen hebben volgens mij wat minder last van ethische bezwaren. Of bekijk ik het nu te cynisch???

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 13 aug 2008 00:17

timper schreef:http://www.boston.com:80/bigpicture/200 ... usion.html


Ik kreeg vandaag een paar mooie foto's in de mailbox, ik weet niet of ze hier al gepost zijn : zie link


Waanzinnig; die foto's zijn waarschijnlijk niet met een mobieltje gemaakt....
Afbeelding

Plaats reactie