Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 jun 2014 11:22

Zijn prima wielen, velgen komen volgens mij bij Kinlin vandaag. Niets bijzonders, maar gewoon in orde, gister nog de Ronde van Limburg mee gereden zonder problemen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

hubert d
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 mei 2014 21:27

hubert d 02 jun 2014 15:40

Dank u. Heb ze net meebesteld met een Trentino. Het zijn de lichtste wielen die ze leveren en dat voor een nette meerprijs denk ik.
Ik ben benieuwd. (Eerste racer voor me)

Edit: net gebeld door de fm dat als ik ipv twee weken nog 1,5 week langer wacht, ik de nieuwe 105 groep krijg. Dat lijkt me het wachten wel waard.

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 02 jun 2014 21:31

Oee, dat is het wachten zeker waard! Nieuwe 105 groep ziet er ontzettend verwachtingsvol uit. Niet gedacht dat Sensa al zo snel met deze groep bezig zou gaan!

Gebruikersavatar
sensa1970
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2014 20:11
Locatie: Culemborg

Gebruikersavatar sensa1970 02 jun 2014 22:12

Dus 105 11-speed en RA30 wielen, mooie combi. Welke kleur frame?
Zo'n Sensa Giulia is mooi, maar je benen moeten het doen.................

hubert d
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 mei 2014 21:27

hubert d 03 jun 2014 07:31

Een zwarte met matzwart speedline set (lichtere stem en seatpost).
105 compact 2x11 inderdaad.
Ik gok dat het gewicht net 8 kilo wordt.

Gebruikersavatar
JoostLen
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mei 2014 13:21
Locatie: Weert

Gebruikersavatar JoostLen 03 jun 2014 09:29

amclassic-fan schreef:Zijn prima wielen, velgen komen volgens mij bij Kinlin vandaag. Niets bijzonders, maar gewoon in orde, gister nog de Ronde van Limburg mee gereden zonder problemen.
In het peloton? Dan heb ik je voorbij zien komen onderaan de Loorberg. Jullie reden op 'n Sensa fiets? Heel gaaf trouwens en wat hadden jullie er 'n tempo in!



On topic: Het is voor mij alweer 2 weken geleden dat ik de Rapido bij de FM heb besteld, helaas nog geen telefoontje mogen ontvangen. Hopelijk is ie klaar voor Limburgs Mooiste. Zodra ik meer info heb, zal ik het hier plaatsen.

Gebruikersavatar
sensa1970
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2014 20:11
Locatie: Culemborg

Gebruikersavatar sensa1970 03 jun 2014 09:46

Helaas nog geen reactie van Sensa inzake mijn Trentino met veel te steile voorvork en dus veel te korte wielbasis. Benieuwd of ze nog reageren.
Dan maar terug naar de FM. Ze zien me al aankomen voor de zoveelste keer....................maar ja, had de fiets maar goed moeten zijn.
Ik wilde eigenlijk zelf de fiets demonteren, maar ik lijk wel gek met een fiets van twee maanden oud!
Wordt vervolgd.
Zo'n Sensa Giulia is mooi, maar je benen moeten het doen.................

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 03 jun 2014 10:01

Neem dan ook gelijk die twee afbeeldingen mee en probeer Gijs zelf te spreken.
Afbeelding

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 03 jun 2014 20:19

Had al een keer in het -foto van je fiets- gepost, maar nu ook maar in het Sensa topic.
Heb er nu 1000km op zitten met deze fiets en ik moet zeggen dat het een zeer fijn fietsje is, heb van de week de vork afgeslepen op de goede hoogte.

Ik heb ook de RA30 velgen en bevallen zeer goed, heb ook mijn ksyrium elite er in gehad maar merkte buiten de hardere ratel eigenlijk weinig verschil, dus de supra wielen maar weer terug gestoken.
Dit zijn mijn eerste supra wielen maar ben er heel tevreden over.

Afbeelding
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 03 jun 2014 22:16

Hele mooie Sensa! :P

Gebruikersavatar
JoostLen
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mei 2014 13:21
Locatie: Weert

Gebruikersavatar JoostLen 05 jun 2014 09:23

Gisteren contact gehad met FM, die op zijn beurt contact heeft gehad met Sensa. Nieuwe voorraad Rapido frames zijn binnen en de fietsen worden opgebouwd. Waarschijnlijk kan ik mijn fiets binnen nu en 2 weken op gaan halen.

Off-topic: Zouden jullie, wanneer je 'n nieuwe fiets hebt aangeschaft, eerst 'n paar keer kleinere afstanden rijden om aan de fiets te wennen of is het 'beter' om meteen 'n lange afstand te pakken om het gevoel er in te slijten. Ik zit nameljik met het volgende, als ik de fiets volgende week donderdag mag ophalen is 2 dagen daarna LimburgMooiste. Ik ben aan het twijfelen of ik de tocht beter op m'n oude of nieuwe fiets kan gaan rijden. Iemand tips of ervaring hiermee? Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6021
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 05 jun 2014 10:12

JoostLen schreef:Gisteren contact gehad met FM, die op zijn beurt contact heeft gehad met Sensa. Nieuwe voorraad Rapido frames zijn binnen en de fietsen worden opgebouwd. Waarschijnlijk kan ik mijn fiets binnen nu en 2 weken op gaan halen.

Off-topic: Zouden jullie, wanneer je 'n nieuwe fiets hebt aangeschaft, eerst 'n paar keer kleinere afstanden rijden om aan de fiets te wennen of is het 'beter' om meteen 'n lange afstand te pakken om het gevoel er in te slijten. Ik zit nameljik met het volgende, als ik de fiets volgende week donderdag mag ophalen is 2 dagen daarna LimburgMooiste. Ik ben aan het twijfelen of ik de tocht beter op m'n oude of nieuwe fiets kan gaan rijden. Iemand tips of ervaring hiermee? Alvast bedankt!
Persoonlijk ;) zou ik eerst even een paar ritten proef rijden om te controleren of de hoogte cq. positie afstellingen van zadel, stuur etc. bevallen voordat ik er een lange rit mee zou maken. Verder veel fietsplezier met je nieuwe Sensa. :)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie