koekiesbakker schreef:NicoNB schreef: Wat mij met name in de discussie op blijft vallen dat mensen kiezen voor geld ophalen voor onderzoek terwijl geen onderzoeker verantwoording aflegt over dit onderzoek.
Boude uitspraak. Bronnen?
Op de site van Ad6 kan ik slechts vinden dat het geld rechtstreeks doorgesluisd word naar KWF.
Op de site van KWF is er ook weinig te vinden.
In ieder geval nul verantwoording over de bestede fondsen, naar welk onderzoek gaat welk geld.
Nergens lees ik welke onderzoekers welk onderzoek doen met welke onderzoeksopzet enz.
Nergens lees ik hoe zij dat geld vervolgens besteden.
Kan ik nog wel even over doorgaan maar dat hoort meer thuis op een forum voor medisch wetenschappelijk onderzoek.
Kortom, lekker transparant allemaal, not.
Niemand die op deze manier kan valideren of onderzoeken wel of niet relevant zijn.
Kortom bronnen, ja die mis ik ook, ik kan geen bronnen cq bronmateriaal vinden.
koekiesbakker schreef:NicoNB schreef: Wat ik hierin schadelijk vind is dat we allemaal weten dat er een link is tussen lichaam en geest maar dat we als het over onderzoek gaat we stug vast blijven houden aan het model dat het fysieke lichaam lost staat van onze spirituele geest.
Boude uitspraak. Wat je zegt klopt sowieso trouwens niet, want ik weet van niets dergelijks. Bronnen of bewijs dat iets dergelijks bestaat?
Omdat jij het niet weet bestaat het niet?
Met jezelf als bron ga je natuurlijk niet ver komen helemaal niet als je in de predispositie verkeerd dat jouw waarheid de enige is.
koekiesbakker schreef:NicoNB schreef: Die scheiding hebben we te danken aan een duivels pakt met de kerk dat terugvoert naar de middeleeuwen,
Boude uitspraak. Bronnen?
Back to the dark ages.
Zoek even op dualisme en Descartes met die zoekresultaten vind je een mooi begin voor verdieping.
koekiesbakker schreef:NicoNB schreef: ergo, onze onderzoeken baseren wij op middeleeuwse standpunten.
Als je wil zeggen dat er per definitie iets mis is met je baseren op middeleeuwse standpunten, kun je dat aantonen? Als dat niet per definitie fout is, zul je moeten aantonen dat er iets mis is met de standpunten op zich.
Zie ook je vorige vraag,
Ten opzichte van de middeleeuwen weten inmiddels allemaal dat in onze huidige perceptie
* de aarde rond is en niet plat
* je niet van de aarde af kan vallen door naar de rand te varen (sorry kerk)
* de zon het middelpunt is van ons zonnestelsel en niet de aarde (sorry kerk)
* je geen heks bent als je kunt zwemmen (sorry kerk)
* veel dodelijke ziektes worden overgedragen door ongedierte en geen straf zijn van een hogere macht (sorry kerk)
* enz.
Waarom houden we dan wel vast aan de middeleeuwse scheiding tussen lichaam en geest?
Mijn motto in dit soort zaken
Question everything, assume nothing