Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 28 sep 2007 11:45

pjotr schreef:
C a s r a n schreef:Ik vond deze foto van Millar. Ben ik trouwens de enige die die halsuitsnijding van de Britse pakjes zo lelijk vind?


Je bent niet de enige! Op de baan zag ik het ook al.. Het lijkt mij, dat je er een koude nek van krijgt:d



Verschrikkelijk akelige pakjes die Adidas daar ontworpen heeft; ik zou 't niet zien zitten om ermee te rijden. Op de baan komt daar dan ook vaak de lelijke Casco ruimtehelmen van de Engelsen bij, en dan hebben ze een dikke nul qua styling... de mooie frames kunnen dat niet meer goed maken.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 28 sep 2007 18:01

C a s r a n schreef:
pjotr schreef:
C a s r a n schreef:Ik vond deze foto van Millar. Ben ik trouwens de enige die die halsuitsnijding van de Britse pakjes zo lelijk vind?


Je bent niet de enige! Op de baan zag ik het ook al.. Het lijkt mij, dat je er een koude nek van krijgt:d



Verschrikkelijk akelige pakjes die Adidas daar ontworpen heeft; ik zou 't niet zien zitten om ermee te rijden. Op de baan komt daar dan ook vaak de lelijke Casco ruimtehelmen van de Engelsen bij, en dan hebben ze een dikke nul qua styling... de mooie frames kunnen dat niet meer goed maken.


Jammer, want ik vind het de mooiste pakjes in heth huidige circuit!
Anti-Spacers!

woestijn
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 aug 2005 16:46

woestijn 28 sep 2007 22:35

Hallo,
Momenteel kijk ik uit naar een tijdritfiets of een frame. Bij het zoeken naar een geschikt frame vraag ik me af of ik dezelfde meetwaarden kan gebruiken als deze van mijn koersfiets.
Bij een tijdritfiets is de hoek van de rechtstaande buis anders en heb je de neiging om meer op de top van het zadel te zitten, waarbij de armen een hoek vormen van 90°op het ossekopstuur.
Alle tips zijn steeds welkom,groeten.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 03 okt 2007 13:18


speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 03 okt 2007 14:53

zit qua looks een beetje tussen Scott Plasma en Cervélo P2C
Vind alleen de zadelpen niet zo mooi, loopt een beetje taps.
Wat dat betreft vind ik de looks van BMC toch eigenlijk onovertroffen..

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 03 okt 2007 16:25

@ speric bedoel je dan de tto1 van bmc :) want eventjes 12000 euro ophoesten voor een fiets is niet niks. de bmc tt 02 vind ik ook niet lelijk ht was twijfele tusse de p3c en de tt o2 :)

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 03 okt 2007 16:34

Ik bedoel de TT01 inderdaad.
Als je naar de prijzen kijkt vind ik Cervélo erg mooi en nog enigzins " betaalbaar "
pinarello en wilier hebben ook mooi spul. Zo is er nog veel meer natuurlijk.

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 03 okt 2007 18:58

idd speric cervelo is nice :) als je echt top matriaal wilt denk ik toch.
natuurlijk is pina mooi wat is nu het verschil tussen die 2 tt kaders want qua uiterlijk vind ik ze identiek ? het gaar hier over de montello fm1 en de fp8 :)

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 okt 2007 21:12

Het Vision drinksysteem krijgt m'n vertrouwen vooralsnog niet. Het stuur is gewoon niet de plaats waar je drank hoort te hangen! No way aero :(


Het Parlee TT frame is een absolute topper... een dezer dagen stuur ik Bob Parlee er toch een mailtje voor hoor!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 03 okt 2007 21:37

Het Vision drinksysteem krijgt m'n vertrouwen vooralsnog niet. Het stuur is gewoon niet de plaats waar je drank hoort te hangen! No way aero
Toch schijnt een drinksysteem voor tussen het stuur aerodynamischer te zijn dan enkele bidons achter het zadel. Dit omdat de lucht over je rug wegloopt en daar waar de bidons zitten de lucht zich ophoopt. Toch strookt dat weer niet helemaal met de regel dat 80% van je voorbouw (vooraanzicht) bepaalt hoe aerodynmisch je fiets + fietser in feite is.

Ik heb een profile aero drinkset aangeschaft voor de langere afstanden in de triatlon en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Vooralsnog alleen nog op trainingstochten, wedstrijden komen er weer zat in 2008.

Hoe staat het met de Duathlon trainingen Casran? Ga je jezelf storten op de duathlon?
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 okt 2007 21:56

Ik heb al testen gezien die andere zaken aantonen. Die verschrikkelijk drinkbus van Profile komt daar niet zo goed uit... ik moet ze niet.

En ja, volgend jaar ga ik niet meer koersen... focus op de multidiscipline sporten dus ;)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 03 okt 2007 22:43

qua details en afwerking ziet de parlee er zeker top uit.
maar is dit frame niet iets minder aero dan bv een cervelo ?

Plaats reactie