Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

hansmulder
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 dec 2006 15:49

hansmulder 29 dec 2006 16:04

als er een bianchi toertocht/optocht komt doe ik zeker mee.
ik heb sinds een paar maanden m,n fiets{zie fiets foto paginas droom....).er komen nog een paar delta remmen op
(denk ik) maar die moeten nog gepoetst worden

hagalicious
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58

hagalicious 29 dec 2006 17:53

stem VOOR de tourtocht met enkel bianchi wat telt!
Ik doe mee!

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 17 jan 2007 13:54

Hoi,
Vanmiddag ga ik mn nieuwe fietsje bestellen: Een Bianchi 1885
deze dus:

 
Geupgrade met Campagnolo Centaur of Chorus (ben er nog niet helemaal uit) Corima Aero + wielen  en een Specialized Toupe zadel.
Als de tijd rijp is (en met name het geld aan de boom) worden ook overige onderdelen 'geupgrade'.  Ik denk dat ik zo een heel mooi fietsje bij elkaar gespaard heb
Vanmiddag bestellen..weet iemand wat de levertijd ongeveer zal zijn?
Als ik de fiets binnen heb zal ik zeker foto's posten
Groeten Rezne
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27882
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 jan 2007 13:56

Mooi fietsje!
Waar ga je 'm bestellen trouwens?
Qua verzet: waar ga je voor?

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 17 jan 2007 13:58

Lokale FM,
Hij is wellicht elder goedkoper te krijgen, maar bestellen bij de lokale FM heeft zo z'n voordelen en het is wel zo aardig (om het zo maar te zeggen)
Wat het verzet betreft...daar heb ik me nog niet echt mee bezig gehouden. Dat komt vanmiddag wel denk ik......wat raadt je me aan (in het achterhoofd houden dat ik de Marmotte ga fietsen)?
Groetjes    ik twijfel eigenlijk ook nog een beetje over t zadel    of de Toupe of de Arione in de WK kleuren (wit met wk kleuren)
groetjes
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27882
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 jan 2007 14:02

Ik weet natuurlijk niet wat voor fietser jij bent, welke verzetten fiets je nu? Dan kan ik je wat advies geven. Rij je veel op souplesse?
Ik wil je i.i.g. meegeven dat TA Spécialités sinds kort ook grotere binnenbladen uitbrengt voor de compact crankstellen van Campagnolo (deze hebben een afwijkende maat). Deze bladen heten "Nerius".
Om die reden zou een compact mijn keuze zijn. Op 't vlakke monteer je dan een 39T (van TA) binnenblad met een "kleine" cassette, bijvoorbeeld 12-23. Ga je naar La Marmotte steek je het 34T blad dat je bij je fiets krijgt en monteer je tevens een klimcassette, bijvoorbeeld 12-26 of 12-29.
Maar als je erg sterk bent kun je ook met een klassieke dubbel (53/39) uit de voeten. Maar aangezien je tegenwoordig met een compact ook 39T binnenblad kunt rijden zou dat mijn keus zijn, 50 buitenblad is toch groot zat, tenzij je prof bent.
Met een compact heb je toch net ff meer ruimte.
Zadel is een kwestie van voorkeur, over beide zadels hoor ik uitstekende verhalen. Rijd je nu met een gleuf-zadel? Dat zou je kunnen doen beslissen voor de Toupé te kiezen. Een goede FM doet ook niet moeilijk als je na een weekje of wat wil ruilen trouwens. Zelf rij ik met de Arione en die bevalt gewoon uitstekend.

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 17 jan 2007 14:08

ik heb eerlijk gezegt geen flauw idee wat voor verzetten ik nu heb. Mn huidige fietsje, Gazelle Vuelta,  heb ik 4 jaar geleden standaard gekocht met een triple Sora groep. De triple wordt echter niet volledig benut (binnenblad rijd ik nooit,  met uitzondering van slotstukje van de Galibier afgelopen zomer...toen had ik wel andere casette gemonteerd). Echt een krachtmens ben ik overigens niet. Aangezien ik verleden jaar relatief ongetraind (lees niet specifiek voor fietsen getraind) de Alpen inging en mn voorbereiding dit jaar nu al vele malen beter is, kan een klassieke dubbel volstaan. Een compact is echter ook handig, ik heb veel mensen 'lelijk' (weinig souplesse) naar boven zien fietsen in de Alpen.
Groeten
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27882
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 jan 2007 14:13

Het 50T buitenblad van een compact is groot genoeg voor jou, believe me. Dus er is in mijn ogen weinig reden niet voor een compact te kiezen.
Dus mijn advies: ga voor een compact en koop er een 39T binnenblad bij voor op 't vlakke (ik rijd op 't vlakke 95 op 39T).
Voordeel van een compact is ook dat de restwaarde hoger is (fiets is makkelijker te verkopen later).

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 17 jan 2007 14:15

oke ik zal het in geachten houden.
Nu we toch bezig zijn..heb je nog tips voor een mooie crank (carbon)?
Groetjes
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 17 jan 2007 14:15

Waarom niet gewoon weer een triple monteren. Al dat gedoe met verwisselen van cassette en bladen voorkom je ten opzichte van een compact. Of je moet de "looks" natuurlijk belangrijk vinden. Met triple heb je alle mogelijkheden binnen handbereik en kun je altijd op "souplesse" rijden. Veel cyclorijders rijden tegenwoordig met een triple in binnen- en buitenland. Paar grammetjes extra is van ondergeschikt belang.
What makes the boat go faster?

Plaats reactie