Trek
-
- Forum-lid
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 27 feb 2007 12:54
Waarom geen carbonnen stuur ?
-
- Forum-lid
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 27 feb 2007 12:54
Quoten: Origineel geplaatst door andromeda op 09 Februari 2006Zoals al eerder vermeldt had ik weer wat spulletjes bij elkaar gesprokkeld en hier is het resultaat:Bontrager Race XXX lite carbon stuurpen, Chris King balhoofd, Bontrager Race X Lite zadelpen, Selle Italia SLR XP zadel, Bontrager bandjes en Shimano Compact crankstel.[*pics*]Waarom geen carbonnen stuur ?
-
- Forum-lid
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 27 feb 2007 12:54
Quoten: Origineel geplaatst door wielerfreak op 06 Maart 2006
http://img72.imageshack.us/img72/8903/a ... 03a8zu.jpg
Hier mijn fietje
Trek madone 5,2 aero
Groep:chorus carbon
zadelpen:bontragerXXX-lite
Stuurpen:bontragerXXX-lite
Stuur:bontragerX-lite
Zadel:sella italia SLR
Wielen:Handgespaakt door gilbert cattoire
Pedale: look keo
Bidonhouders:elite
Ben je tevreden over je carbonnen stuur ?
http://img72.imageshack.us/img72/8903/a ... 03a8zu.jpg
Hier mijn fietje
Trek madone 5,2 aero
Groep:chorus carbon
zadelpen:bontragerXXX-lite
Stuurpen:bontragerXXX-lite
Stuur:bontragerX-lite
Zadel:sella italia SLR
Wielen:Handgespaakt door gilbert cattoire
Pedale: look keo
Bidonhouders:elite
Ben je tevreden over je carbonnen stuur ?
Ik heb lang geleden al eens beloofd mijn fiets hier te plaatsen. En is het dan ook daadwerkelijk gebeurd. Mijn 2006 Trek 1400http://img144.imageshack.us/img144/3533/img4193qt4.jpg
Moderator opmerking: Foto is te groot, daarom is de code voor het tonen van de foto verwijderd.
Moderator opmerking: Foto is te groot, daarom is de code voor het tonen van de foto verwijderd.
Ik denk dat ik mijn vraag het best in dit topic plaats:
Ik rij al met een trek 5500 met durace triple maar wil nu een nieuwe fiets met dubbel dura-ace voor de competitie. Bij mn Fm kan ik aan een mooi geprijsd madone 5.2 kader(met aero-vin) komen, dus daar zijn we al uit, ook wat betreft de andere onderdelen: pen, stuur, zadelpen: ritchey wcs. Blijft nog de wielen.
Bij mn Fm stonden nog 2 setjes Bontager race x lite wielen: 1 met verhoogde (zal wel de aero-versie zijn) en 1 met lage velg(de lichtste van de twee).
Wat zijn jullie ervaringen met deze wielen? Zijn ze stijf genoeg, aerodynamisch en ook duurzaam? En wat zijn dan de beste, die met lage of verhoogde (31mm velg)? Ze dienen wel voor competitie, dus moeten ze tegen een stootje kunnen. Ik heb al wat gegoogeld en tenminste op dit forum vind ik weinig info over deze wielen.
Info, ik weeg 73kg.
Ik rij al met een trek 5500 met durace triple maar wil nu een nieuwe fiets met dubbel dura-ace voor de competitie. Bij mn Fm kan ik aan een mooi geprijsd madone 5.2 kader(met aero-vin) komen, dus daar zijn we al uit, ook wat betreft de andere onderdelen: pen, stuur, zadelpen: ritchey wcs. Blijft nog de wielen.
Bij mn Fm stonden nog 2 setjes Bontager race x lite wielen: 1 met verhoogde (zal wel de aero-versie zijn) en 1 met lage velg(de lichtste van de twee).
Wat zijn jullie ervaringen met deze wielen? Zijn ze stijf genoeg, aerodynamisch en ook duurzaam? En wat zijn dan de beste, die met lage of verhoogde (31mm velg)? Ze dienen wel voor competitie, dus moeten ze tegen een stootje kunnen. Ik heb al wat gegoogeld en tenminste op dit forum vind ik weinig info over deze wielen.
Info, ik weeg 73kg.
Ik rij al 2 jaar rond met de "gewone" race x lite en weeg rond de 85 kg. Geen enkel probleem, alleen is nu de body aan vervanging toe ( € 50,00).
Van alles mee gereden, luik bastenaken luik, omloop van vlaanderen (kasseien genoeg gezien dus) en al mijn gewone ritten. Nooit geen slag in gehad of gebroken spaken.
Daarbij zijn ze ook nog eens licht.
Ik ben er dus heel tevreden over, zelf zou ik weer voor de race x lite gaan, het zijn de meest allround wielen van de twee. De naaf is volgens mijn bescheiden mening ook een kwaliteit beter/nieuwer dan die van de Aero versie.
Succes!
Van alles mee gereden, luik bastenaken luik, omloop van vlaanderen (kasseien genoeg gezien dus) en al mijn gewone ritten. Nooit geen slag in gehad of gebroken spaken.
Daarbij zijn ze ook nog eens licht.
Ik ben er dus heel tevreden over, zelf zou ik weer voor de race x lite gaan, het zijn de meest allround wielen van de twee. De naaf is volgens mijn bescheiden mening ook een kwaliteit beter/nieuwer dan die van de Aero versie.
Succes!
"Try not. Do or do not......there is no try"
Leuk om te horen, Andromeda. Ik vind ze ook goed staan bij de Trek 5.2 Madone. Heb je enig idee hoe ze zich qua aerodynamica gedragen tov de andere kwaliteitswielen. In de Tour test vond ik enkel de cijfers van de Carbon Aero versie en die waren wel goed, maar die hebben verhoogde velgen en zijn peperduur. En je mag nog zo gecharmeerd zijn door wielen, ze gebruiken in competitie is een ander verhaal. Stond gisteren bij mn FM en sprak hem aan over aero wielen, genre Mavic cosmic carbon. Hij lachte en zei: 'Allemaal heel goed tot je er mee valt; kan je ze naar de schroothoop brengen. Vorige maandag nog 2 wielen binnengekregen van een valpartij tijdens de koers... En dan maar klagen en zeuren, zo'n dure wielen en zo rap kapot...'
Ik heb nu toch eerder de neiging om voor een set degelijke sterke en niet superdure wielen te gaan. Ik zou het niet overleven als een of andere eikel me van de weg afrijdt.
Zo de kogel is door de kerk,
Gisteren gekocht, maar moet nog worden opgebouwd en er is nog speling in materiaalkeuze: Wat vinden jullie van deze opbouw voor de prijs van 3.295 euro. Maw ik wil van jullie horen of dit een goede of een slechte deal is. Eerlijk antwoorden!
Frame Madone 5.2 (met aerovin en oclv 120 carbon) in het grijs
Groep Dura-ace duplo 53/39 en 12/23
Wielen: gekozen voor de Bontrager race X lite met lage velg. (dragen voor 590 euro bij in de totaalprijs van 3295 euro) Wou eerst voor de Ksyrium SL maar die waren opgeslagen tot 695 euro(vorig jaar 590)) Kan nog veranderen. Wat denken jullie??? Ik zou die Bontragers wel op mijn Trek 5500 triple monteren voor het klimwerk à la Marmotte en de Ksyriums SL die ik al had op deze nieuwe met duplo vooraan willen zetten. Deze nieuwe fiets kocht ik voor de competitie bij de masters. Was daar tot nog toe zowat de enige met een triple.
Stuur, pen en zadelpen WCS Ritchey O/S
Zadel: Flite
Banden Michelen pro 2race; Pedalen Dura-ace(oud model); drinkrek tacx Tao
Deze afmontage gaf mij de mogelijkheid om mn huidige zitpositie te behouden tov de 5500.
Ik had nog een vraagje wat betreft de drop van het stuur: Ritchey WCS heeft het klassieke stuur met ronde bocht en het ergonomische wat eerder hoekig is. Wat is best voor competititie? Ik heb nu het ergonomische stuur met drop 144. Bij het klassieke heb je ofwel drop 135 of 144. Maar bij een klassiek stuur grijp je toch iets verder in de bocht door de ronding; dus ik vraag me af welke drop bij een klassiek stuur het best mijn huidige positie benadert,maw drop 135 of 144????
Gisteren gekocht, maar moet nog worden opgebouwd en er is nog speling in materiaalkeuze: Wat vinden jullie van deze opbouw voor de prijs van 3.295 euro. Maw ik wil van jullie horen of dit een goede of een slechte deal is. Eerlijk antwoorden!
Frame Madone 5.2 (met aerovin en oclv 120 carbon) in het grijs
Groep Dura-ace duplo 53/39 en 12/23
Wielen: gekozen voor de Bontrager race X lite met lage velg. (dragen voor 590 euro bij in de totaalprijs van 3295 euro) Wou eerst voor de Ksyrium SL maar die waren opgeslagen tot 695 euro(vorig jaar 590)) Kan nog veranderen. Wat denken jullie??? Ik zou die Bontragers wel op mijn Trek 5500 triple monteren voor het klimwerk à la Marmotte en de Ksyriums SL die ik al had op deze nieuwe met duplo vooraan willen zetten. Deze nieuwe fiets kocht ik voor de competitie bij de masters. Was daar tot nog toe zowat de enige met een triple.
Stuur, pen en zadelpen WCS Ritchey O/S
Zadel: Flite
Banden Michelen pro 2race; Pedalen Dura-ace(oud model); drinkrek tacx Tao
Deze afmontage gaf mij de mogelijkheid om mn huidige zitpositie te behouden tov de 5500.
Ik had nog een vraagje wat betreft de drop van het stuur: Ritchey WCS heeft het klassieke stuur met ronde bocht en het ergonomische wat eerder hoekig is. Wat is best voor competititie? Ik heb nu het ergonomische stuur met drop 144. Bij het klassieke heb je ofwel drop 135 of 144. Maar bij een klassiek stuur grijp je toch iets verder in de bocht door de ronding; dus ik vraag me af welke drop bij een klassiek stuur het best mijn huidige positie benadert,maw drop 135 of 144????
Als je wil weten of het een goede prijs, tel even de Salden prijzen bij elkaar op.