Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ridley

rolf0202
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 sep 2007 23:07

rolf0202 02 okt 2007 17:45

Zo, kom er net achter dat ik helemaal ben vergeten om ook maar een foto van mijn Ridley te plaatsen en dat kan natuurlijk niet!

Dus, hier alsnog een plaatjes van mij Ridley en eentje van mij samen met de Ridley.

De Ridley waar ik het over had
[img=http://brick67.hyves.org/109550001-1096 ... _A9k3.jpeg]

En de trotse eigenaar ervan!
[img=http://brick67.hyves.org/109550001-1096 ... _R3cu.jpeg]
Festina Lente
Haast je langzaam

RIDLEY!

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 02 okt 2007 17:49

recordhero schreef:En TiesT ik koers er mee dit is geen toerfiets uiteraard daar zou hij iets te goed zijn en te duur ook :)
Bedoel je niet andersom? Ik zou persoonlijk nooit op een heel dure fiets koersen, toeren daarentegen wel.

recordhero
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 okt 2007 13:52

recordhero 02 okt 2007 17:56

nee voor te koersen kan het materiaal niet goed genoeg zijn. Ik zou het ervan krijgen als er tijdens de koers iets scheelt aan mijn fiets het moet allemaal perfect inorde zijn en netjes opgepoetst. Zoals het een ridley waardig is dus. Voor te trainen mag het wat zwaarder zijn en neem ik nog al eens men oudere ridley mee.
als ik u zie ben ik u voorbij

rolf0202
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 sep 2007 23:07

rolf0202 02 okt 2007 18:36

Ja, lijkt me logisch, je wilt altijd het beste hebben om zo ook het beste uit jezelf te kunnen halen.

Maar ik snap LVGH ook wel, want als je tijdens het koersen valt of er gebeurt iets met je fiets, tsja dan ben je aardig wat centen kwijt.
Tijdens het toeren ben je (als het goed is) nog enigzins verzekerd en dat is bij koersen weer niet zo, of kan je dat tegenwoordig ook verzekeren..?!
Festina Lente
Haast je langzaam

RIDLEY!

recordhero
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 okt 2007 13:52

recordhero 02 okt 2007 20:51

euh ik weet bijna zeker dat men beter verzekerd is in een wedstrijd als op een gewone toertocht. In wedstrijd rij je met een vergunning daar zit een verzekering bij inbegrepen dit heeft men ook bij een toertocht maar deze zijn van mindere aard. Dus liever vallen in wedstrijd als op toertocht, maar uiteraard liever nie. Zelfs als vergunninghouder ben je normaal verzekerd op training.
als ik u zie ben ik u voorbij

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 okt 2007 22:20

Dream on, je bent altijd onverzekerd als je wedstrijden rijdt. Ik heb nog nooit een verzekeraar gezien die dat wil verzekeren. Want het is niet de vraag of je schade hebt een seizoen, maar gewoon hoeveel schade je oploopt. De verzekeraar moet er ook nog aan verdienen he. Met een licentie ben je verzekert tegen aansprakelijkheid, maar als jij je spullen kapot valt is dat je eigen probleem.
Als je geen koersen wint op een no-name aluminium frame met een Centaur groepje, dan ga je dat ook niet doen met een fiets van €4k
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

recordhero
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 okt 2007 13:52

recordhero 03 okt 2007 14:28

ah mss kleine verwaring ik ben een belgische vergunninghouder die in een club heeft gezeten en daar was ik zeker verzekerd op training eigenlijk elk moment dat ik op mijn fiets zat. En wat je daar zegt van het alluminium frame daar heb je volledig gelijk in maar het oog wil ook wat en nu pas aan het werk dus heb altijd vakantiewerk moeten doen voor mijn fietsgedoe te kunnen betalen dus nu mag het eens wat meer kosten m.a.w. heb altijd op afgedankte brol moeten rondcrossen. Maar op dat gebied heb je gelijk amclassic-fan
als ik u zie ben ik u voorbij

rub.ke
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 jun 2007 00:11

rub.ke 03 okt 2007 17:49

Gister middag zijn alle nieuwe onderdelen binnengekomen van mijn nieuwe fiets, of beter gezegd wat mijn fiets moet worden.

De framekeuze is een Ridley Noah | kleur blauw | maat M
Verder zijn gister binnengekomen:

Dura Ace groepset
Ritchey WCS stuur en stuurpen

De zadel, pedalen en wielen e.d. had ik al

Alleen is het nu nog wachten op mijn frameset...hopelijk hoor ik hier vandaag of morgen nog iets van :)

Dit zijn de volledige specificaties als ie af is:

Frame: Ridley Noah
Group: Dura Ace
Wielen: Easton EA90 sl + Easton EA90 aero (komt nog binnen)
Stuur: Ritchey WCS logic 40 mm
Stuurpen: Ritchet WCS 4axis 110mm
Banden: Conti GP4000S
Zadel: Selle Italia SLR Kit Carbonio zwart
Pedalen: Time RXS Carbon

Het totaal gewicht met de EA90SL wielset zal net legaal zijn

Ik zal een foto posten als hij af is,
of heeft iemand ook interesse in foto's hoe de fiets wordt opgebouwd?

recordhero
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 okt 2007 13:52

recordhero 03 okt 2007 18:13

wowh da moet zowa de droom zijn van elke ridley fan.
Ik kan nie wachten tot ge daar foto's van hebt.
Maar waarom dura-ace en geen campa record? zou toch schoon zijn da carbon crankstel bij uw frame. Maar is ongetwijfeld topfiets met topmateriaal.
vette keuze
als ik u zie ben ik u voorbij

rub.ke
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 jun 2007 00:11

rub.ke 03 okt 2007 20:08

Volgens mij is recordhero nog enthousiaster dan ik zelf ;)
maar ik heb dura-ace gekozen i.v.m. het gewicht voor de wedstrijden, met campa is ie te licht...en dura ace vind ik zelf mooier en spare-parts zijn snel en makkelijk verkrijgbaar

ik hou jullie op de hoogte!

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 03 okt 2007 20:44

Rub.ke schreef: maar ik heb dura-ace gekozen i.v.m. het gewicht voor de wedstrijden, met campa is ie te licht...


Baseer je je op de gewichten die Ridley zelf opgeeft? Want die schijnen niet echt overeen te komen met de werkelijke gewichten. (niet aanvallend bedoeld, ik heb zelf ook een Ridley)

Mooi frame trouwens, die Noah!

rub.ke
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 jun 2007 00:11

rub.ke 03 okt 2007 21:12

Heb gekeken op anders forums wat een noah met campa weegt en andere lichte accessoires...en die bakken wegen allemaal rond de 6,5 kilo. En die van mij moet 6,9 kilo'tjes wegen anders mag ik niet starten.

Dus nee heb niet gekeken bij Ridley zelf, maar toch bedankt voor de tip!

Plaats reactie