Pagina 51 van 145

Geplaatst: 02 okt 2007 17:45
door rolf0202
Zo, kom er net achter dat ik helemaal ben vergeten om ook maar een foto van mijn Ridley te plaatsen en dat kan natuurlijk niet!

Dus, hier alsnog een plaatjes van mij Ridley en eentje van mij samen met de Ridley.

De Ridley waar ik het over had
[img=http://brick67.hyves.org/109550001-1096 ... _A9k3.jpeg]

En de trotse eigenaar ervan!
[img=http://brick67.hyves.org/109550001-1096 ... _R3cu.jpeg]

Geplaatst: 02 okt 2007 17:49
door lvgh
recordhero schreef:En TiesT ik koers er mee dit is geen toerfiets uiteraard daar zou hij iets te goed zijn en te duur ook :)
Bedoel je niet andersom? Ik zou persoonlijk nooit op een heel dure fiets koersen, toeren daarentegen wel.

Geplaatst: 02 okt 2007 17:56
door recordhero
nee voor te koersen kan het materiaal niet goed genoeg zijn. Ik zou het ervan krijgen als er tijdens de koers iets scheelt aan mijn fiets het moet allemaal perfect inorde zijn en netjes opgepoetst. Zoals het een ridley waardig is dus. Voor te trainen mag het wat zwaarder zijn en neem ik nog al eens men oudere ridley mee.

Geplaatst: 02 okt 2007 18:36
door rolf0202
Ja, lijkt me logisch, je wilt altijd het beste hebben om zo ook het beste uit jezelf te kunnen halen.

Maar ik snap LVGH ook wel, want als je tijdens het koersen valt of er gebeurt iets met je fiets, tsja dan ben je aardig wat centen kwijt.
Tijdens het toeren ben je (als het goed is) nog enigzins verzekerd en dat is bij koersen weer niet zo, of kan je dat tegenwoordig ook verzekeren..?!

Geplaatst: 02 okt 2007 20:51
door recordhero
euh ik weet bijna zeker dat men beter verzekerd is in een wedstrijd als op een gewone toertocht. In wedstrijd rij je met een vergunning daar zit een verzekering bij inbegrepen dit heeft men ook bij een toertocht maar deze zijn van mindere aard. Dus liever vallen in wedstrijd als op toertocht, maar uiteraard liever nie. Zelfs als vergunninghouder ben je normaal verzekerd op training.

Geplaatst: 02 okt 2007 22:20
door amclassic-fan
Dream on, je bent altijd onverzekerd als je wedstrijden rijdt. Ik heb nog nooit een verzekeraar gezien die dat wil verzekeren. Want het is niet de vraag of je schade hebt een seizoen, maar gewoon hoeveel schade je oploopt. De verzekeraar moet er ook nog aan verdienen he. Met een licentie ben je verzekert tegen aansprakelijkheid, maar als jij je spullen kapot valt is dat je eigen probleem.
Als je geen koersen wint op een no-name aluminium frame met een Centaur groepje, dan ga je dat ook niet doen met een fiets van €4k

Geplaatst: 03 okt 2007 14:28
door recordhero
ah mss kleine verwaring ik ben een belgische vergunninghouder die in een club heeft gezeten en daar was ik zeker verzekerd op training eigenlijk elk moment dat ik op mijn fiets zat. En wat je daar zegt van het alluminium frame daar heb je volledig gelijk in maar het oog wil ook wat en nu pas aan het werk dus heb altijd vakantiewerk moeten doen voor mijn fietsgedoe te kunnen betalen dus nu mag het eens wat meer kosten m.a.w. heb altijd op afgedankte brol moeten rondcrossen. Maar op dat gebied heb je gelijk amclassic-fan

Ridley Noah 2008

Geplaatst: 03 okt 2007 17:49
door rub.ke
Gister middag zijn alle nieuwe onderdelen binnengekomen van mijn nieuwe fiets, of beter gezegd wat mijn fiets moet worden.

De framekeuze is een Ridley Noah | kleur blauw | maat M
Verder zijn gister binnengekomen:

Dura Ace groepset
Ritchey WCS stuur en stuurpen

De zadel, pedalen en wielen e.d. had ik al

Alleen is het nu nog wachten op mijn frameset...hopelijk hoor ik hier vandaag of morgen nog iets van :)

Dit zijn de volledige specificaties als ie af is:

Frame: Ridley Noah
Group: Dura Ace
Wielen: Easton EA90 sl + Easton EA90 aero (komt nog binnen)
Stuur: Ritchey WCS logic 40 mm
Stuurpen: Ritchet WCS 4axis 110mm
Banden: Conti GP4000S
Zadel: Selle Italia SLR Kit Carbonio zwart
Pedalen: Time RXS Carbon

Het totaal gewicht met de EA90SL wielset zal net legaal zijn

Ik zal een foto posten als hij af is,
of heeft iemand ook interesse in foto's hoe de fiets wordt opgebouwd?

Geplaatst: 03 okt 2007 18:13
door recordhero
wowh da moet zowa de droom zijn van elke ridley fan.
Ik kan nie wachten tot ge daar foto's van hebt.
Maar waarom dura-ace en geen campa record? zou toch schoon zijn da carbon crankstel bij uw frame. Maar is ongetwijfeld topfiets met topmateriaal.
vette keuze

Geplaatst: 03 okt 2007 20:08
door rub.ke
Volgens mij is recordhero nog enthousiaster dan ik zelf ;)
maar ik heb dura-ace gekozen i.v.m. het gewicht voor de wedstrijden, met campa is ie te licht...en dura ace vind ik zelf mooier en spare-parts zijn snel en makkelijk verkrijgbaar

ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst: 03 okt 2007 20:44
door paashaas
Rub.ke schreef: maar ik heb dura-ace gekozen i.v.m. het gewicht voor de wedstrijden, met campa is ie te licht...


Baseer je je op de gewichten die Ridley zelf opgeeft? Want die schijnen niet echt overeen te komen met de werkelijke gewichten. (niet aanvallend bedoeld, ik heb zelf ook een Ridley)

Mooi frame trouwens, die Noah!

Geplaatst: 03 okt 2007 21:12
door rub.ke
Heb gekeken op anders forums wat een noah met campa weegt en andere lichte accessoires...en die bakken wegen allemaal rond de 6,5 kilo. En die van mij moet 6,9 kilo'tjes wegen anders mag ik niet starten.

Dus nee heb niet gekeken bij Ridley zelf, maar toch bedankt voor de tip!