Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)
1. voor mij duidelijk genoeg...
2. ja
3. voor mij niks.. Ik kan me voorstellen dat mensen het interessant vinden om een geluidssignaal te krijgen zodra ze het hoogste punt hebben bereikt (of laagste)
4. volgens mij 2. percentage is volgens mij niet mogelijk. Ik heb hier al eens over gemaild voor een update. Huidige hoogte geen probleem. Afstand tot top zou wellicht kunnen door je peak point ook als een waypoint te markeren. Hierdoor is de afstand tot het volgende punt af te lezen
5. helaas even geen tijd voor
6. Oei, weet ik niet..
2. ja
3. voor mij niks.. Ik kan me voorstellen dat mensen het interessant vinden om een geluidssignaal te krijgen zodra ze het hoogste punt hebben bereikt (of laagste)
4. volgens mij 2. percentage is volgens mij niet mogelijk. Ik heb hier al eens over gemaild voor een update. Huidige hoogte geen probleem. Afstand tot top zou wellicht kunnen door je peak point ook als een waypoint te markeren. Hierdoor is de afstand tot het volgende punt af te lezen
5. helaas even geen tijd voor
6. Oei, weet ik niet..
zo ik heb hem gister besteld,
twijfelde nog tussen de garmin edge 500 en deze, maar de scherpe prijs en het nieuws dat hij met cycle map word geleverd of de update iig eind maart beschikbaar is heeft mij over de streep getrokken.
heb de garmin zachte hartslag band en cadans meter erbij gekocht.
totaal € 260,45 koopje vergeleken bij de vergelijkbare edge 800. en net zo duur als de edge 500.
twijfelde nog tussen de garmin edge 500 en deze, maar de scherpe prijs en het nieuws dat hij met cycle map word geleverd of de update iig eind maart beschikbaar is heeft mij over de streep getrokken.
heb de garmin zachte hartslag band en cadans meter erbij gekocht.
totaal € 260,45 koopje vergeleken bij de vergelijkbare edge 800. en net zo duur als de edge 500.
de mijne is binnen! 1e indruk: zeer goed & compleet.
eerste gedachten:
lettertype vd hd-kaart is niet fraai.
sd-kaartje werd eerst niet herkend. zit niet echt een springveer in, moeilijk in en uit te 'klikken'.
instellen, installeren en activeren is gemakkelijk
autopauze is heeeeel snel (ik vergelijk met mijn garmin forerunner 305)
door het laatste punt twijfel ik aan de aanschaf van de sensor: cadans is leuk, de snelheid leek me een toevoeging.
de rider 50 (en garmin 800) lijkt me door verbeterde gps-ontvanger een stuk accurater dan mijn forerunner 305...
wie heeft wel eens een mtb-rondje vergeleken?
sensor aan/uit: is er veel verschil in afgelegde afstand, gemiddelde snelheid en display van snelheid op je scherm?
qua display dacht ik dat er meer dan 6 velden per scherm beschikbaar zouden zijn.
wat ik nu in eerste instantie mis is de autoscroll van de ingestelde schermen (kaart/scherm1/scherm2, zonder aan de rider te hoeven komen...).
eerste gedachten:
lettertype vd hd-kaart is niet fraai.
sd-kaartje werd eerst niet herkend. zit niet echt een springveer in, moeilijk in en uit te 'klikken'.
instellen, installeren en activeren is gemakkelijk
autopauze is heeeeel snel (ik vergelijk met mijn garmin forerunner 305)
door het laatste punt twijfel ik aan de aanschaf van de sensor: cadans is leuk, de snelheid leek me een toevoeging.
de rider 50 (en garmin 800) lijkt me door verbeterde gps-ontvanger een stuk accurater dan mijn forerunner 305...
wie heeft wel eens een mtb-rondje vergeleken?
sensor aan/uit: is er veel verschil in afgelegde afstand, gemiddelde snelheid en display van snelheid op je scherm?
qua display dacht ik dat er meer dan 6 velden per scherm beschikbaar zouden zijn.
wat ik nu in eerste instantie mis is de autoscroll van de ingestelde schermen (kaart/scherm1/scherm2, zonder aan de rider te hoeven komen...).
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl
Weet iemand hoe ik een eigen femaakte route kan aanpassen ? Het lijkt er nml nu op dat ik gedwongen wordt een nieuwe te maken ......
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
-
- Forum-lid
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 07 dec 2011 13:40
@beezer: als je de route via de site van Bryton gemaakt heb dan schijnt dat niet te kunnen.
Opties: downloaden als GPX of KML en bewerken via een site als gpsies.com. Ik heb m'n route voor morgen op gpsies.com gemaakt, als KML gedownload en naar het apparaat gestuurd.
Morgen eerste praktijktest dus (:
Opties: downloaden als GPX of KML en bewerken via een site als gpsies.com. Ik heb m'n route voor morgen op gpsies.com gemaakt, als KML gedownload en naar het apparaat gestuurd.
Morgen eerste praktijktest dus (:
misschien een beetje een noob-vraag, maar ik stel 'm toch maar:
stel dat ik vanaf mijn huis op pad ga naar een mtb-route.
de route heb ik via gpstracks gedownload (gpx-file) en overgebracht naar de bryton.
thuis start ik die route... en op dat moment begin ik ook met opnemen van mijn rit.
begint de bryton, zodra ik ergens op de route kom, met de display van de mtb-route dmv lijnen?
stel dat ik vanaf mijn huis op pad ga naar een mtb-route.
de route heb ik via gpstracks gedownload (gpx-file) en overgebracht naar de bryton.
thuis start ik die route... en op dat moment begin ik ook met opnemen van mijn rit.
begint de bryton, zodra ik ergens op de route kom, met de display van de mtb-route dmv lijnen?
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Ja, zo werkt dat inderdaad.
-
- Forum-lid
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 07 dec 2011 13:40
Lekker ritje gister en een goede praktijktest
Disclaimer: er zal ongetwijfeld veel liggen aan de instelling van de IT-er: eerst zelf prutsen en proberen uit te vinden hoe het werkt en dan pas de handleiding lezen
Afleesbaarheid scherm: ik vond het nog steeds tegenvallen zonder backlight, met de zon achter of boven was het wel te doen, met de zon voor me niet echt. Rider staat wat schuin omhoog op een omhoogwijzende stuurpen. In het menu gaan lukte me niet, te kleine letters en te onduidelijk tijdens het rijden.
Ik had er een bekend rondje in gezet met een omleiding i.v.m. werkzaamheden. Lijntje volgen op de kaart ging prima ('follow the track'). Tot er ook een weg die ik in mijn omleiding had meegenomen afgesloten was...Er verscheen met een piepje erbij levensgroot 'off course' in beeld, prima natuurlijk. Maar... met twee datavelden en het veld met de waarschuwing bleef er netto nog maar ik schat 30 a 40% van het toch al niet al te grote schermpje over. De melding kreeg ik niet weg met het drukken op diverse knopjes. Niet genoeg overzicht om op de kaart te kunnen zien hoe ik zo snel mogelijk weer naar m'n track kon rijden omdat de track al niet meer zichtbaar was. Bij uitzoomen verdwenen de kleine wegen dus daar had ik ook niet veel aan. Uiteindelijk maar op de (gele) borden naar een dorpje gereden dat op m'n route lag.
Vreemd dat hij af en toe 'vast' leek te gaan zitten op 'always north' en ook dat de 'rode stippellijn' in beeld bleef terwijl ik alweer op de track zat.
Mij muziek via bluetooth van de telefoon viel steeds na een tiental minuten weg, gebeurde normaal nooit, kan een tijdelijk probleem van de telefoon zijn (eens herstarten) of komen door de wolk van ANT+ signalen van de hartslag, snelheids en cadanssensors. De toekomst zal het uitwijzen.
Qua fietscomputerfuncties verder prima. hartslag, cadans, snelheid allemaal stabiel in beeld en geen storingen.
Bevestiging; prima, rammelde niet op klinkerstukken, apparaat tikte niet tegen de stuurpen aan.
Voorlopige conclusie, moet nog wennen aan het apparaat, voor echt navigeren lijkt het me beter om geen datavelden in de kaart te gebruiken omdat dit teveel schermruimte kost. Volgende keer ga ik eens met backlight (op 2 of zo) aan rijden om te kijken hoeveel accu dat vreet.
Denk ook dat het scheelt 'waar je vandaan komt': als je nog nooit met GPS op de fiets gewerkt hebt is komt het natuurlijk anders over dan dat je zoals ik een Garmin 60CX met een vrij groot scherm alleen voor navigatie in gebruik had; door twee apparaten te combineren moet ik concessies doen.
Disclaimer: er zal ongetwijfeld veel liggen aan de instelling van de IT-er: eerst zelf prutsen en proberen uit te vinden hoe het werkt en dan pas de handleiding lezen
Afleesbaarheid scherm: ik vond het nog steeds tegenvallen zonder backlight, met de zon achter of boven was het wel te doen, met de zon voor me niet echt. Rider staat wat schuin omhoog op een omhoogwijzende stuurpen. In het menu gaan lukte me niet, te kleine letters en te onduidelijk tijdens het rijden.
Ik had er een bekend rondje in gezet met een omleiding i.v.m. werkzaamheden. Lijntje volgen op de kaart ging prima ('follow the track'). Tot er ook een weg die ik in mijn omleiding had meegenomen afgesloten was...Er verscheen met een piepje erbij levensgroot 'off course' in beeld, prima natuurlijk. Maar... met twee datavelden en het veld met de waarschuwing bleef er netto nog maar ik schat 30 a 40% van het toch al niet al te grote schermpje over. De melding kreeg ik niet weg met het drukken op diverse knopjes. Niet genoeg overzicht om op de kaart te kunnen zien hoe ik zo snel mogelijk weer naar m'n track kon rijden omdat de track al niet meer zichtbaar was. Bij uitzoomen verdwenen de kleine wegen dus daar had ik ook niet veel aan. Uiteindelijk maar op de (gele) borden naar een dorpje gereden dat op m'n route lag.
Vreemd dat hij af en toe 'vast' leek te gaan zitten op 'always north' en ook dat de 'rode stippellijn' in beeld bleef terwijl ik alweer op de track zat.
Mij muziek via bluetooth van de telefoon viel steeds na een tiental minuten weg, gebeurde normaal nooit, kan een tijdelijk probleem van de telefoon zijn (eens herstarten) of komen door de wolk van ANT+ signalen van de hartslag, snelheids en cadanssensors. De toekomst zal het uitwijzen.
Qua fietscomputerfuncties verder prima. hartslag, cadans, snelheid allemaal stabiel in beeld en geen storingen.
Bevestiging; prima, rammelde niet op klinkerstukken, apparaat tikte niet tegen de stuurpen aan.
Voorlopige conclusie, moet nog wennen aan het apparaat, voor echt navigeren lijkt het me beter om geen datavelden in de kaart te gebruiken omdat dit teveel schermruimte kost. Volgende keer ga ik eens met backlight (op 2 of zo) aan rijden om te kijken hoeveel accu dat vreet.
Denk ook dat het scheelt 'waar je vandaan komt': als je nog nooit met GPS op de fiets gewerkt hebt is komt het natuurlijk anders over dan dat je zoals ik een Garmin 60CX met een vrij groot scherm alleen voor navigatie in gebruik had; door twee apparaten te combineren moet ik concessies doen.
@UniMatrixOne
Wat bedoel je precies met datavelden?
Uiteindelijk willen we allemaal iets wat er niet is en wat tegenstrijdig met elkaar is ...
-Een groot scherm in een kleine behuizing.
-Heel goed leesbaar scherm met toch veel accuduur.
-Veel mogelijkheden maar toch een soort one-touch bediening waar je de gebruiksaanwijzing niet voor nodig hebt.
-etc, etc
Ik denk dat het met dit soort apparaten best veel tijd kost om er alles uit te kunnen halen.
Voor alsnog heb ik er nog geen besteld maar blijf dit topic zeker volgen.
Wat bedoel je precies met datavelden?
Uiteindelijk willen we allemaal iets wat er niet is en wat tegenstrijdig met elkaar is ...
-Een groot scherm in een kleine behuizing.
-Heel goed leesbaar scherm met toch veel accuduur.
-Veel mogelijkheden maar toch een soort one-touch bediening waar je de gebruiksaanwijzing niet voor nodig hebt.
-etc, etc
Ik denk dat het met dit soort apparaten best veel tijd kost om er alles uit te kunnen halen.
Voor alsnog heb ik er nog geen besteld maar blijf dit topic zeker volgen.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
-
- Forum-lid
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 07 dec 2011 13:40
@ric Met dataveld(en) bedoel ik een 'vakje op je scherm waar gegevens in staan', b.v. snelheid, hartslag, etc.
Klopt van die tegenstrijdigheden (:
Je moet er inderdaad zelf ook tijd in investeren om je e.e.a. eigen te maken en ik heb er nog amper mee gereden dus ik heb nog geen definitief oordeel.
Klopt van die tegenstrijdigheden (:
Je moet er inderdaad zelf ook tijd in investeren om je e.e.a. eigen te maken en ik heb er nog amper mee gereden dus ik heb nog geen definitief oordeel.