Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2014

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 20 jul 2014 14:37

elefantino schreef:Of iets een grote koers is, is afhankelijk van historie + deelnemersveld. Quebec en Montreal hebben beide niet.
Quebec en Montreal zijn WorldTour koersen waar veel punten zijn te rapen. Alle grote namen komen aan de start.

In Quebec versloeg Gesink er Vichot, Van Avermaet, Wegmann (Ger) Garmin-Sharp, Rui Costa, Terpstra, Slagter, Breschel, Geschke en Sagan. De voorgaande edities werden gewonnen door Voeckler, Gilbert en Gerrans.

In Montreal versloeg hij Sagan, Hesjedal, Zebeldia, Monfort, Samuel Sanchez, Duque, Botsjarov, Gavazzi en Ballan. Andere edities werden gewonnen door Rue Costa, Nordhaug en Sagan.

Geschiedenis? Nog niet
Deelnemersveld: absoluut!
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 20 jul 2014 14:40

Ronde van Oman en California waren juist! Belangrijk voor de Rabo, daar waren/zijn ze enorm groeiend.
Dus er zijn zat ploegen die een renner als hem graag willen.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 20 jul 2014 15:11

spook schreef:
havana schreef:Jvdb met tranen in de ogen aan tafel bij Lieven. Ik mag 'm niet maar dat vond ik toch een beetje wel erg zielig.
Het is opmerkelijk hoe de verslaggevers hem troosten en moed proberen in te praten.
Ik miste de uitzending gisteravond maar zag zojuist dat interview uit Vive Le Velo.

Ik zie die vermeende tranen dus niet zo. Wel ontzettende ontgoocheling door het niet kunnen verklaren waarom de benen niet willen.
In ieder geval was Jurgen al veel rustiger dan direct na de finish waar hij wel een aantal keer herhaalde van 'ik weet het niet (meer)' oid.
Hevige terleurstelling hoort bij topsport en om daar overheen te komen en mee om te gaan is tevens een, vaak onderschatte, qualiteit. Iedereen ziet slechts het oppervlakkige op TV.

Moed in praten gaat niet werken. Het enige wat werkt is dat Jurgen zijn innerlijke woede vanwege het niet kunnen presteren zoals verwacht, omzet in fysieke actie (aangenomen dat er niets fysiek speelt).

Jurgen blijft ook continu hameren dat hij niet zo'n natuurtalent is en het van trainingsarbeid moet hebben waar anderen een voorsprong hebben vanwege meer natuurlijke aanleg.
Kan zijn maar zo manouvreer je jezelf wel in een minderwaardigheids complex/positie en dat kan nooit een goed uitgangspunt zijn. Zo snel als dat het dan niet uitpakt met wat je er aan arbeid hebt ingestopt wordt het idee bevestigd met waarschijnlijk als resultaat nog harder, langer trainen.
Wellicht heeft hij gelijk en kent hij zijn zwaktes maar al met al krijg ik toch de indruk dat het bij hem veelal een mentale kwestie is (en ja dat is een erg makkelijke en gevaarlijke insteek).

Wat ik tevens niet begrijp is waarom mensen hem niet zouden mogen? Je kunt een preferentie hebben voor een ander soort renner of persoonlijkheid maar dat is wat anders dan iemand niet mogen.
Jurgen heeft toch wel de ballen om tijdens in een voor hem erg moeilijke periode gewoon voor de camera open en eerlijk zijn verhaal te doen zonder ergens de schuld buiten hem zelf te leggen.
Er zijn er die met veel mindere tegenslagen niet meer thuis geven of door het lint gaan. Remember Evans? :mrgreen:
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

jackiejunior
Forum-lid

jackiejunior 20 jul 2014 17:12

Man, Jack Bauer had het verdiend.... In de laatste 20 meter ingehaald worden na de hele dag op kop te rijden. Vanaf kilometer 1....
CyclistForum Luxembourg

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 jul 2014 17:16

Tsja..... Op zo'n moment vervloek ik de oortjes weer. Anders hadden ze het nooit gehaald met al dat gedoe in het peloton de laatste 5km.
Less is bore

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 20 jul 2014 20:08

Ze hebben gewoon gepokerd en verloren. Als ze geen enkel moment hadden getwijfeld was de winst voor 1 van deze 2.

Verder is de scheve helm van de Noor Kristoff zijn handelsmerk:

:)

Afbeelding

Afbeelding

knutmo
Forum-lid

knutmo 20 jul 2014 20:30

Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 jul 2014 20:44

Hoezo gepokerd? Zeker teveel naar Zijkstra geluisterd, die riep dat ook constant. Ze reden volle bak., was geen pokeren bij:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 jul 2014 21:12

Dat idee had ik ook, wel zelfs op 1.000m nog over genomen.
Less is bore

dc
Forum-lid

dc 21 jul 2014 10:21

Bauer zei zelf dat hij een tikkie gepokerd had, met de kanttekening dat hij dit zelf ook al minimaliseert omdat hij op bleek te zijn.
"I thought I was stronger than Martin but maybe I waited too late. I faked being tired but felt I had more punch left. I waited until 400 metres to go. I thought I had it but then I realised in the last 50 metres, that I had nothing."
Wat wel weer lollig is omdat veel mensen (iig Europort inclusief sympathieke stuiterbal Greg Lemond), denken dat Elminger op het laatst een tikkie inhield.

Overigens, dit soort dingen gebeurde ook voor de oortjes. Ik ben geen voorstander, maar met de huidige belangen vrees ik dat het ook zonder oortjes elke keer weer spurten wordt. Voor mijn gevoel kwam de omslag in de jaren van Bontempi/van Poppel/Abdu toen er opeens meerdere treintjes gingen samenwerken. Daarvoor was het toch wat meer chaos.

Achteraf gezien denk ik dat Raas als ploegleider die ex top sprinter was hierin pionierswerk heeft verricht.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 22 jul 2014 12:56

Ik moest hier wel om lachen. Nederlandse "wielerfans" jouwen Voeckler uit. En wat doet Thomas? Hij stopt en vraagt of zij weleens geprobeerd hebben te fietsen?
Een schaapachtig "sorry sorry" is het antwoord. Briljante actie wat mij betreft. Een beetje respect voor de renners die elke dag zich het schompes moeten rijden is wel op zijn plaats.

https://www.youtube.com/watch?v=1RYBln_ ... e=youtu.be
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

dario
Forum-lid

dario 22 jul 2014 14:18

Je kan van Voeckler zeggen wat je wil, maar hij heeft wel karakter, en dat neemt me - ondanks zijn onnozele grimassen - wel voor hem in! :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie