Wind Cycleworks
Deze komende feestdagen lekker stukje testrijden.
Komende lente gaat het eerst voor een diagonaal Nederland en daarna een meerdaagse naar Bagsværd, Denemarken, bij Kopenhagen.
Tassen en slaapgerei kunnen nu gelukkig mee.
Komende lente gaat het eerst voor een diagonaal Nederland en daarna een meerdaagse naar Bagsværd, Denemarken, bij Kopenhagen.
Tassen en slaapgerei kunnen nu gelukkig mee.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Of het frame oncomfortabeler wordt met een iets dikkere diagonale buis betwijfel ik, ik denk dat het alleen maar ten goede komt mbt de stuureigenschappen, gewicht wordt iets hoger maar dat is een non-issue bij een stalen frame vind ik.bartv schreef: ↑19 dec 2017 08:59 @csteenbe:
Bedankt!
De zitbuis steekt zo ver uit vanwege de klemgroef op voorkant (technisch de beste oplossing).
De diameter van de onder- en bovenbuis zijn in de eerste plaats in functie van framestijfheid/comfort (afgestemd op maat en gewicht van berijder en evt persoonlijke voorkeuren). De onderbuis dikker maken uit esthetische overwegingen zou het frame onnodig stijf en minder comfortabel maken (en wat zwaarder).
Ik begrijp dat de klant bepaald maar ben je bewust dat elke fiets die je bouwt een uithangbord is van je merk en daardoor krijg je een bepaald imago (goed bedoelde kritiek).
En klant is koning, ja, maar tot een bepaalde hoogte. Persoonlijk zou ik het weigeren om bepaalde Geo's te bouwen want daarmee beperk je je alleen maar mee.
YFood !!!
@csteenbe:
Bedankt voor het meedenken.
Smaken van klanten blijken erg te verschillen. Het ontwerp van mijn frames (incl geometrie en buisdikte) is in de eerste plaats technisch onderbouwd. Met het streven om elk frame(maat) de optimale balans te geven tussen stijfheid, comfort en gewicht. Het effect van 1 iets dikkere buis is natuurlijk niet dramatisch, maar de som van dat soort kleine punten maakt vaak wel hoe een frame uiteindelijk aanvoelt. En dat is nou net een belangrijk aspect van een echt custom frame (in vergelijking met confectieframes waar meestal alle maten dezelfde buisdikte hebben).
'Klant is koning' is bij mij ondertussen ook iets teruggeschroefd. Ben nu wat terughoudender met technische elementen waar ik niet achter sta of zeker van ben. Maar dat gaat dan vooral om technische aspecten mbt functionaliteit en veiligheid. Esthetische details als een aangepaste bovenbuishoek of een iets dikkere onderbuis zijn meestal geen probleem. Voor mij is dat juist een belangrijk onderdeel van full-custom (in vergelijking met confectieframes en 'standaardframes op maat').
Om mijn eigen stijl en imago wat duidelijker neer te zetten zal ik binnenkort wel de WiND Specials terug laten komen (Road, Road-Disc en Allroader). Deze kan je zien als de 'Chef's Specials': de fietsen waar ik zelf op fiets, gebouwd met mijn favoriete 'ingredienten'. Op basis van een vast ontwerp met voorgeselecteerde frameelementen. Daarnaast blijft dan de full-custom optie bestaan. Binnenkort meer …
Bedankt voor het meedenken.
Smaken van klanten blijken erg te verschillen. Het ontwerp van mijn frames (incl geometrie en buisdikte) is in de eerste plaats technisch onderbouwd. Met het streven om elk frame(maat) de optimale balans te geven tussen stijfheid, comfort en gewicht. Het effect van 1 iets dikkere buis is natuurlijk niet dramatisch, maar de som van dat soort kleine punten maakt vaak wel hoe een frame uiteindelijk aanvoelt. En dat is nou net een belangrijk aspect van een echt custom frame (in vergelijking met confectieframes waar meestal alle maten dezelfde buisdikte hebben).
'Klant is koning' is bij mij ondertussen ook iets teruggeschroefd. Ben nu wat terughoudender met technische elementen waar ik niet achter sta of zeker van ben. Maar dat gaat dan vooral om technische aspecten mbt functionaliteit en veiligheid. Esthetische details als een aangepaste bovenbuishoek of een iets dikkere onderbuis zijn meestal geen probleem. Voor mij is dat juist een belangrijk onderdeel van full-custom (in vergelijking met confectieframes en 'standaardframes op maat').
Om mijn eigen stijl en imago wat duidelijker neer te zetten zal ik binnenkort wel de WiND Specials terug laten komen (Road, Road-Disc en Allroader). Deze kan je zien als de 'Chef's Specials': de fietsen waar ik zelf op fiets, gebouwd met mijn favoriete 'ingredienten'. Op basis van een vast ontwerp met voorgeselecteerde frameelementen. Daarnaast blijft dan de full-custom optie bestaan. Binnenkort meer …
En dan meteen ook maar Jan Willem's voorvork (hij heeft zelf al een tipje van sluiter opgelicht ):
Complete verhaal en fotos op de website: http://windcycleworks.nl/post/168744614 ... s-voorvork
Complete verhaal en fotos op de website: http://windcycleworks.nl/post/168744614 ... s-voorvork
Denk dat dat een heel goed idee is, veel "prospects" weten ook niet wat allemaal kan en niet kan en zo maak je de keuze wat makkelijker voor hen, en zo kun je je ook beter positioneren in de markt.
Het combineren van verschillende buizen, Columbus, Dedacciai en Reynolds zie je juist bij echte custom bouwers en dat maakt het frame uniek.
YFood !!!
Volgens Bart zijn site werkt hij samen met Velofysics voor een bikefit.
@bospaadje:
Het is mogelijk om tijdens het intakebezoek een 'framefit' de doen. Daarbij zet ik je met je huidige fiets op de indoortrainer en kijken we samen naar je fit en eventuele verbeterpunten (incl aanpassingen om uit te proberen). Daarbij kijk ik vooral naar het fit-plaatje in zijaanzicht (vooral met het oog op de geometrie van het nieuwe frame). De fit op je (aangepaste) oude fiets meet ik precies op en gebruik is als uitgangspunt voor de geometrie van het nieuwe frame. Voor een meer uitgebreide analyse (oa ook het plaatje in voor/achteraanzicht) en eventuele aanpassingen (schoenen, pedalen, zadel, etc.) komt de bikefit-specialist in beeld. Zoals EmPeHa al vermelde werk ik daarvoor samen met Velofysics (velofysics.nl). Dit is de meest uitgebreide en complete aanpak, met name voor klanten met chronische (medische) klachten mbt fit op de fiets en degenen die ook de allerlaatste paar Watts eruit willen halen.
In de praktijk hebben veel klanten al een goed uitgewerkte fit op de fiets. Vaak op basis van een eerdere bikefit en uitgebreid getest in de praktijk (wat uiteindelijk toch het belangrijkst is).
Een apart WiND-topic in de afdeling racefietsen is inderdaad een goed idee. Ik wil me daar zelf niet teveel opdringen aangezien ik ondertussen als bedrijf actief ben. Maar als men (moderators?) daar geen bezwaar tegen heeft zou ik dat kunnen doen (of iemand anders).
.
Het is mogelijk om tijdens het intakebezoek een 'framefit' de doen. Daarbij zet ik je met je huidige fiets op de indoortrainer en kijken we samen naar je fit en eventuele verbeterpunten (incl aanpassingen om uit te proberen). Daarbij kijk ik vooral naar het fit-plaatje in zijaanzicht (vooral met het oog op de geometrie van het nieuwe frame). De fit op je (aangepaste) oude fiets meet ik precies op en gebruik is als uitgangspunt voor de geometrie van het nieuwe frame. Voor een meer uitgebreide analyse (oa ook het plaatje in voor/achteraanzicht) en eventuele aanpassingen (schoenen, pedalen, zadel, etc.) komt de bikefit-specialist in beeld. Zoals EmPeHa al vermelde werk ik daarvoor samen met Velofysics (velofysics.nl). Dit is de meest uitgebreide en complete aanpak, met name voor klanten met chronische (medische) klachten mbt fit op de fiets en degenen die ook de allerlaatste paar Watts eruit willen halen.
In de praktijk hebben veel klanten al een goed uitgewerkte fit op de fiets. Vaak op basis van een eerdere bikefit en uitgebreid getest in de praktijk (wat uiteindelijk toch het belangrijkst is).
Een apart WiND-topic in de afdeling racefietsen is inderdaad een goed idee. Ik wil me daar zelf niet teveel opdringen aangezien ik ondertussen als bedrijf actief ben. Maar als men (moderators?) daar geen bezwaar tegen heeft zou ik dat kunnen doen (of iemand anders).
.
YES! Bart's WiND's hebben een racefiets-topic.
Laat ik mijn werkpaard maar weer eens showen.
Met nieuwe vork en de bijbehorende attributen. Van gravelracer naar vakantiefiets.
De set-up voor 2 weken fietsvakantie:
- lowrider
- achterdrager met tassen+drybag
- frametas (maatje kleiner bidon gewenst)
- zadeltas
Er is nog plek voor 2 extra tassen.
Het is even wennen met bepakking, maar met weinig aan het stuur gaat het wonderbaarlijk goed. Nu nog een 32-spaaks wielsetje.
Laat ik mijn werkpaard maar weer eens showen.
Met nieuwe vork en de bijbehorende attributen. Van gravelracer naar vakantiefiets.
De set-up voor 2 weken fietsvakantie:
- lowrider
- achterdrager met tassen+drybag
- frametas (maatje kleiner bidon gewenst)
- zadeltas
Er is nog plek voor 2 extra tassen.
Het is even wennen met bepakking, maar met weinig aan het stuur gaat het wonderbaarlijk goed. Nu nog een 32-spaaks wielsetje.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander