Garmin Edge 800 topic deel 2
Mensen, heb sinds kort een Garmin Edge 800. En heb veel van de 50 pagina's aan reacties doorgelezen, maar niet allemaal, dus ik heb nog enkele vragen. Deze zullen gok ik al wel vaker hier voorbij zijn gekomen, maar 50 pagina's doorspitten is me teveel
1) Hoe koppel ik mijn Garmin aan strava. Kan dit automatisch zonder tussenkomst van pc? En zo niet, hoe kan ik dit vanuit garmin connect of strava doen.
2) Hoe gebruik ik de virtual partner op de Garmin? snap nog niet zo goed hoe het functioneel werkt.
Bij voorbaat dank!
1) Hoe koppel ik mijn Garmin aan strava. Kan dit automatisch zonder tussenkomst van pc? En zo niet, hoe kan ik dit vanuit garmin connect of strava doen.
2) Hoe gebruik ik de virtual partner op de Garmin? snap nog niet zo goed hoe het functioneel werkt.
Bij voorbaat dank!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Je kunt 't één dacht ik wel linken aan het andere waardoor je maar in één platform hoeft te uploaden.
1. Garmin express laten syncen aan Garmin connect. Garmin Connect in Strava linken. Als je nu synced op pc/mac komt het automatisch via Garmin connect ook in Strava terecht.
2. Dacht dat je VP pagina alleen hoeft aan te vinken en dan op de VP pagina instellen hoe snel die fietst. Je rit starten en zorgen dat je hem voorblijft.
2. Dacht dat je VP pagina alleen hoeft aan te vinken en dan op de VP pagina instellen hoe snel die fietst. Je rit starten en zorgen dat je hem voorblijft.
Laatst gewijzigd door dehei op 02 nov 2014 17:50, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Makkelijkste manier om de VIrtual partner te gebruiken:
1) Ga een rondje rijden wat je onlangs al een of meerdere keren hebt gereden.
2) Maak een nieuwe koers aan op de Edge zelf op basis van de vorige keer dat je het rondje hebt gereden.
3) Zorg dat je het scherm Virtual Partner in je configuratie hebt aan staan.
4) Selecteer de zojuist gemaakte koers en begin te rijden, kijk vervolgens naar je kaart en virtual partner scherm om te zien waar je zit en hoever je voor of achter ligt op de vorige keer.
Bepaalde websites zoals Bikeroutetoaster hebben de mogelijkheid om een rit vooraf te plannen met gewenste snelheden op het vlakke en in de klim te plannen zonder dat je eerst hebt gereden maar dat is al vaker uitgelegd en is ook wat moeilijker.
1) Ga een rondje rijden wat je onlangs al een of meerdere keren hebt gereden.
2) Maak een nieuwe koers aan op de Edge zelf op basis van de vorige keer dat je het rondje hebt gereden.
3) Zorg dat je het scherm Virtual Partner in je configuratie hebt aan staan.
4) Selecteer de zojuist gemaakte koers en begin te rijden, kijk vervolgens naar je kaart en virtual partner scherm om te zien waar je zit en hoever je voor of achter ligt op de vorige keer.
Bepaalde websites zoals Bikeroutetoaster hebben de mogelijkheid om een rit vooraf te plannen met gewenste snelheden op het vlakke en in de klim te plannen zonder dat je eerst hebt gereden maar dat is al vaker uitgelegd en is ook wat moeilijker.
Dat werkt dus goed. Ik kan inderdaad de lijn volgen.Hanz Bé schreef:Mooi, ben benieuwd naar jouw ervaring. Let nog wel even op: ik meen dat de OFM kaart ook voor bepaalde wegen een dikke witte lijn gebruikt. Verwarrend dus.
Ik gebruik de OSM, en die heeft geen witte lijn "in zijn assortiment", waardoor je zeker weet dat de witte lijn van je track de juiste is......
Kaartweergave is iets minder prettig dan in de "normale" stand, maar het voordeel van weten waar je naar toe moet, corrigeert dit ruimschoots.
Allard
Ik heb recent een Garmin Edge 800 (bundel ; hartslag/cadans) gekocht.
Ik heb veel berichten gelezen met net zo veel (goed bedoelde) adviezen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben een leek op dit gebied en ik wil alles (waar mogelijk) zo simpel mogelijk houden.
Mijn wensen zijn;
-Van deur tot deur navigatie á la Tomtom
-Mogelijkheid om routes (pijlen en instructies) binnen Europa thuis in te laden om deze vervolgens ter plekke te rijden
-Ik heb alleen verharde paden nodig
Als ik alle berichten goed gelezen heb moet ik dan volgens mij;
-Downloaden Basecamp of Mapsourse. Welke is beter voor mijn doelen?
-Downloaden Open Street Map of Open Fiets Map (=voordeel; zoeken op adressen). Opslaan als .IMG bestand op de micro SD. Kaarten moet je 2 x instaleren 1x op PC en 1x de SD kaart
-Via GPsies routes downloaden en er op plaatsen. Ook weer twee keer installeren? En op SD of Garmin zelf zetten? Deze moet ik als TCX downloaden en eerst inladen in Basecamp of Mapsource alvorens over te zetten
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp
Ik heb veel berichten gelezen met net zo veel (goed bedoelde) adviezen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben een leek op dit gebied en ik wil alles (waar mogelijk) zo simpel mogelijk houden.
Mijn wensen zijn;
-Van deur tot deur navigatie á la Tomtom
-Mogelijkheid om routes (pijlen en instructies) binnen Europa thuis in te laden om deze vervolgens ter plekke te rijden
-Ik heb alleen verharde paden nodig
Als ik alle berichten goed gelezen heb moet ik dan volgens mij;
-Downloaden Basecamp of Mapsourse. Welke is beter voor mijn doelen?
-Downloaden Open Street Map of Open Fiets Map (=voordeel; zoeken op adressen). Opslaan als .IMG bestand op de micro SD. Kaarten moet je 2 x instaleren 1x op PC en 1x de SD kaart
-Via GPsies routes downloaden en er op plaatsen. Ook weer twee keer installeren? En op SD of Garmin zelf zetten? Deze moet ik als TCX downloaden en eerst inladen in Basecamp of Mapsource alvorens over te zetten
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp
Dit is mogelijk, maar niet het sterkste punt van de Garmin. Het gebruikte algoritme is niet zo best, waardoor je regelmatig vreemde routes voorgeschoteld krijgt. Soms ook over onverharde wegen trouwens, zelfs als je instelt dat je dat niet wilt. Beware, dus!-Van deur tot deur navigatie á la Tomtom
Als je per se aanwijzingen wil dan staat dat haaks op je wens om alles zo simpel mogelijk te houden, want hierdoor wordt het een factor 10 lastiger om routes uit te tekenen. Iedere route zal via de computer moeten worden nagelopen (overgetrokken). Bovendien zit je vast aan één kaart en Mapsource of Basecamp. De instellingen (of je van hoofdwegen enzo houdt) moeten ook precies gelijk zijn. Het simpelst blijft gewoon lijntje volgen, zonder aanwijzingen. Dat werkt altijd, zelfs bij fouten in de kaart en zelfs zonder kaart. Maar goed, dat moet je zelf weten.Mogelijkheid om routes (pijlen en instructies) binnen Europa thuis in te laden om deze vervolgens ter plekke te rijden
Op OFM/OSM staan beide.-Ik heb alleen verharde paden nodig
Maakt niet veel uit. Wel is het zo dat MS niet meer geüpdate wordt.-Downloaden Basecamp of Mapsourse. Welke is beter voor mijn doelen?
Met beide kun je tegenwoordig zoeken op adressen. Voordeel van OFM is dat kleurtjes iets fijner zijn.-Downloaden Open Street Map of Open Fiets Map (=voordeel; zoeken op adressen).
Klopt. De versie voor op de PC is trouwens een EXE bestand, geen IMG.Opslaan als .IMG bestand op de micro SD. Kaarten moet je 2 x instaleren 1x op PC en 1x de SD kaart
Downloaden als GPX Track of TCX. Ik geloof dat Mapsource geen TCX pakt. Dan overtrekken met de routing-tool. Vervolgens opslaan als GPX en op de Garmin of SD-kaart zetten (maakt geen verschil).-Via GPsies routes downloaden en er op plaatsen. Ook weer twee keer installeren? En op SD of Garmin zelf zetten? Deze moet ik als TCX downloaden en eerst inladen in Basecamp of Mapsource alvorens over te zetten
Als je m zelf hebt gereden kun je m zelf via geschiedenis op de Edge omtoveren tot course. Van iemand anders zal je moeten downloaden in TCX of GPX en dan zelf op de Edge zetten.
Havana waarom teken jij een gedownload gpx bestand over, dat hoeft toch niet?
Downloaden, openen in Basecamp en dan op je Garmin zetten werkt bij mij.
Wat wel kan gebeuren dan, is dat je lijntje soms iets naast de weg loopt, maar dat is niet tot nauwelijks hinderlijk.
Downloaden, openen in Basecamp en dan op je Garmin zetten werkt bij mij.
Wat wel kan gebeuren dan, is dat je lijntje soms iets naast de weg loopt, maar dat is niet tot nauwelijks hinderlijk.
Allard