Garmin Edge 800
Nu een week in bezit van mijn Edge 800. Toch heb ik een vraagje. Op de Garmin Connect site had ik een tochtje gevonden en geëxporteerd in gpx formaat(bijlage). Deze wilde ik graag ook afleggen. Daarna heb ik de gpx geïmporteerd in Garmin Training Centre.
Daar kwam deze onder overige activiteiten te staan. Vervolgens heb ik de activiteit geëxporteerd naar mijn Edge 800 in de hoop dat ik daarmee de tocht kon gaan narijden.
Helaas, ik kon de tocht nergens vinden in het apparaat. Wat doe ik verkeerd?
Ging om dit lusje: http://connect.garmin.com/activity/75326082
Daar kwam deze onder overige activiteiten te staan. Vervolgens heb ik de activiteit geëxporteerd naar mijn Edge 800 in de hoop dat ik daarmee de tocht kon gaan narijden.
Helaas, ik kon de tocht nergens vinden in het apparaat. Wat doe ik verkeerd?
Ging om dit lusje: http://connect.garmin.com/activity/75326082
-
- Forum-lid
[quote="jop"]is het mogelijk om te zien in welke hartslagzones je gefietst hebt?
Ik kan nu alleen een grafiekje vinden met de hartslag uitgezet tegen de tijd of de afstand, maar niet welk percentage van de rit ik in D2 ofzo reed.[/quote]
Ja.
[img=http://www.riffraffracing.com/wp-conten ... screen.jpg]
Ik kan nu alleen een grafiekje vinden met de hartslag uitgezet tegen de tijd of de afstand, maar niet welk percentage van de rit ik in D2 ofzo reed.[/quote]
Ja.
[img=http://www.riffraffracing.com/wp-conten ... screen.jpg]
Morgen komt mijn Garmin Edge 800 binnen. Heb er ook Europe City Naviagtor bij, moet ik dat simkaartje dan gewoon in mijn Garmin steken? En moet die ook eerst helemaal opgeladen worden? Alvast bedankt voor de reacties.
Edwin van de Velde
Zit ook te denken om een navigatie te kopen voor op de fiets. Maar zit nog te twijfelen tussen de 705 en de 800. Dus misschien dat iemand antwoord kan geven op de volgende vragen:
- Wat zijn de belangrijkste voordelen van de 800 t.o.v. de 705?
- Als je die City Navigator kaarten niet koopt, hoe kun je dan routes plannen?
- Hoe handig zijn die City Navigator kaarten om te hebben, zijn die kwalitatief echt heel goed?
Voornaamste gebruik zal zijn om bijvoorbeeld routes in Limburg, Ardennen en evt. Alpen vooraf uit te tekenen en die dan vervolgens mbv de navigatie te fietsen
- Wat zijn de belangrijkste voordelen van de 800 t.o.v. de 705?
- Als je die City Navigator kaarten niet koopt, hoe kun je dan routes plannen?
- Hoe handig zijn die City Navigator kaarten om te hebben, zijn die kwalitatief echt heel goed?
Voornaamste gebruik zal zijn om bijvoorbeeld routes in Limburg, Ardennen en evt. Alpen vooraf uit te tekenen en die dan vervolgens mbv de navigatie te fietsen
-
- Forum-lid
-800 heeft een groter scherm, en is veel sneller. Ook heeft de 800 een touchscreen.
-Je kunt dan niet echt plannen, er zijn echter alternatieven op het Internet te vinden, en die zijn gratis. OpenStreetMap bijvoorbeeld.
-Geen idee, ik gebruik de OSM kaarten. En die bevallen tot nog toe goed, al navigeer ik er niet direct mee. Ik maak gebruik van een track, dat is een lijntje op de kaart zonder aanwijzigingen. Wel wordt gemeld wanneer ik van de track afwijk.
Zelf heb ik de 705, ben niet zo'n fan van een touchscreen.
-Je kunt dan niet echt plannen, er zijn echter alternatieven op het Internet te vinden, en die zijn gratis. OpenStreetMap bijvoorbeeld.
-Geen idee, ik gebruik de OSM kaarten. En die bevallen tot nog toe goed, al navigeer ik er niet direct mee. Ik maak gebruik van een track, dat is een lijntje op de kaart zonder aanwijzigingen. Wel wordt gemeld wanneer ik van de track afwijk.
Zelf heb ik de 705, ben niet zo'n fan van een touchscreen.
Wielerfanaten,
Heb pas de Edge 800 gekocht en heb er even 2 vragen over:
- Als ik het training center wil gebruiken dan schakeld mijn gps gelijk uit (laad gelijk op) zodat ik geen gegevens kan bekijken over de ritten die ik gereden heb.
- Onder het menu systeem staat er gps en dan de hoogte maar weet niet wat ik daar in moet vullen of veranderd hij dat allemaal automatisch.
Hoop dat jullie me er de goede informatie over kunnen geven.
Heb pas de Edge 800 gekocht en heb er even 2 vragen over:
- Als ik het training center wil gebruiken dan schakeld mijn gps gelijk uit (laad gelijk op) zodat ik geen gegevens kan bekijken over de ritten die ik gereden heb.
- Onder het menu systeem staat er gps en dan de hoogte maar weet niet wat ik daar in moet vullen of veranderd hij dat allemaal automatisch.
Hoop dat jullie me er de goede informatie over kunnen geven.
Edwin van de Velde
Als je de edge aan je computer hangt via de usb dan gaat ie inderdaad uit en in de oplaad stand, maar als je ritten upload naar trainingcenter dan zie je daarin toch alle gegevens van je rit.
Ik gebruik garmin connect want trainingscenter wordt niet meer geupdate door garmin dus je tweede vraag kan ik niet beantwoorden.
Ik gebruik garmin connect want trainingscenter wordt niet meer geupdate door garmin dus je tweede vraag kan ik niet beantwoorden.