Wat is fout, wat kan echt niet?
Ik was nog een hele belangrijke vergeten: zo'n plastic doorschijnende schijf achter je cassette.
[/quote]
+er zit toch al een dopje op een Frans ventiel?
Fietsers die ook het ringetje monteren waarmee je het ventiel vastdraait op de velg moeten trouwens per direct hun fiets inleveren[/quote]
Mee eens wbt de ventieldopjes en over de ringetjes als het om binnenbandjes gaat uiteraard zonder!!
maar als je het niet erg vindt monteer ik ze op mijn tubeless velgen toch liever wel anders krijg ik die dingen nooit opgepompt/luchtdicht....
+er zit toch al een dopje op een Frans ventiel?
Fietsers die ook het ringetje monteren waarmee je het ventiel vastdraait op de velg moeten trouwens per direct hun fiets inleveren[/quote]
Mee eens wbt de ventieldopjes en over de ringetjes als het om binnenbandjes gaat uiteraard zonder!!
maar als je het niet erg vindt monteer ik ze op mijn tubeless velgen toch liever wel anders krijg ik die dingen nooit opgepompt/luchtdicht....
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
Maar mag tubeless op een racefiets uberhaubt wel?cliors schreef:Mee eens wbt de ventieldopjes en over de ringetjes als het om binnenbandjes gaat uiteraard zonder!!+er zit toch al een dopje op een Frans ventiel?
Fietsers die ook het ringetje monteren waarmee je het ventiel vastdraait op de velg moeten trouwens per direct hun fiets inleveren
"pie-plates" zijn inderdaad strikt verboden. Iets minder erg, maar in dezelfde categorie: het laten zitten van alle warning stickers op frame en wielen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Verkeerd quoten kan ook echt niet!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik gebruik ook het ringetje tegen het rammelen. Tape gaat even goed, maar na een tijdje toch weer rammels.havana schreef:Dat is bij veel full carbon velgen helaas noodzaak omdat de boel anders gaat rammelen.Fietsers die ook het ringetje monteren waarmee je het ventiel vastdraait op de velg moeten trouwens per direct hun fiets inleveren
Less is bore
Ik vind een ringetje ook 10x mooier dan zo'n lelijk tapeje. Tape is voor prutsers en beunhazen.
Ook al doet men erg zijn best om het goed te praten ('profs gebruiken ze ook...'): alle vormen van spatborden op racefietsen zijn een gruwel!
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
- Wiliertoerist
- Forum-lid
+1 voor de ringetjes (bij tubeless)cliors schreef: Mee eens wbt de ventieldopjes en over de ringetjes als het om binnenbandjes gaat uiteraard zonder!!
Ik doe m'n uiterste best om alles zo luchtdicht mogelijk erop te hebben, en dan zullen deze zeker helpen. Anders dan dat je bij het plaatsen van de fietspomp je ventiel zo naar binnen drukt en je alle lucht in 1 keer kwijt bent.
Laatst gewijzigd door Wiliertoerist op 02 apr 2014 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Vandaag gespot vanuit de auto binnen 10 minuten, 3 rijders in vol ornaat op serieuze fietsen, maar zonder helm.
Tuurlijk mag tubeless op de racefiets53x11 schreef: Maar mag tubeless op een racefiets uberhaubt wel?
En klopt helemaal, ringetjes zijn bij tubeless banden helaas een noodzakelijk kwaad.Wiliertoerist schreef: +1 voor de ringetjes (bij tubeless)
Ik doe m'n uiterste best om alles zo luchtdicht mogelijk erop te hebben, en dan zullen deze zeker helpen. Anders dan dat je bij het plaatsen van de fietspomp je ventiel zo naar binnen drukt en je alle lucht in 1 keer kwijt bent.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
Dat is onverstandig, maar het mág wel. Mits je een super gesoigneerd Cippolini kapsel hebt uiteraard. Van zo'n helm gaat je haar immers door de war.Wiliertoerist schreef:Vandaag gespot vanuit de auto binnen 10 minuten, 3 rijders in vol ornaat op serieuze fietsen, maar zonder helm.
(En verder is de helmdiscussie natuurlijk één van de forum Godwin's, en dat mag dan weer niet)
@alle ringetjes gebruikers: jullie krijgen allemaal een boete!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?