Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2016

JoostG
Forum-lid

JoostG 27 mei 2016 18:21

c.zaballa schreef:In mijn optiek toch vooral een brevet van onvermogen van de ploeg. Dat Kruiswijk valt, uiteraard enorme pech, maar dat er niemand voor of in het bijzijn van Kruijswijk de top van de Agnello overkomt, dat kost hem de Giro zege. Je weet dat hij ook zonder valpartij, in de afdaling door de andere concurrenten onder druk zal worden gezet. Nee bij die slimme (soms geniepige) mediterraanse teams zou dit nooit zijn gebeurd, die sturen niet voor niets standaard hun mannen vooruit.

Als hij bij een ploeg als Astana, Moviestar of zelfs Orica had gereden, dan had hij maximaal 2 minuten verloren. Toch bijzonder zuur dat je als beste renner in de wedstrijd het op zo'n moment moet verliezen, doordat je in een tweederangs team rijdt. Met een beetje geluk speelt Nibali/Astana morgen alles of niets ten koste van Chaves en kan Kruijswijk profiteren. ***wishful thinking modus off***
Ik denk niet een brevet van onvermogen, maar gewoon een gebrek aan klasse. Ik lees deze week regelmatig deze week hoe trots de teamgenoten zijn dat ze Kruijswijk zo goed steunen. Het gaat er om dat je er bent als de koers hard gemaakt wordt, dan gebeurt vaker in de bergen dan op het vlakke, dan is er geen Lotto Jumbo te bekennen. Kruijswijk ondervindt daar nu de nadelen van, maar Gesink en/of Kelderman zitten ook helemaal alleen als het er op aan komt.

En ja, als je niet kan volgen tijdens de beklimming, dan is vooruit sturen een goede oplossing. Wat heb je nu aan een vol pak helpers die op de eerste klim al allemaal worden gelost?
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Arjan
Forum-lid

Gebruikersavatar Arjan 27 mei 2016 18:47

Hopelijk kan Kruijswijk zijn moraal terugvinden en rijd hij morgen pijnvrij maar dat zal niet meevallen. Hij verdient in ieder geval heel veel respect voor wat hij tot nu toe al gepresteerd heeft. Het terugvinden van zijn moraal is misschien wel het moeilijkste.
Ook vind ik het erg jammer dat Zakarin er nu uit is. Naar mijn mening een topklasse renner die wel erg veel pech is tegengekomen in deze Giro.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 27 mei 2016 18:56

Kruijswijk naar ziekenhuis voor onderzoek, niet zeker dat hij start morgen. Bron: NOS.

Einde aan het roze sprookje vrees ik.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 27 mei 2016 18:56

Waar was de ploegwagen gedurende de achtervolging? Ik heb die geen enkele keer goed in beeld gezien. Die moet een keer of 100 naast Kruijswijk komen rijden, bidons aangeven op straf van boetes, zijn elleboog verzorgen bergop,... Alles om hem toch maar een beetje op te peppen. Ik heb sterk de indruk dat de ploegleiders bij Lotto Jumbo een beetje amateurs zijn, maar goed, Kruijswijk valt nog altijd helaas zelf en dat is nog altijd de bron van ellende.

En hij had 1 renner in de vuurlinie moeten hebben (Battaglin). En 1 renner van het kaliber Gesink / Kelderman om te knechten. (ja, ik baal, en ik ben een Belg!)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

dario
Forum-lid

dario 27 mei 2016 19:01

Ik hoop wel dat hij toch kan starten morgen, al is het dan met de moed der wanhoop!
Maar goed: 'de beste' renner is natuurlijk niet alleen hij die het hardste trapt, maar ook hij die het beste stuurt...
Het lijkt inderdaad wel of zijn ploeg collectief dacht "onze Steven knapt het wel op", terwijl ze toch altijd moesten paraat zijn om eventuele noodsituaties op te vangen. Niet dus...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 27 mei 2016 19:03

Ik heb als Belg hetzelfde gevoel, die man moet alles zelf maar doen. Een rozetrui-drager waar geen wagen met reservefiets achter rijdt? Wat geklungel aan die fiets, dan terug vertrekken. Nadien weer stoppen om dan toch een andere fiets te krijgen. Nadien amper steun vanuit de wagen. Geen ploegmaats te bespeuren. Wat een zootje en zooo jammer als je er zo dicht bij bent. Ik dacht dat zo'n dingen alleen in Belgie mogelijk waren.

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 27 mei 2016 19:06

http://nieuw.ad.nl/dossier-giro-d-itali ... ~aa204cbe/

Niet mee eens, al is die opmerking van een van bij Nibali in zijn thuisland wel scherp. Het ligt in mijn ogen ook wel aan de manier waarop de val is ontstaan, hier viel niemand te verwijten behalve Kruijswijk zelf.

Sha Kokken
Forum-lid

Gebruikersavatar Sha Kokken 27 mei 2016 19:07

c.zaballa schreef:In mijn optiek toch vooral een brevet van onvermogen van de ploeg. Dat Kruiswijk valt, uiteraard enorme pech, maar dat er niemand voor of in het bijzijn van Kruijswijk de top van de Agnello overkomt, dat kost hem de Giro zege. Je weet dat hij ook zonder valpartij, in de afdaling door de andere concurrenten onder druk zal worden gezet. Nee bij die slimme (soms geniepige) mediterraanse teams zou dit nooit zijn gebeurd, die sturen niet voor niets standaard hun mannen vooruit.

Als hij bij een ploeg als Astana, Moviestar of zelfs Orica had gereden, dan had hij maximaal 2 minuten verloren. Toch bijzonder zuur dat je als beste renner in de wedstrijd het op zo'n moment moet verliezen, doordat je in een tweederangs team rijdt. Met een beetje geluk speelt Nibali/Astana morgen alles of niets ten koste van Chaves en kan Kruijswijk profiteren. ***wishful thinking modus off***
Helemaal mee eens. Dat hij alleen, zonder ploegmaat vooruit, op de vóórlaatste(!) col bovenkomt zegt genoeg.
Steven heeft de contractonderhandelingen uitgesteld tot na de Giro. Hij moet maar eens aan zichzelf denken.

In elk geval boycot ik de Jumbo tot die een miljoen extra uittrekken voor een paar superknechten ;)

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 27 mei 2016 19:13

Ik was 15 toen de laatste grote Nederlander de laatste grote Ronde won: Joop in de TdF. Het wordt langzaamaan tijd.

Ik moest vanmiddag wel even een tijdje in het afreagerhok.
Laatst gewijzigd door Nee_Nee op 27 mei 2016 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 27 mei 2016 19:16

Ja, en als Kruijswijk niet was gevallen hadden we niemand gehoord over het gebrek aan directe volgauto's.
Mosterd na de maaltijd dus.

Dat Kruijswijk naar het ziekenhuis is vervoerd voor onderzoek zegt niets. Wellicht gewoon voorzorg of een tactische zet?

We zullen het allemaal morgen meemaken (hopelijk met Kruijswijk in de rit en tot aan de finish).
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

zaaf
Forum-lid

zaaf 27 mei 2016 19:25

Tuurlijk geen mosterd na de maaltijd. Juist in slechte tijden heb je een ploeg nodig die wat kan, dit is in de eerste plaats zijn eigen fout maar om de gevolgen te beperken heb je een capabele ploeg nodig. Dit is gewoon collectief valen (overigens niet verwijtbaar, budget van de ploeg is gewoon te laag om competitief te zijn in een grote ronde).

Maruss
Forum-lid

Maruss 27 mei 2016 19:30

Heel jammer dat dit gebeurd, maar wonderbaarlijk kon hij tenminste weer terug op zijn fiets springen. Hopelijk kan hij de Giro tenminste uitrijden en op het podium eindigen.

Plaats reactie