Bora Ultra 50
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Die blokken staan er ook wel erg dicht op.
Rij alweer bijna een jaar met deze wielen. Nog steeds top en prachtig. Vraagje: iemand een idee hoelang deze wielen (velgen) meegaan? Zit nu op circa een halve remblokset (ongeveer 6000km droog weer). Zou verwachten dat ik toch zeker een remblokset of 3 zou moeten kunnen wegremmen alvorens velgen te dun worden? (In mij geval dus ongeveer 30~40k droog weer km's).
Ook mij bevallen ze prima.
Ik merk echter de laatste paar ritjes een hoog rateltje als ik fiets op één van de grotere kransjes achter. Iemand enig idee? De ratel is er dus als ik trap (er is ook een ratel als ik de benen stil houd).
Ik merk echter de laatste paar ritjes een hoog rateltje als ik fiets op één van de grotere kransjes achter. Iemand enig idee? De ratel is er dus als ik trap (er is ook een ratel als ik de benen stil houd).
Daar valt geen getalletje aan te hangen.roger68 schreef:Rij alweer bijna een jaar met deze wielen. Nog steeds top en prachtig. Vraagje: iemand een idee hoelang deze wielen (velgen) meegaan? Zit nu op circa een halve remblokset (ongeveer 6000km droog weer). Zou verwachten dat ik toch zeker een remblokset of 3 zou moeten kunnen wegremmen alvorens velgen te dun worden? (In mij geval dus ongeveer 30~40k droog weer km's).
Een goeie indicatie is een recht voorwerp dwars op de velgrand zetten en kijken of er al wat holtevorming is.
Daar kan je de afname vrij goed mee inschatten.
Verdere informatie die je dan nodig hebt is de dikte van de velgrand nieuw en de minimaal toelaatbare maat.
Daarvoor moet je bij de fabrikant zijn...
Ik denk dan niet aan een probleem met een wiel , maar eerder een niet goed afgestelde derailleur, versleten derailleurwieltjes of zelfs een aanlopende ketting in de voorderailleurkooi, maar die dingen had je vast al bekeken.havana schreef:Ook mij bevallen ze prima.
Ik merk echter de laatste paar ritjes een hoog rateltje als ik fiets op één van de grotere kransjes achter. Iemand enig idee? De ratel is er dus als ik trap (er is ook een ratel als ik de benen stil houd).
Laatst gewijzigd door Keezx op 20 apr 2016 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik ben ook erg content over de Bora clinchers en Campa (Fulcrum) wielen in het bijzonder. Heb je al een andere cassette geprobeerd? Wellicht ook een idee om de boel is los te halen en de body te controleren.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Er zit nu een goedkope Tiagra 12-28 op, die moet er eigenlijk weer vanaf. De polderconfiguratie mag wel weer gemonteerd worden. Dan zal direct blijken of het misschien de cassette was.
Als je twijfelt, je weet me te vindenroger68 schreef:Zit nu op circa een halve remblokset (ongeveer 6000km droog weer). Zou verwachten dat ik toch zeker een remblokset of 3 zou moeten kunnen wegremmen alvorens velgen te dun worden? (In mij geval dus ongeveer 30~40k droog weer km's).
Bij droogweer en je blijft de juiste remblokken gebruiken verwacht ik zeker 50 dkm minimaal!
YFood !!!
Sinds 2 weken de Bora Ultra 35 clinchers gehaald, erg blij mee heerlijk hoe je weg schiet als je aanzet.. Bij de shamal ultra gaat dit al lekker, deze reageren nog sneller zeker als het omhoog gaat..
Klim classic overleefd omhoog en aanremnen voor een bocht bij dalen ging perfect voelde vertrouwd.. Weeg dan ook niet zoveel dus qua hitte vorming zal het vast wel meevallen.
Gister met regen weg gegaan en remmen is even wennen, meer kracht zetten en het remt gewoon goed..
Nu 450 km heerlijk mee gereden dat er nog meer mogen volgen
Gekozen voor de 35 dus. Waarom als ik vragen mag? Ben zelf ook in de race voor een paar Bora's (One, want de meerprijs van de Ultra's kan ik eigenlijk niet verantwoorden) en twijfel tussen de 50 en 35. De 50 voor de looks en de 35 voor het gewicht en minder zijwindgevoelig. Op basis van welke argumenten heb jij gekozen?Vangalo74 schreef: [...]
Voor de 35 gekozen omdat ik zo de lijnen van de fiets meer in balans vind.. Heb ook echt een heel klein frame (maatje 47) qua looks had de 35 ook mijn voorkeur, Niet echt naar gewicht gekeken en met de wind van afgelopen weekend was het goed te doen ook met zijwind voelde het goed.. Bij echt harde wind rijd ik met de shamals..A_B_C schreef:Gekozen voor de 35 dus. Waarom als ik vragen mag? Ben zelf ook in de race voor een paar Bora's (One, want de meerprijs van de Ultra's kan ik eigenlijk niet verantwoorden) en twijfel tussen de 50 en 35. De 50 voor de looks en de 35 voor het gewicht en minder zijwindgevoelig. Op basis van welke argumenten heb jij gekozen?Vangalo74 schreef: [...]
Heb onlangs een set Bora 50 (clinchers) gekocht. Na de eerste euforie in de winkel heb ik nu een aantal vragen over de afwerking (eerste full carbon set). Hoop dat jullie hier wat over kunnen zeggen vanaf alleen foto's. Bedankt!
1. In het velgbed van mijn achterwiel zit een beschadiging (een 'deuk' en schaafplekken). Volgens de FM komt dit omdat Campagnolo de hobbel wegvijlt die zou ontstaan bij de overgang van de carbon matjes. Zou bij elke carbon velg het geval zijn? Is dit inderdaad zo? Ik vind het wel erg lelijk afgewerkt. Bij mijn voorwiel is het een stuk netter, daar zit tenminste geen deuk (wel schaafplek, maar de deuk lijkt opgevuld te zijn met het hars). Daarnaast, kan de het deukje lijden tot vroege breuk? Afmeting is ong. 3mm x 1mm x 0.5mm (lxbxd).
2. Afwerking bij de nippel is niet zo fraai. Ziet het er bij iedereen ongeveer zo uit?
3. Op het voorwiel loopt er een kleine maar zichtbare en voelbare rand over het midden van heel de velg. Bij mijn achterwiel is dit dusdanig afgewerkt dat het een 'smooth' overgang is. Lastig te zien op de foto's. Maar het lijkt alsof de mallen niet goed aansloten bij het aanbrengen van de heldere coating. Het is ook duidelijk te zien op de foto bij 2.
1. In het velgbed van mijn achterwiel zit een beschadiging (een 'deuk' en schaafplekken). Volgens de FM komt dit omdat Campagnolo de hobbel wegvijlt die zou ontstaan bij de overgang van de carbon matjes. Zou bij elke carbon velg het geval zijn? Is dit inderdaad zo? Ik vind het wel erg lelijk afgewerkt. Bij mijn voorwiel is het een stuk netter, daar zit tenminste geen deuk (wel schaafplek, maar de deuk lijkt opgevuld te zijn met het hars). Daarnaast, kan de het deukje lijden tot vroege breuk? Afmeting is ong. 3mm x 1mm x 0.5mm (lxbxd).
2. Afwerking bij de nippel is niet zo fraai. Ziet het er bij iedereen ongeveer zo uit?
3. Op het voorwiel loopt er een kleine maar zichtbare en voelbare rand over het midden van heel de velg. Bij mijn achterwiel is dit dusdanig afgewerkt dat het een 'smooth' overgang is. Lastig te zien op de foto's. Maar het lijkt alsof de mallen niet goed aansloten bij het aanbrengen van de heldere coating. Het is ook duidelijk te zien op de foto bij 2.