Pagina 51 van 148

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor train

Geplaatst: 18 apr 2017 12:36
door djatwork69
NoChain schreef:
Heppiebianchi schreef:
Zino schreef:100W ? Dat scheelt dan toch wel heel veel
Mooi toch,daarom heb ik een Vortex genomen :lol:
Dan had je beter een Kinetic gekocht. Ik was gisteren naar een segment aan het kijken en het viel mij op hoe scherp de beste vrouw haar tijd was.10 minuten aan 700 a 800w bleek geen probleem te zijn :mrgreen:
shit :shock:
In het begin reed ik op zwift power, sprint van 20 sec tegen 1200W (=20w/kg) kon ik ook volhouden :lol:

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor train

Geplaatst: 18 apr 2017 13:21
door gede
Er is inderdaad nog iets nodig om het spel echt eerlijk te maken. Ik rijd behoorlijk bergop en ik zie soms tijden waarvan ik denk: no way dat dit correct gebeurd is. Eigenlijk zouden ze een aparte liga moeten maken voor mensen die met een rollentrainer met ingebouwde wattagemeter of via een wattagemeter op de fiets rijden. Die zouden correct moeten zijn. Al het andere waarbij de snelheid van de trainer in wattage wordt omgezet, is te incorrect en 50 W meer of minder is al een gigantisch verschil.

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor train

Geplaatst: 18 apr 2017 13:36
door raven14
Tja, je kan blijven valsspelen naargelang de wattagemeter. Wat is bvb de meest nauwkeurige en betrouwbare setup in mijn geval: de Tacx Neo als vermogensmeter of de Quarq D Zero? Van de D-Zero zou ik zelf de slope kunnen wijzigen, dus ook de gerapporteerde power output. Bij de Tacx is zulks niet mogelijk.

En je gewicht is ook eigen input.

Weinig aan te doen tenzij met erg drastische maatregelen.

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor train

Geplaatst: 18 apr 2017 14:41
door Heppiebianchi
Ik snap van dat hele wattage gedoe geen moer,sterker nog het interesseert me geen moer.
Gewoon trappen en je daarna lekker voelen :like: of niet :mrgreen:
Makkelijker kan ik het voor mezelf niet maken,alleen maar :dislike:

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor train

Geplaatst: 18 apr 2017 14:55
door djatwork69
Heppiebianchi schreef:Ik snap van dat hele wattage gedoe geen moer,sterker nog het interesseert me geen moer.
Gewoon trappen en je daarna lekker voelen :like: of niet :mrgreen:
Makkelijker kan ik het voor mezelf niet maken,alleen maar :dislike:
Daar is toch niets moeilijk aan?

Zwift is volledig gebaseerd op vermogen, hoe moet je het anders aanpakken?

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor train

Geplaatst: 19 apr 2017 18:52
door daniel1975
dit krijg je nooit 100% op orde. Ik heb een Neo (dus betrouwbare meting), maar als ik 20kg minder invoer dan mijn daadwerkelijke gewicht ben ik ineens een rank klimmertje en vlieg ik met de besten mee omhoog.
Valsspelen kun je toch wel helaas.

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor train

Geplaatst: 19 apr 2017 20:31
door fgrs
Jezelf bedriegen ook uiteraard.
Ik zit ook op Zwift en doe soms een race mee.
Tijdens een race kan ik langs geen kanten mee en soms is er ene die 1 minuut achter is plots een tgv, vliegt me voorbij en heeft dan een kilometer later en minuut voorsprong.

Maar ik trek het mij niet aan, ik doe het voor mezelf.
Lengte, gewicht, leeftijd correct ingevuld en Neo op 100% :winkthumb:

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor train

Geplaatst: 19 apr 2017 20:40
door Heppiebianchi
Gewoon lekker bezig zijn en lol er in hebben,wat moet ik nu nog op mijn 68 st met al die waardes.
Pak af en toe een wedstrijdje mee en vind het al leuk als ik mijn naam op een uitslag lijst zie staan,al is het de laatste.
En bij het nederlansche kampioenschap eindigde ik op pl 32 bij de D tjee,daar ben ik best trots op :D
https://www.zwiftpower.com/race.php?id=3822

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor train

Geplaatst: 20 apr 2017 08:52
door dropje73
Heppiebianchi schreef:Ik snap van dat hele wattage gedoe geen moer,sterker nog het interesseert me geen moer.
Gewoon trappen en je daarna lekker voelen :like: of niet :mrgreen:
Makkelijker kan ik het voor mezelf niet maken,alleen maar :dislike:
Je maakt mij niet wijs dat je er nooit naar kijkt ;)

je kijkt op de weg toch ook af en toe op je fietscomputer hoe je het doet?
En zo zie ik dat wattage-gebeuren ook, het is voor mij een indicatie hoe ik het die dag doe. Of dit helemaal exact correct is is voor mij van ondergeschikt belang. Ik ga er van uit dat de aangegeven waardes niet per dag erg anders zullen zijn.

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor train

Geplaatst: 20 apr 2017 11:21
door Heppiebianchi
Natuurlijk kijk ik er ook wel een naar,maar op mijn fietsen heb ik z'n ding ook niet en zal er ook niet komen.
Als ik 40 jaar jonger was geweest had ik er heel anders over gedacht waarschijnlijk,maar ik fiets nu met een heel andere instelling.
Op mijn Garmin gebruik ik wel een cadans sensor maar ook daar zie ik eigenlijk het nut niet zo van in.
Als ik fiets,fiets ik voor wat ik op dat moment waard ben en om te genieten,niet om mezelf nog echt te verbeteren,die tijd heb ik achter mij gelaten. :like:

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 16 jun 2017 10:19
door chiapucci78
Inmiddels zijn er een 4tal nieuwe parcoursen toegevoegd
https://support.zwift.com/hc/en-us/arti ... 1-0-18507-
London Pretzel en Three Sisters lijken me wel wat, al zit ik persoonlijk nog op een grote nieuwe update te wachten in de vorm van een compleet nieuwe omgeving :like:
Voorlopig nog lekker buiten rijden....

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 29 sep 2017 07:07
door Heppiebianchi
Vanaf vandaag Zwift ik beneden in de huiskamer voor de TV.

Afbeelding