Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gravel-racers

Robdebruin
Forum-lid

Gebruikersavatar Robdebruin 24 apr 2017 10:24

JoostG schreef:
Douglas schreef:Mooi fietsje! Welke achter derailleur zit er op? Je benaming van je fietsen is niet consequent of is dat bewust?
Klopt, bij mijn andere fiets heb ik het verkeerd gespeld bij het bestellen van de stickers. Ik ben te lui om het aan te passen ;-)

De specs:
Gravelframe van Velobuild
Shifters SRAM red hydraulisch
Voorderailleur SRAM Force 22
Achterderailleur SRAM GX 2.1
Cassette Shimano XT CS-M8000 11-40 (Campa Chorus 12-25 11 speed voor de weg)
Disc rotors van Superstarcomponents
Wielset Sentinel 650B van Superstarcomponents (Arc31 wielset voor de weg)
Vittoria Mezcal tubeless banden (Schwalbe Kojak tubeless voor de weg)
Kaloy Uno stuurpen
China stuurtje
Mooie bak Joost!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2011 Cannondale Super Six Ultegra
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 24 apr 2017 16:14

devriesman schreef:
TL@ schreef:Bedankt.

Jammer genoeg niet in mijn maat (en ook een beetje stevig aan de prijs)
Mooie fiets, maar om zo'n frame aan de prijs te noemen is overdreven.
Voor dat geld had ik alleen een boven- en zitbuis gekregen denk ik :P

Ik ben in eerste instantie naar een Mango aan het kijken (320€ voor het frame) dan komt deze bijna op het dubbele uit, dus ja (voor mij) stevig aan de prijs

De reach is te kort voor mij in de grootste maat, dus toch echt te klein (zoals de Mango blijkbaar in de grootste maat ook)
Afbeelding

DvanW
Forum-lid

DvanW 24 apr 2017 18:01

TL@ schreef:
devriesman schreef:
TL@ schreef:Bedankt.

Jammer genoeg niet in mijn maat (en ook een beetje stevig aan de prijs)
Mooie fiets, maar om zo'n frame aan de prijs te noemen is overdreven.
Voor dat geld had ik alleen een boven- en zitbuis gekregen denk ik :P

Ik ben in eerste instantie naar een Mango aan het kijken (320€ voor het frame) dan komt deze bijna op het dubbele uit, dus ja (voor mij) stevig aan de prijs

De reach is te kort voor mij in de grootste maat, dus toch echt te klein (zoals de Mango blijkbaar in de grootste maat ook)
Al bij planet x gekeken?

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 24 apr 2017 18:14

Mooi overzicht svvander! Zou eigenlijk op de openingspost moeten komen. Misschien even vragen aan de moderators.

Ik mis de Mason Bokeh in het lijstje
Mason Bokeh, 50 mm tyre, from £ 2795 (aluminium)
Frameset £ 1150
Frameset titanium £ 2.950,-
o'7o

svvander
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar svvander 24 apr 2017 19:18

Dank u. Ja, deze is verre van volledig. (Heb 'm ook gestolen van enkele andere websites hoor). De TS kan ook dit stukje overnemen in de beginpost, denk ik.
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 25 apr 2017 16:53

DvanW schreef: ...

Al bij planet x gekeken?
Yep, die full monty spreekt me wel aan (jammer genoeg zonder vork, dus die zou ik dan nog moeten zoeken)
Afbeelding

BramH
Forum-lid

BramH 26 apr 2017 00:18

svvander schreef:Dank u. Ja, deze is verre van volledig. (Heb 'm ook gestolen van enkele andere websites hoor). De TS kan ook dit stukje overnemen in de beginpost, denk ik.
Even credits geven is wel zo netjes voor de schrijver die de research heeft gedaan: http://www.cyclingabout.com/complete-li ... oad-bikes/

svvander
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar svvander 26 apr 2017 07:16

BramH schreef:
svvander schreef:Dank u. Ja, deze is verre van volledig. (Heb 'm ook gestolen van enkele andere websites hoor). De TS kan ook dit stukje overnemen in de beginpost, denk ik.
Even credits geven is wel zo netjes voor de schrijver die de research heeft gedaan: http://www.cyclingabout.com/complete-li ... oad-bikes/
Speciaal voor jou heb ik (buiten alle andere aanvullingen, die je waarschijnlijk wel al opgemerkt had), het linkje erbij gezet.

Ik probeer het nog bij te vullen en alle prijzen om te zetten naar € en misschien ook met een linkje naar de officiële site van het merk. Dan mag het linkje naar de originele site helemaal weg, wat mij betreft.
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

DDX
Forum-lid HC

DDX 26 apr 2017 07:44

Mooie fiets Joost, als ik dit zo zie krijg ik ook wel zin om zo'n ding op te bouwen gewoon voor de fun naast de racefiets.

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 26 apr 2017 09:08

Dikke monstercrosser Joost! :winkthumb:

Heb je ook een foto van de fiets met de andere wielset?

JoostG
Forum-lid

JoostG 26 apr 2017 16:35

Vandaag de nieuwe monstercrosser maar eens uitgelaten. Uiteraard ben ik begonnen met een intervaloefening: inremmen van de blokken. Daarna ben ik meteen de natuur ingedoken. Ik heb hier veel kilometers gemaakt op de cyclocrosser, dus ik was erg benieuwd wat ik zou vinden van 52mm rubber en hydraulisch remmen, in plaats van 33mm en mini V-brakes. The verdict: I love it!! :like:
Je boet iets in in acceleratie, maar je kan veel harder en soepeler door de bochten, waardoor accelereren ook minder nodig wordt. De dikke banden geven veel meer comfort (reeds ze nu op 2 bar) en je hoeft veel minder scherp te zijn. Beetje zand, openstaande rand, schuin liggende wortel, no problemo. En dan de hydraulische remmen, heerlijk. Die lelijke torens van de shifters zijn tijdens het fietsen zelfs fijn: je hebt een extra plek om het stuur vast te grijpen.
Maar is hij dan ook sneller of zit dat alleen in mijn kop. Maar 1 manier om daar achter te komen: de track van Lage Vuursche. Zoals sommigen weten is dit niet een makkelijk lopende track. Veel wortels en diepe kuilen maken het vaak tot een aardige worstelpartij voor mens en materiaal. Een mooie vuurdoop voor de Giuseppe G ARB ;)
Twee kleine issues zorgden voor wat oponthoud: de zadelpen zakte licht en een steekas was losgeraakt. Dat mocht de pret niet drukken en ondanks de vele mulle stukken en mooi PR gereden.

https://www.strava.com/activities/958868890/overview

@ opperhoofd, nog geen foto's met de wegbanden, maar die plaats ik binnenkort ook dit topic.

@ DDX, doen! Dit is dikke fun en een hele mooie afwisseling met de weg.
Laatst gewijzigd door JoostG op 26 apr 2017 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 26 apr 2017 16:45

@joostg

Erg herkenbaar heb er sinds kort ook een (Mason Bokeh). Gewoon erg leuk om de bossen mee in te duiken. Je kunt bijna overal rijden. Bochten zijn echt fantastisch. Mijn bedoeling was om hem voornamelijk in de winter te gaan gebruiken maar ik weet zeker dat ik ook in de zomer regelmatig op deze fiets te vinden zal zijn.

En op de stukjes asfalt van huis naar bos rijd je nog steeds de Rabo Pino's voorbij!
o'7o

Plaats reactie