Vandaag de nieuwe monstercrosser maar eens uitgelaten. Uiteraard ben ik begonnen met een intervaloefening: inremmen van de blokken. Daarna ben ik meteen de natuur ingedoken. Ik heb hier veel kilometers gemaakt op de cyclocrosser, dus ik was erg benieuwd wat ik zou vinden van 52mm rubber en hydraulisch remmen, in plaats van 33mm en mini V-brakes. The verdict: I love it!!
Je boet iets in in acceleratie, maar je kan veel harder en soepeler door de bochten, waardoor accelereren ook minder nodig wordt. De dikke banden geven veel meer comfort (reeds ze nu op 2 bar) en je hoeft veel minder scherp te zijn. Beetje zand, openstaande rand, schuin liggende wortel, no problemo. En dan de hydraulische remmen, heerlijk. Die lelijke torens van de shifters zijn tijdens het fietsen zelfs fijn: je hebt een extra plek om het stuur vast te grijpen.
Maar is hij dan ook sneller of zit dat alleen in mijn kop. Maar 1 manier om daar achter te komen: de track van Lage Vuursche. Zoals sommigen weten is dit niet een makkelijk lopende track. Veel wortels en diepe kuilen maken het vaak tot een aardige worstelpartij voor mens en materiaal. Een mooie vuurdoop voor de Giuseppe G ARB
Twee kleine issues zorgden voor wat oponthoud: de zadelpen zakte licht en een steekas was losgeraakt. Dat mocht de pret niet drukken en ondanks de vele mulle stukken en mooi PR gereden.
https://www.strava.com/activities/958868890/overview
@ opperhoofd, nog geen foto's met de wegbanden, maar die plaats ik binnenkort ook dit topic.
@ DDX, doen! Dit is dikke fun en een hele mooie afwisseling met de weg.