Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mountainbikers Heuvelrug hebben vergunning nodig

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 nov 2023 11:41

@BertL

Zijn er ook plannen om de vele asfaltstroken in de route Soest te verminderen?

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 11 nov 2023 15:20

Nee, dit is het. Tien jaar puzzelen met trajecten, tracé’s en toestemmingen. Dit is het resultaat
hun fietsen.

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 11 nov 2023 18:29

De routes van Hoge Vuursche en Lage Vuursche gedaan, daarna was het ook wel redelijk op. Op sommige stukken na viel het mij eigenlijk best mee qua plassen. De plassen vielen te verwachten uiteraard. Lage Vuursche vond ik ook iets leuker, wat meer hoogtemeters en gevoelsmatig wat technischer (maar wat weet ik ervan, dit was mijn zesde keer op de MTB). Niet de meest ideale omstandigheden, maar wel weer genoten van het buiten fietsen. En een goede fiets kunnen huren bij Paul van Hal.

MTB Heuvelrug
Forum-lid
Contact

MTB Heuvelrug 12 nov 2023 20:39

Het MTB-vignet voor de Utrechtse Heuvelrug wordt in 2024 een DIGITAAL PERSOONLIJK VIGNET.

Op de MTB-routes op de Utrechtse Heuvelrug moet je altijd een geldig persoonlijk digitaal vignet van het Nationaal Park kunnen tonen. Je koopt het vignet via https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/vignet (webshop nu nog gesloten). Je aankoop verloopt als een doorsnee iDEAL-transactie. Het vignet bewaar je daarna in je Google of Apple Wallet, als PDF in je smartphone of je print het op papier. Het vignet staat op jouw naam.

Het vignet 2024 is vanaf 1 december beschikbaar via de webshop op https://mtb-utrechtseheuvelrug.nl/vignet.

Het vignet is geldig vanaf 1 januari 2024 tot en met 31 december 2024. Je huidige roze “sticker” vignet 2023 is nog geldig t.e.m. 31 december 2023. De prijs is en blijft € 7,50 voor een heel jaar mountainbiken op de MTB-routes binnen het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug.

Het vignet is geldig op de mountainbikeroutes Rhenen, Kwintelooijen, Amerongen, Leersum, Zeist, Austerlitz, Kidsroute Austerlitz, Lage Vuursche en Hoge Vuursche en de route Soest. Samen goed voor 140km fietsplezier op de MTB. In 2023 hebben we route Soest kunnen toevoegen. Dat zijn zo'n 20 extra kilometers dankzij jullie financiële steun, de inzet van veel vrijwilligers en de medewerking van de gemeente Soest, Utrechts Landschap en enkele andere terreineigenaren.
Via het vignet draag je bij aan de aanleg, het beheer en het onderhoud van de mountainbikeroutes in het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug en aan de natuur rondom de routes. Natuurprojecten waar we dit jaar aan hebben bijdragen zijn de aanleg mini-akkers Austerlitz en een bijdragen aan de kosten van de schaapskuddes die bij Staatsbosbeheer en Utrechts Landschap de heide begrazen. We hebben ook een bijdrage geleverd aan het opschonen van de deels overwoekerde heide bij het Leersums Veld.

Happy biking. Blijf gezond.

Afbeelding
link: Website

pino
Forum-lid HC

pino 12 nov 2023 20:56

Dan wordt het tijd voor een nieuwe accu in mijn foon. Had de sticker geen last van. (een lege accu)
Niet zijken maar reiden !

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 nov 2023 21:48

Helemaal goed dit! Telefoon heb ik altijd wel mee onderweg, sticker dus altijd bij de hand.
Less is bore

marsman
Forum-lid

marsman 13 nov 2023 00:01

Dit is top. Bij Natuurmonumenten hebben ze het vignet nu ook digitaal. Er is vast wat collegiaal overleg geweest 😉
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 nov 2023 09:08

BertL schreef: 11 nov 2023 15:20 Nee, dit is het. Tien jaar puzzelen met trajecten, tracé’s en toestemmingen. Dit is het resultaat
Duidelijk. Halen jullie nog wel wat oude bordjes weg? Staan er nog best veel. Verwarrend wel.

Digitaal vignet is een vooruitgang. Wel benieuwd hoe de MTB verhuurders dit gaan aanpakken nu het vignet persoonlijk is.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 nov 2023 09:18

havana schreef: 13 nov 2023 09:08 Digitaal vignet is een vooruitgang. Wel benieuwd hoe de MTB verhuurders dit gaan aanpakken nu het vignet persoonlijk is.
Lijikt mij verantwoordelijkheid van de huurder toch?
Verhuurder kan/moet de huurder er op wijzen dat een vignet verplicht is en that's it. Nu het zo simpel online is geworden kan iedereen het in paar sec regelen.
Less is bore

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 13 nov 2023 10:18

Mountainbikers 10 jaar lang: "Waarom is er geen digitaal vignet?"

Bij introductie digitaal vignet: "Wat jammer, ik vond die stickers zo leuk!"
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 nov 2023 10:20

Net even wat kritische reacties gelezen op Facebook. Onvoorstelbaar wat een non-argumenten er gebruikt worden.

"Ik neem nooit een telefoon mee" > ehhh... dan print je 'm toch uit?

"Ik koop altijd vignetten voor mijn vrienden" > ehhh dat kan nog steeds.

Enz.

el_loco
Forum-lid

el_loco 13 nov 2023 10:24

Digitaal Vignet is prima, al vond ik de analoge versie ook helemaal ok. Door het persoonlijk te maken dwing je af dat meer mensen het kopen plus dat het nog laagdrempeliger is dan het al was, dat zal wel wat extra geld in het laatje brengen lijkt me. Sowieso al fijn dat de routes zo goed onderhouden worden. Als het droog is kom ik toch al gauw elke week op Hoge/Lage Vuursche en eigenlijk is het altijd perfect (omstandigheden daar gelaten) Soest ook een paar keer geweest dit jaar, daar zitten nog wat kinderziektes in kwa afwatering enzo, maar blijft toch ook een gave route!

Plaats reactie