Di2
Vanaf het begin alle software ge-updated en gestart in manual, vervolgens semi-synchro en daarna full-synchro maar omdat soms de full-synchro bij het te ver terug schakelen bij een beklimminkje op het grote blad het dan voor mij 'onverwachts' corrigeert ook met kracht op de pedalen - soms met klappen en kraak tot gevolg - toch maar weer terug gegaan naar semi-synchro. Echter dat is het ook niet dus vandaag maar weer naar full-synchro gezet en de vraag op het forum gesteld want ben toch wel benieuwd.
Ben in het verleden met gewoon schakelen altijd gewend geweest om beide shifters indien nodig gelijktijdig te bedienen.
Ben in het verleden met gewoon schakelen altijd gewend geweest om beide shifters indien nodig gelijktijdig te bedienen.
Laatst gewijzigd door Orlok op 22 jul 2022 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ja klopt, dat heb ik ook maar na een paar kilometer ben ik dat piepje meestal weer vergeten.
Vandaar dat ik ook zei, na even toeren op een limiet stand.
Iedereen moet het voor zichzelf een beetje uitvogelen wat hij fijn is maar voor mij persoonlijk geldt dat automatische functies vaak doen wat je wil maar soms net niet (ook bijvoorbeeld waneer ik korte klim op knal en dan uiteindelijk toch even door wil schakelen naar groot-groot maar de klim is te kort om naar het kleine blad te gaan.
Di2/elektronisch maakt het schakelen makkelijk en snel genoeg zodat ik zelf precies de correctie kan doen die ik wil. Ik heb mijn handen meestal toch in de buurt van de shifters.
Laatst gewijzigd door Kluus op 22 jul 2022 14:52, 5 keer totaal gewijzigd.
hmm dat is goed om te weten. Ga ik de volgende keer eens proberen dan.
In het begin even met full synchro gereden, maar ook af en toe verrast door het terugschakelen naar het kleine blad. Als je het niet verwacht en je bent net flink aan het trappen dan kan het wel vervelend zijn. Daarom terug gegaan naar semi, en dat bevalt redelijk goed.
Sinds een paar maanden de BT module er tussen zitten, en nu dus ook de piepjes op de garmin als je al in de laagste of hoogste versnelling zit. Is wel fijn, want dat voorkomt het oh crap gevoel als je op een 11% ofzo zit, en je wil eigenlijk nog 1-tje lager, maar er gebeurt niks... Maar als hij bij full synchro dus aangeeft dat de volgende shift een front shift wordt dan is het wel het proberen waard.
Niet dat ik met een Garmin rijd maar is dat alleen met Garmin of ook met andere gekoppelde fietscomputers mogelijk.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Up
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Ik rij in semi-synchro.
Tijdje manual gebruikt toen ik deze fiets gekocht heb, dat was toch het meest vertrouwd.
Daarna een korte tijd full-synchro gebruikt maar daar was hem niet voor mij. Het automatisch schakelen van de FD kon ik niet aan wennen. Ik vond het (misschien wel) gek genoeg het meest vreemd in heuvelachtig gebied zoals Limburg of Tecklenburg. Een aantal malen gehad dat net als je wilt gaan staan en 1 tikje schakelt, voor ook schakelt.
Full syncro hier, bevalt prima. Schakelt terug als ik van 50/24 naar 50/27 wil gaan en gaat dan naar 34/21. Maar dat is natuurlijk in te stellen. En inderdaad ook ik krijg een piepje en melding in beeld bij het schakelen van 50/21 naar 50/24 dat de volgende stap het schakelen naar 34/21 het geval is.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Plakkende derailleurs,shifters.
Heb je de stroomkabel er direkt afgehaald nadat je 100% vol was of nog even door laten laden.
Staat de shifter niet ergens tegen aan.
P.S hier geen full of semi automatisch schakelen,gewoon ouderwets handwerk.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Al je onderdelen, behalve bijvoorbeeld 1shifter loskoppelen.
Bij spanningsverlies heb je de dader, in het andere geval schakel je een tweede onderdeel aan, na enkele dagen heb je de "dader" dan wel gevonden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend