Pagina 51 van 531

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 08 jan 2019 00:05
door rovar
klimmer schreef: 07 jan 2019 23:39
rovar schreef: 04 jan 2019 15:27 .......andere aloy materialen, kleur, asynchrone crankarm, s.......dus geen domme vraag.
Helaas, wel een dom antwoord: ASYMMETRISCHe crank was er al in de 6800 serie.
Doe eerst eens wat leeswerk! Is je al eerder geadviseerd.

Ter aanvulling: de voor- en achterderailleur hebben een heel andere bediening/geometrie. En iedere fietser met gezond verstand gebruikt al meer dan 20 jaar een quick link, van Sachs (nu SRAM) of Connex.
gast, kijk eens even hier en zoek de verschillen (en ondanks dat "iedereen" al 20 jaar een quick link gebruikt, is shimano nu ook eindelijk overstag) :

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 08 jan 2019 00:27
door klimmer
En? dezelfde asymmetrie!

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 08 jan 2019 00:37
door rovar
wat je hieraan niet ziet is dat de 8000 lichter en stijver is. En dan zijn we weer on-topic

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 08 jan 2019 08:12
door amclassic-fan
Laat dan maar een test zien waaruit blijkt dat de 8000 crank stijver is. Ik geloof er geen snars van en zelfs al zou het zo zijn dan is het maar de vraag of je het überhaupt wel kunt merken.

Als de crank lichter is moet dat makkelijk inzichtelijk te maken zijn met een paar weegschaal foto's.

Beter antwoord op de vraag lijkt mij dat het verschil minimaal is, het verschil tussen 6700 en 6800 was een stuk groter.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 09 jan 2019 23:43
door rovar
het verschil is...... 5 gram...

https://www.youtube.com/watch?v=SBuB676lOeQ

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 10 feb 2019 21:41
door Rick3006
Ploegleiders en bestuurders zitten in de auto altijd te "hannessen" met de communicatie apparatuur, dat hangt aan de spiegel e.d. Waarom doen ze geen koptelefoons met microfoons op waarmee ze met elkaar en/of met het team kunnen communiceren? Beetje zoals ze in de rallysport en Nascar doen.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 11 feb 2019 00:11
door ottorongo
Dit is geen domme vraag maar een slimme oplossing :shock:

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 11 feb 2019 08:06
door TL@
Omdat ze 3 communicatie systemen hebben:
- Naar de renners
- Tussen de ploegleiders
- Die van de koers zelf

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 16 feb 2019 12:17
door Martin78
TL@ schreef: 11 feb 2019 08:06 Omdat ze 3 communicatie systemen hebben:
- Naar de renners
- Tussen de ploegleiders
- Die van de koers zelf
Maar in de F1 hebben ze ook 1 systeem waarbij ze op meerdere kanalen kunnen communiceren....Misschien ook wat voor in de auto bij de wieler wedstrijden :)

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 16 feb 2019 13:44
door Pallieter
Enkele redenen die ik kan bedenken:

-Als er een renner naar de auto komt, moet je telkens je koptelefoon afzetten.
-Soms moet er in koers een auto of motor passeren. Meestal claxonneren die even. Met een koptelefoon op ga je hier weinig van horen.
-Communicatie tussen de inzittenden lijkt me ook minder handig (of die zouden ook nog eens een apart kanaal moeten hebben)

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 16 feb 2019 20:28
door DeeJeeEric
Even een domme vraag tussendoor. Ik wil graag de ketting van mn fiets halen (shimano CN-HG601, 11 speed) om deze te reinigen (nachtje in diesel samen met de cassette). Nu heeft deze ketting een breekpen. Wanneer in de ketting van de fiets ga halen zal ik deze op de breekpen ponsen, of juist op een andere schakel?
bvd

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 16 feb 2019 20:30
door Nee_Nee
Andere schakel. En dan er een hersluitbare magic link voor in de plaats zetten.