Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13559
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
EV is tweeledig een model s gaat echt hard! Ik schrok er bijna van. Het gaat nog redelijk een bocht om ook niet als een Ferrari of porsche, maar meer als een passat of golf. Maar zeker niet slecht en ondanks het gewicht heel makkelijk te controleren.
Er is alleen vrij weinig aan.............
Ik heb liever een auto met bv 200 a 250pk die lekker rijd en klinkt.
Er is alleen vrij weinig aan.............
Ik heb liever een auto met bv 200 a 250pk die lekker rijd en klinkt.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Kom
Maar een keer in mijn gechipte 2.7 HDI met 240 pk automaatbak met super koppel rijden dan
Dat voelt en klikt als een “echte auto” heerlijk!!
Ja en dan moet je inderdaad niet heel kritisch zijn qua milieu en fossiele brandstoffen nee maar het gaat wel vooruit
Die Tesla hou je niet bij vanuit stilstand, dat klopt. Maar het voelt wel lekker hoor
Maar een keer in mijn gechipte 2.7 HDI met 240 pk automaatbak met super koppel rijden dan
Dat voelt en klikt als een “echte auto” heerlijk!!
Ja en dan moet je inderdaad niet heel kritisch zijn qua milieu en fossiele brandstoffen nee maar het gaat wel vooruit
Die Tesla hou je niet bij vanuit stilstand, dat klopt. Maar het voelt wel lekker hoor
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Guilty
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
EV heb ik serieus overwogen, want zowel mijn vrouw als ik zijn eigen baas dus een Tesla 3 rijd je quasi "gratis". Maar ik vind 'm erg lelijk, er past te weinig in (voor mij) en ik zou regelmatig een auto moeten lenen, wat ik juist niet wil. Bovendien is het afwerkingsniveau ook matig. Als leaserijder is dat niet zo belangrijk, maar wij zouden 'm zakelijk aanschaffen en dan draai je gewoon zelf voor alle kosten op (afgezien van garantiezaken).
Dit zal hoogstwaarschijnlijk wel mijn laatste brandstofauto zijn. Ik heb werkelijk niets tegen EV's, het rijdt inderdaad zeer fijn. Maar op dit moment is er nog niets wat aan mijn eisen voldoet: station, 500 km (ook in de winter), mogelijkheid aanhanger te trekken.
Dit zal hoogstwaarschijnlijk wel mijn laatste brandstofauto zijn. Ik heb werkelijk niets tegen EV's, het rijdt inderdaad zeer fijn. Maar op dit moment is er nog niets wat aan mijn eisen voldoet: station, 500 km (ook in de winter), mogelijkheid aanhanger te trekken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39735
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik denk(vrees) ook dat mijn volgende auto de laatste op benzine zal zijn. Techniek gaat snel, evenals de overheidsdruk om brandstofautos weg te pesten.
Maar nu is er zoals Havana zegt geen alternatief: range te klein, geen serieuze aanhanger mogelijkheid en voor de aanschafprijs van een Tesla zijn er nu nog veel mooiere, meer praktische alternatieven.
Maar nu is er zoals Havana zegt geen alternatief: range te klein, geen serieuze aanhanger mogelijkheid en voor de aanschafprijs van een Tesla zijn er nu nog veel mooiere, meer praktische alternatieven.
Less is bore
Ik vind een EV ook best prettig rijden, rechtdoor. Het extra gewicht voel je in elke bocht (helemaal als het nat is) en tijdens het remmen.
Grootste reden dat er voor mij (momenteel) geen EV komt, is dat ik de auto gewoon op straat parkeer en er dus publieke laadpalen moeten komen (mijn vrouw haar auto staat in de garage en geen oprit)
Dus zolang ik niet verplicht word (door de overheid of mijn baas) zal het bij een dikke diesel blijven (met 50.000km per jaar en een zware voet, is een benzine niet aantrekkelijk) of misschien een hybride (Octivia RS hybride )
Grootste reden dat er voor mij (momenteel) geen EV komt, is dat ik de auto gewoon op straat parkeer en er dus publieke laadpalen moeten komen (mijn vrouw haar auto staat in de garage en geen oprit)
Dus zolang ik niet verplicht word (door de overheid of mijn baas) zal het bij een dikke diesel blijven (met 50.000km per jaar en een zware voet, is een benzine niet aantrekkelijk) of misschien een hybride (Octivia RS hybride )
Gewoon de mooie V60 van je elektrisch maken. Motor eruit lepelen en stofzuigermotor er in. Battery pack er in laten zetten en je hebt over een jaar of 5 een prachtige EV. Of Volvo moet zelf met zo'n mooie EV komen.havana schreef: ↑12 sep 2020 06:52
Dit zal hoogstwaarschijnlijk wel mijn laatste brandstofauto zijn. Ik heb werkelijk niets tegen EV's, het rijdt inderdaad zeer fijn. Maar op dit moment is er nog niets wat aan mijn eisen voldoet: station, 500 km (ook in de winter), mogelijkheid aanhanger te trekken.
https://www.newelectric.nl/nl/automotive/
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Da's nog erger dan een fake Rolex dragen
Ik ben persoonlijke wel een auto-fanaat maar ondertussen, met de veranderende mores en percepties rond alles wat snelheid of sportief rijden is, maakt het me nog maar weinig uit hoeveel vermogen een dagelijkse wagen heeft, en of hij met een gesofisticeerde ophanging uitgerust is om 10km/h sneller de bocht door te geraken, of launch control... geef mij maar comfort en gebruiksgemak.
Een speeltje voor erbij, da's iets helemaal anders...
Voor de prijs van het ombouwen van zo'n Volvlo kun je een nieuwe Volvo station en een EV erbij kopen.rene schreef: ↑12 sep 2020 10:26Gewoon de mooie V60 van je elektrisch maken. Motor eruit lepelen en stofzuigermotor er in. Battery pack er in laten zetten en je hebt over een jaar of 5 een prachtige EV. Of Volvo moet zelf met zo'n mooie EV komen.havana schreef: ↑12 sep 2020 06:52
Dit zal hoogstwaarschijnlijk wel mijn laatste brandstofauto zijn. Ik heb werkelijk niets tegen EV's, het rijdt inderdaad zeer fijn. Maar op dit moment is er nog niets wat aan mijn eisen voldoet: station, 500 km (ook in de winter), mogelijkheid aanhanger te trekken.
https://www.newelectric.nl/nl/automotive/
Campagnolo Ultra Dork
Als woon-werk / gezinsbak zou ik zonder aarzelen op een EV overstappen als het aan de orde zou zijn.
Voor de fun houden we nu ook al een oldtimertje aan en omdat we dat ding daarvoor toch hebben, maakt het mij niet zoveel uit wat in het vooronder van de dagelijkse bak ligt
Voor de fun houden we nu ook al een oldtimertje aan en omdat we dat ding daarvoor toch hebben, maakt het mij niet zoveel uit wat in het vooronder van de dagelijkse bak ligt