Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 17 feb 2016 20:53

rijeigenschappen, gewichtsverschil, comfort en stijfheid
Rijeigenschappen Geen verschil (al zullen de marketingjongens en meisjes anders beweren)
,
Gewicht een beetje (speciaized koop je niet voor het gewicht, al zijn de S-work versies meestal nog acceptabel),

Comfort: een ruitframe kan eigenlijk nooit comfortabel zijn. een paar lage velgen en 25+ banden doen meer

Stijfheid: vrijwel alle moderne frames zijn zo stijf dat de gemiddelde toerist de grenzen van een frame kan benaderen.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2016
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 17 feb 2016 21:07

Gewicht schijnt zo'n 200-250 gram te schelen. Ik heb op een Fact9 en Fact10 Tarmac SL4 gefietst. Voelde wel verschil. Maar de Fact10 had betere wielen en een stijvere crank.

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 26 feb 2016 11:03

Een bel op een teamfiets van Astana? :D

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 26 feb 2016 11:32

Misschien een gecamoufleerde schakelaar voor een crankmotortje. ;-)

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 26 feb 2016 11:35

sharkman113 schreef:
rijeigenschappen, gewichtsverschil, comfort en stijfheid
Rijeigenschappen Geen verschil (al zullen de marketingjongens en meisjes anders beweren)
,
Gewicht een beetje (speciaized koop je niet voor het gewicht, al zijn de S-work versies meestal nog acceptabel),

Comfort: een ruitframe kan eigenlijk nooit comfortabel zijn. een paar lage velgen en 25+ banden doen meer

Stijfheid: vrijwel alle moderne frames zijn zo stijf dat de gemiddelde toerist de grenzen van een frame kan benaderen.
Hallo Sharkman,
Wat bedoel je met en ruitframe?
Groet,Sjef

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 26 feb 2016 12:13

Dat de door de UCi bepaalde vorm van alle huidige frames. Voor carbon is dit verre van optimaal sterker nog en waren de regeltjes er niet geweest dan hadden de huidige fietsen totaal niet meer op de huidige modellen geleken. De golf van vreemde vormen (cinetica, zipp etc) die de markt begin jaren 90 dreigden te overspoelen werd spontaan de kop indrukt.

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 26 feb 2016 13:19

sharkman113 schreef:Dat de door de UCi bepaalde vorm van alle huidige frames. Voor carbon is dit verre van optimaal sterker nog en waren de regeltjes er niet geweest dan hadden de huidige fietsen totaal niet meer op de huidige modellen geleken. De golf van vreemde vormen (cinetica, zipp etc) die de markt begin jaren 90 dreigden te overspoelen werd spontaan de kop indrukt.
Bedankt voor je uitleg.
Sjef

mkriens
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 jan 2014 14:29
Locatie: Eindhoven

mkriens 01 mar 2016 14:22

Ik zag deze op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m1026693728

Foto drie van de liggende achtervork met de staande achtervork doet mij vermoeden dat het geen echt frame is.

Een expert / bezitter die dat ook denkt?

PS: ik plaats hem hier ipv het marktplaats topic ivm Specialized.

Gebruikersavatar
racedoc
Forum-lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 nov 2008 18:04

Gebruikersavatar racedoc 01 mar 2016 15:19

mkriens schreef:Ik zag deze op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m1026693728

Foto drie van de liggende achtervork met de staande achtervork doet mij vermoeden dat het geen echt frame is.

Een expert / bezitter die dat ook denkt?

PS: ik plaats hem hier ipv het marktplaats topic ivm Specialized.
Hartstikke nep inderdaad.

Wat je zelf al had gezien, de overgang van liggende naar staande achtervork is niet zo vloeiend als bij een origineel frame.
Je kan het aan de vormgeving van de balhoofdbuis ook al zien.

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 01 mar 2016 16:00

Het verhaal en de vraagprijs is op z'n minst net zo opvallend, 1500 voor een Tarmac S-works met super record.

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 01 mar 2016 16:33

racedoc schreef:
mkriens schreef:Ik zag deze op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m1026693728

Foto drie van de liggende achtervork met de staande achtervork doet mij vermoeden dat het geen echt frame is.

Een expert / bezitter die dat ook denkt?

PS: ik plaats hem hier ipv het marktplaats topic ivm Specialized.
Hartstikke nep inderdaad.

Wat je zelf al had gezien, de overgang van liggende naar staande achtervork is niet zo vloeiend als bij een origineel frame.
Je kan het aan de vormgeving van de balhoofdbuis ook al zien.
Als men al zegt geen factuur te hebben en dat hij opgebouwd is door een hobbyist,dan zet ik er al meteen mijn vraagtekens bij.
Dus NIET kopen !

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 05 mar 2016 10:10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klaar voor het goede weer. Opgebouwd om een nieuw Tarmac frame:

Stuur en stuurpen Ritchey WCS wet black
Groep: Super Record
Zadel; Fizik Arione
Wielen: Racing Zero
Zadelpen: origineel (later clear coat op gespoten)
Twitter: @rbruijns

Plaats reactie