Pagina 501 van 767

Re: Specialized

Geplaatst: 17 feb 2016 20:53
door sharkman113
rijeigenschappen, gewichtsverschil, comfort en stijfheid
Rijeigenschappen Geen verschil (al zullen de marketingjongens en meisjes anders beweren)
,
Gewicht een beetje (speciaized koop je niet voor het gewicht, al zijn de S-work versies meestal nog acceptabel),

Comfort: een ruitframe kan eigenlijk nooit comfortabel zijn. een paar lage velgen en 25+ banden doen meer

Stijfheid: vrijwel alle moderne frames zijn zo stijf dat de gemiddelde toerist de grenzen van een frame kan benaderen.

Re: Specialized

Geplaatst: 17 feb 2016 21:07
door tommeke14
Gewicht schijnt zo'n 200-250 gram te schelen. Ik heb op een Fact9 en Fact10 Tarmac SL4 gefietst. Voelde wel verschil. Maar de Fact10 had betere wielen en een stijvere crank.

Re: Specialized

Geplaatst: 26 feb 2016 11:03
door sprint100
Een bel op een teamfiets van Astana? :D

Afbeelding

Afbeelding

Re: Specialized

Geplaatst: 26 feb 2016 11:32
door Infinito GB
Misschien een gecamoufleerde schakelaar voor een crankmotortje. ;-)

Re: Specialized

Geplaatst: 26 feb 2016 11:35
door sjefjanssen
sharkman113 schreef:
rijeigenschappen, gewichtsverschil, comfort en stijfheid
Rijeigenschappen Geen verschil (al zullen de marketingjongens en meisjes anders beweren)
,
Gewicht een beetje (speciaized koop je niet voor het gewicht, al zijn de S-work versies meestal nog acceptabel),

Comfort: een ruitframe kan eigenlijk nooit comfortabel zijn. een paar lage velgen en 25+ banden doen meer

Stijfheid: vrijwel alle moderne frames zijn zo stijf dat de gemiddelde toerist de grenzen van een frame kan benaderen.
Hallo Sharkman,
Wat bedoel je met en ruitframe?
Groet,Sjef

Re: Specialized

Geplaatst: 26 feb 2016 12:13
door sharkman113
Dat de door de UCi bepaalde vorm van alle huidige frames. Voor carbon is dit verre van optimaal sterker nog en waren de regeltjes er niet geweest dan hadden de huidige fietsen totaal niet meer op de huidige modellen geleken. De golf van vreemde vormen (cinetica, zipp etc) die de markt begin jaren 90 dreigden te overspoelen werd spontaan de kop indrukt.

Re: Specialized

Geplaatst: 26 feb 2016 13:19
door sjefjanssen
sharkman113 schreef:Dat de door de UCi bepaalde vorm van alle huidige frames. Voor carbon is dit verre van optimaal sterker nog en waren de regeltjes er niet geweest dan hadden de huidige fietsen totaal niet meer op de huidige modellen geleken. De golf van vreemde vormen (cinetica, zipp etc) die de markt begin jaren 90 dreigden te overspoelen werd spontaan de kop indrukt.
Bedankt voor je uitleg.
Sjef

Re: Specialized

Geplaatst: 01 mar 2016 14:22
door mkriens
Ik zag deze op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m1026693728

Foto drie van de liggende achtervork met de staande achtervork doet mij vermoeden dat het geen echt frame is.

Een expert / bezitter die dat ook denkt?

PS: ik plaats hem hier ipv het marktplaats topic ivm Specialized.

Re: Specialized

Geplaatst: 01 mar 2016 15:19
door racedoc
mkriens schreef:Ik zag deze op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m1026693728

Foto drie van de liggende achtervork met de staande achtervork doet mij vermoeden dat het geen echt frame is.

Een expert / bezitter die dat ook denkt?

PS: ik plaats hem hier ipv het marktplaats topic ivm Specialized.
Hartstikke nep inderdaad.

Wat je zelf al had gezien, de overgang van liggende naar staande achtervork is niet zo vloeiend als bij een origineel frame.
Je kan het aan de vormgeving van de balhoofdbuis ook al zien.

Re: Specialized

Geplaatst: 01 mar 2016 16:00
door sprint100
Het verhaal en de vraagprijs is op z'n minst net zo opvallend, 1500 voor een Tarmac S-works met super record.

Re: Specialized

Geplaatst: 01 mar 2016 16:33
door sjefjanssen
racedoc schreef:
mkriens schreef:Ik zag deze op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m1026693728

Foto drie van de liggende achtervork met de staande achtervork doet mij vermoeden dat het geen echt frame is.

Een expert / bezitter die dat ook denkt?

PS: ik plaats hem hier ipv het marktplaats topic ivm Specialized.
Hartstikke nep inderdaad.

Wat je zelf al had gezien, de overgang van liggende naar staande achtervork is niet zo vloeiend als bij een origineel frame.
Je kan het aan de vormgeving van de balhoofdbuis ook al zien.
Als men al zegt geen factuur te hebben en dat hij opgebouwd is door een hobbyist,dan zet ik er al meteen mijn vraagtekens bij.
Dus NIET kopen !

Re: Specialized

Geplaatst: 05 mar 2016 10:10
door rbr
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klaar voor het goede weer. Opgebouwd om een nieuw Tarmac frame:

Stuur en stuurpen Ritchey WCS wet black
Groep: Super Record
Zadel; Fizik Arione
Wielen: Racing Zero
Zadelpen: origineel (later clear coat op gespoten)