Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16441
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 sep 2013 15:49

BonoCross schreef:Mijn karretje heeft hier ook wel een plekje verdiend (al zeg ik het zelf ;))

Afbeelding
aub,
mooie fiets
I know myself like no one else
Nothing to defend

carbonhead
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2013 13:24

carbonhead 10 sep 2013 15:50

Hallo Pinarello rijders

Ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar ik heb ook een nep pinarello aangeschaft :D

Ik kom zelf uit het fietsenvak en ik was toch wel nieuwsgierig naar de kwaliteit van zo'n frame.

En sorry pinarello rijders, ik moet zeggen dat de kwaliteit niet slecht is (sorry) , het frame is zeer stijf en het karretje stuurt zeer strak.

ja ik ben gewoon eerlijk dat ik niet het geld wil uitgeven voor een originele Pinarello, en voor een dubbetje op de eerste rij wil zitten (425 euro voor een nieuw carbon frame die ook nog kwalitatief ok is daar wordt ik blij van :D )

Ik doe er verder ook niet schijnheilig over en vertel er ook altijd bij dat het een replica is.

Momenteel heb ik dit seizoen er meer dan 15000 km met grote tevredenheid op gefietst, en heb nog geen moment spijt van mijn aankoop.

En een ieder mag er verder van denken wat hij er van wil denken, maar de volgende gaat zeker weer een chinees worden :D

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 10 sep 2013 17:33

Plaats deze voor jou eerste (nutteloze) post de volgende keer even in het juiste topic http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3897 heeft hier totaal geen meerwaarde.

Ik weet niet wat jou functie binnen het fietsen vak is, maar het zal niet zoveel goeds zijn als je zelf illegale producten koopt.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 10 sep 2013 17:54

carbonhead schreef: ja ik ben gewoon eerlijk dat ik niet het geld wil uitgeven voor een originele Pinarello, en voor een dubbetje op de eerste rij wil zitten
Niet alleen zit je nu niet op de eerste rij, je zit niet eens in het stadion! Wat je hebt is namelijk ordinaire nep, geen Pinarello. Voor een dubbeltje op de eerste rij zou inhouden dat je een goeie deal scoort op een echte Pina.

Persoonlijk rij ik nog liever een cheap no-name alu frame dan een nep Pina. Echt genant gewoon.

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 10 sep 2013 18:16

als je in de fietsbranche werkt is dat niet zo slim om je eigen nest te bevuilen met een nepper
buiten dat het illegaal

carbonhead
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2013 13:24

carbonhead 10 sep 2013 19:13

Beste Pinarello rijders,

Het is een beetje jammer dat iemand met andere mening meteen bij de veters afgefikt moet worden.

Als iemand eerlijk zijn mening over een product geeft hoef je daar natuurlijk niet mee eens te zijn, maar als je op een respectvolle manier je mening geeft komt de boodschap ook wel over.

Ik geef alleen weer dat ik zeer tevreden over de kwaliteit ben, en een andere topic? als je de berichtgeving van deze topic terugleest komt dit onderwerp met enige regelmaat terug.

Wat betreft het nest bevuilen, ik weet dat ik het van jullie niet mag benoemen, maar als fietsvakman verbaast het mij dat er voor dat geld zo'n frame gemaakt kan worden.
Ik kan in ieder geval wel vanuit de praktijk beargumenteren dat het frame niet zoals veel wielrenners het afschilderen een wanproduct is. Over de illegaliteit valt natuurlijk altijd te praten, hetzij op een respectvolle manier dan.

Ik begrijp het heel goed dat je de balen hebt als je (naar mijn mening) veel te veel hebt betaald voor de naam Pinarello.

;)

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 10 sep 2013 21:08

carbonhead schreef:Ik geef alleen weer dat ik zeer tevreden over de kwaliteit ben, en een andere topic? als je de berichtgeving van deze topic terugleest komt dit onderwerp met enige regelmaat terug.
klopt, topic vervuiling noem ik dat.

maar als fietsvakman verbaast het mij dat er voor dat geld zo'n frame gemaakt kan worden.
Ik kan in ieder geval wel vanuit de praktijk beargumenteren dat het frame niet zoals veel wielrenners het afschilderen een wanproduct is.
En nu ga je alle klanten adviseren om in China een frame te bestellen omdat deze een betere prijs/kwaliteit verhouding hebben.
Ik begrijp het heel goed dat je de balen hebt als je (naar mijn mening) veel te veel hebt betaald voor de naam Pinarello.
Het enige waar ik van baal is dat mensen zoals jij een merk kapot maken door illegale import.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 10 sep 2013 21:36

Op een namaakfiets gaan rijden, en vervolgens ubertrots op jezelf zijn dat je zo'n goeie deal hebt gemaakt :) Tsja, je hebt ze erbij, schaamteloos.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6036
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 10 sep 2013 21:42

Je kunt toch ook gewoon een no-name frame of een onder eigen naam uit China halen. Kun je ook controleren of de prijs / kwaliteit goed is. Daar is niks mis mee.

Waarom moet je een nep Pina halen? En wat misschien nog wel het ergst is is dat je er nog trots op bent ook. Ik kan dat soort dingen niet begrijpen?!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 sep 2013 21:57

Ah, een relletje! Ik zal even voor een stukje evolutionair-psychologische duiding naar de lezer toe zorgen: de signalling theory :geek:

Een duur merkproduct, zoals een Pina, is een costly signal: net als b.v. de staart van een pauw biedt deze geen practische voordelen, in tegendeel, je moet zelfs extra moeite (Pina = veel geld betalen. Pauwenstaart = onhandig want blijf je mee haken in dicht struikgewas) doen om er eentje te kunnen bezitten.

Voordeel hiervan is, dat wanneer mensen zien dat jij zo'n costly signal showt, ze weten dat je dus wel enorm awesome móet zijn dat je je zoiets kennelijk kunt veroorloven.
Bezitters van costly signals genieten hierdoor een hogere status en allerlei bijbehorende sociale voordelen binnen de groep (Bron. Disclaimer: artikel is van een promovenda van Diederik Stapel, dus neem het waarheidsgehalte met een kruiwagentje zout. De strekking is echter helder.)

Dishonest signals verneuken echter dit signalling-systeem! Zodra algemeen bekend wordt dat er nep Pina's bestaan, vermindert de waarde van een echte Pina als costly signal. Als je nu iemand ziet met een Pina weet je namelijk niet meer zeker of deze persoon zich nou echt een frame van 3 ruggen kan veroorloven, of dat het gewoon een cheaperd is.

Mensen met dura Pina's hebben dus niks tegen (maar ook niet zo vaak iets met trouwens) mensen op een zwarte Bulls Harrier met 105, omdat die het signalling-systeem niet verstoren, ze nemen slechts een lagere plaats op de ladder in.

Bezitters van nepperds wekken echter altijd woeste razernij op bij bezitters van echte: nepperds proberen immers de sociale voordelen te pakken zonder de bijbehoren nadelen (spelen dus vals) én ondermijnen het signalling-systeem (benadelen mensen die binnen dit systeem wel eerlijk spelen)

Dus carbonhead, tussen jou en de Pina-bezitters gaat het nooit meer goed komen, je hebt ze net namelijk keihard aan hun taas getrokken.

Misschien oogst je in het Bulls topic meer waardering.

Wel is het nu wachten op de Pina-bezitters die beweren dat ze hun Pinarello helemáál niet vanwege het imago hebben gekocht maar alleen vanwege de technische kwaliteiten :lol:


Dit hele verhaal gaat trouwens ook op voor nep Oakleys, Ralph Lauren shirtjes of KOMs op Strava behaald in een Velomobiel (met SPD-sandalen)
Laatst gewijzigd door scepticus op 10 sep 2013 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 10 sep 2013 22:31

@scepticus: Geweldig geschreven!

carbonhead
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2013 13:24

carbonhead 10 sep 2013 22:53

Hallo Pinarello rijders,

Volgens mij heb ik het er nooit over gehad dat ik trots op mijn frame ben, maar alleen tevreden over de kwaliteit/prijs en het rijgedrag v/d fiets.

En het niet kunnen begrijpen, daar hoef je geen hoger wiskunde voor gestudeerd te hebben, het gaat mij alleen om de prijs/kwaliteits verhouding waarom ik het frame heb besteld.

En nog iets ik adviseer geen klanten om er één te bestellen ik geef louter hier mijn ervaringen weer.

Ook maak ik niet naar mijn mening het merk Pina... kapot, ik vind dat ze dat zelf doen door een frame in de markt te zetten dat een absurd hoge prijs heeft.

Ik ben het eens met het forumlid scepticus dat de meerderheid van de pina bezitters voor het imago gaat dan voor een fiets met een juiste prijs/kwaliteits verhouding.

En ook daar is niets mis mee hoor begrijp mij niet verkeerd, ik heb er alleen een andere mening over. :D

Plaats reactie