Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

el_loco
Forum-lid

el_loco 18 dec 2024 13:47

Cannabis-olie bijvoorbeeld heeft veel medicinale werkingen (onder andere - enigszins ironisch - om bepaalde bijwerkingen van chemotherapie tegen te gaan) maar legale tabaksrook bevat talloze kankerverwekkende stoffen. Ethanol (alcohol) is bewezen kankerverwekkend. En cannabis-olie is (bij mijn weten) nog steeds verboden in NL. De verkoop wordt wel gedoogd, maar het is nog steeds bij wet verboden.
Drugs is ook maar een verzamelnaam hé, cocaïne en heroïne is uiteraard slecht voor je. (al worden varianten op heroïne legaal verkocht als pijnstiller) Ik heb ook geen oplossing, en alles legaliseren of verbieden werkt ook niet. Maar je kunt je er wel bewust van zijn dat volksgezondheid niet het enige is wat invloed heeft op het overheidsbeleid.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 18 dec 2024 13:59

Ik stel voor dat @Edwin grote kuis houdt in dit topic.
I know myself like no one else
Nothing to defend

el_loco
Forum-lid

el_loco 18 dec 2024 14:55

Drugs, ik heb drugs gekocht. (of is dat nu juist wél fietsgerelateerd...) ;)

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 18 dec 2024 16:21

el_loco schreef: 18 dec 2024 13:22 Het alcohol-, drugs- en tabaksbeleid is op z`n minst discutabel. Drugs zijn verboden, al zitten daar middelen tussen die minder schadelijk zijn dan alcohol en tabaksrook. Alcohol (ethanol) kun je zo in de winkel kopen, maar staat wel op de lijst kankerverwekkende stoffen. In het lab hier op de middelbare school mag ik het niet (meer) gebruiken, kun je nagaan.
Dat wil niet zeggen dat je alles maar moet verbieden, maar je kunt op z`n minst vragen stellen bij het beleid. En vooral de rol van de industrielobby in deze. Want de overheid verdient dan wel geld aan accijns, maar het kost nog veel meer via de gezondheidszorg. Ik zou dus eerder de zwarte piet bij de fabrikanten leggen, die nemen geen verantwoordelijkheid (zie vapes) en strijken alleen de winst op. De samenleving betaald de rekening.
Verklaar je nader . . . . drugs minder schadelijk dan alcohol of tabaksrook? 😲

el_loco schreef: 18 dec 2024 13:47 Cannabis-olie bijvoorbeeld heeft veel medicinale werkingen (onder andere - enigszins ironisch - om bepaalde bijwerkingen van chemotherapie tegen te gaan) maar legale tabaksrook bevat talloze kankerverwekkende stoffen. Ethanol (alcohol) is bewezen kankerverwekkend. En cannabis-olie is (bij mijn weten) nog steeds verboden in NL. De verkoop wordt wel gedoogd, maar het is nog steeds bij wet verboden.
Drugs is ook maar een verzamelnaam hé, cocaïne en heroïne is uiteraard slecht voor je. (al worden varianten op heroïne legaal verkocht als pijnstiller) Ik heb ook geen oplossing, en alles legaliseren of verbieden werkt ook niet. Maar je kunt je er wel bewust van zijn dat volksgezondheid niet het enige is wat invloed heeft op het overheidsbeleid.
Dus eigenlijk zeg je dat van de drugs alleen cannabis-olie (CBD) minder schadelijk is dan alcohol (98%) of tabaksrook. Gelukkig want ik dacht dat je zou inhaken op hetgeen @Rikkert zij dat volgens hem een 'lijntje' coke minder schadelijk zou zijn dan alcohol of roken. 🤔 ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 18 dec 2024 16:37

We gaan volledig off topic maar af en toe op een festival een beetje xtc is echt wel minder schadelijk dan je vol gooien met drank en roken.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 dec 2024 16:44

Afbeelding

:mrgreen: :winkthumb:
Less is bore

Plaats reactie