Pagina 503 van 767

Re: Specialized

Geplaatst: 22 mar 2016 12:10
door dieseltje
weet niet wat hij weegt maar de "gewone" versie is al relatief zwaar t.o.v. de concurrentie en met schijfremmen zal dat zeker niet lichter worden. Nu koop je zo'n fiets ook niet vanwege het lage gewicht maar vanwege de aerodynamica en dat lijkt me er niet op vooruitgaan met schijfremmen i.p.v. goed wegegewerkte velgremmen. Vandaar mijn ??????

Re: Specialized

Geplaatst: 22 mar 2016 13:16
door Resch2
Keuze vd schijfremmen is vrij logisch: de speciale remmen die er normaal op zitten remmen niet voldoende... De profs rijden er vrijwel niet op en al helemaal niet in heuvelachtige of natte omstandigheden.

Re: Specialized

Geplaatst: 22 mar 2016 13:56
door knukkel
Ik had ook 'ergens gelezen' (ook maar hearsay dus) dat hij oorspronkelijk voor schijfremmen was ontworpen en dat de velgremmen er ook maar even op gemeubeld waren. Voor wat het waard is...

Re: Specialized

Geplaatst: 22 mar 2016 16:07
door dieseltje
Volgens specialized was het ultieme doel bij de vias het ontwikkelen van de meest aerodynamische wegfiets. Dan hoef je geen ingenieur te zijn om te begrijpen dat je met schijfremmen dit doel niet gaat bereiken dus dat lijkt mij sterk wat je zegt!

Re: Specialized

Geplaatst: 22 mar 2016 18:48
door TL@
Er zijn nog niet veel tests in de windtunnel gedaan met schijfremmen.

De paar test die Specialized gedaan heeft, tonen een klein voordeel voor schijfremmen wanneer de wind recht op de kop staat en een klein nadeel wanneer de wind op de kant staat. Maar het zou niet veel schelen (maar ja, het zijn de woorden van Specialized hé)

Re: Specialized

Geplaatst: 22 mar 2016 20:12
door Wiliertoerist
En welke van die 2 komt vaker voor ? :roll:

Re: Specialized

Geplaatst: 22 mar 2016 20:24
door borgmonster
Wiliertoerist schreef:En welke van die 2 komt vaker voor ? :roll:
Des te harder je fietst, des te meer de wind relatief van voren komt. ;) Je hebt er zelf dus een beetje invloed op, waar de wind vandaan komt.

Re: Specialized

Geplaatst: 22 mar 2016 20:59
door amclassic-fan
Wiliertoerist schreef:En welke van die 2 komt vaker voor ? :roll:
Zijwind, al jaren een discussie tussen Zip en HED wat de belangrijkste yaw angle is, maar die is in ieder geval boven de 10 graden. Exact recht van voren komt de wind in de praktijk nooit.

Re: Specialized

Geplaatst: 22 mar 2016 21:09
door athhretjt
Meeste nieuwe onderzoeken laten toch veel meer van voren zien:
http://www.flocycling.com/img/aero-yaw-angles.jpg

Re: Specialized

Geplaatst: 08 apr 2016 22:29
door kappa-man
Mijn nieuwe bike.
De Specialized Allez Sprint X1

afgemonteerd met Sram Force CX1

voorzien van Powertap P1 pedalen

FFWD F6R tubular wielen.

Afbeelding

Re: Specialized

Geplaatst: 09 apr 2016 05:48
door JorBak
Hele mooie fiets. Gefeliciteerd

Re: Specialized

Geplaatst: 09 apr 2016 06:50
door jappiex
Prachtige fiets, die Sprint!

Ga je er alleen op koersen of ook mee trainen? Dit gezien de koersspecifieke tubes en cx1 maar meer trainingsgerichte powertab.