Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

carbonhead
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2013 13:24

carbonhead 10 sep 2013 23:00

@ scepticus,

Het is een geweldig stukje wat je hebt geschreven, je slaat de spijker op z'n kop!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 10 sep 2013 23:02

Dus het was niet deze PIna neppert.

Ik zeg niet bij voorbaat dat zo'n neppert per definititie slecht is maar je mag wel je vraagtekens zetten bij zo;n neppert. Vorm namaken is het credo daar.
Een model (voorvoork b.v.) na neppen qua vorm is makkelijk maar heeft het ook dezelfde functionaliteit? Heeft de originele voorvork van Pina met 'kreukelzones' wel het effect wat Pina doet geloven?

Och, laat mensen rijden wat ze willen rijden maar om op een imitatie frame te rijden vind ik persoonlijk kansloos.

Zijn de topmerken frames 'over prized'? Denk het wel voor de reguliere fietser aangezien die hetzelfde materiaal willen rijden als de Pros maar wat voor hun niets uitmaakt.
Marketing rulezzzzz.

Top frames zijn nu eenmaal duur vanwege de hoge ontwikkelingskosten gecombineerd met een beperkte afzet markt.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

carbonhead
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2013 13:24

carbonhead 10 sep 2013 23:16

@ zorroi,

Ik vind het nog wel dat er een verschil is tussen duur en een absurd hoge prijs.
En wat jij kansloos vind, opent voor andere rijders kansen om toch een frame aan te schaffen dat een juiste prijs/kwaliteit verhouding heeft.

En wat betreft de hoge ontwikkelingskosten die er zeker zullen zijn vind ik nog steeds niet in verhouding.
Ik denk meer dat het bedrijfspolicy van pinarello is om zich te onderscheiden van de rest, door imago en exclusiviteit uit te stralen tegen een absurd hoge prijs.

Met een aantal Tourwinnaars als vlaggendragers om dit te onderbouwen.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 sep 2013 23:26

carbonhead schreef:een frame [...] dat een juiste prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Rose, Canyon, Bulls, Sensa, Van Limpurg etc etc. Mogelijkheden zat.
Ik denk meer dat het bedrijfspolicy van pinarello is om zich te onderscheiden van de rest, door imago en exclusiviteit uit te stralen tegen een absurd hoge prijs.

Met een aantal Tourwinnaars als vlaggendragers om dit te onderbouwen.
Helemaal waar.
En die exclusiviteit heeft per definitie op één of andere manier zijn prijs, anders was het niet exclusief.
Een goedkope nepperd kan ook prima licht, stijf, degelijk en mooi afgewerkt zijn, maar niet exclusief.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 10 sep 2013 23:32

carbonhead schreef:@ zorroi,

Ik vind het nog wel dat er een verschil is tussen duur en een absurd hoge prijs.
En wat jij kansloos vind, opent voor andere rijders kansen om toch een frame aan te schaffen dat een juiste prijs/kwaliteit verhouding heeft.
En jij denkt dus idd dat je met een op een maandagochtend in elkaar geflanst frame qua vorm en wat LIJKT op een Pina te kunnen zeggen dat zoiets een mogenlijkheid opent om ' voor andere rijders kansen om toch een frame aan te schaffen dat een juiste prijs/kwaliteit verhouding heeft'

Ik las de criteria van jou dat het frame stijf was e.d. Zegt me niks net zoals het me niets zegt dat er gezegd wordt van wielen dat men: 'ze tegen de blokken aan kan trappen'.
Moet je eens normaal leren fietsen en niet altijd op de pedalen gaan staan omdat je het niet uit je benen/heupen kan halen.

Ik zeg nogmaals niet dat het door jou gekochte imitatie Pina frame slecht is maar maak geen vergelijk. Dat je de echte Pina's te duur vindt begrijp ik maar geen appels met peren hier.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 10 sep 2013 23:36

Zit de discussie hier een beetje te volgen en ik vind hem wel humor eigenlijk :P
Er wordt ook een beetje gesuggereerd dat als iemand op een imi Pina rijd hem eigenlijk niet kan betalen.
Najah dat vind ik eigenlijk beetje lulkoek want ik kan hem echt wel betalen alleen ik wil hem niet betalen.
Ik vind het een absurd hoge prijs voor een fiets wat je vaker tegenkomt dan de gemiddelde Scott alu racer.

Om die reden koop ik dus hoogswaarschijnlijk een de rosa met super record en shamal wielen.
Maarja die kost natuurlijk ook veeeeeeeeel minder :P :P

Maar omdat ik sommige kleurstellingen mooi vind van de pinarello`s zit ik er wel sterk over te denken om z`n imitatie te kopen voor de winter maanden.
Toch wel een mooie winterfiets z`n chinarello met ultegra of 105

Mijn inziens heeft de belachelijke prijs ook weinig te maken met ontwikkeling maar meer met ploegen sponsoren die met grote Jaguars rijden en 4 fietsen per renner krijgen en miljoenen sponsor geld moeten vangen van fiets fabrikanten

En dan niet 1 ploeg sponsoren nee doe er gelijk een paar en dan wel het liefste de ploegen die het meeste geld kosten :mrgreen:

Maargoed zo hebben we allemaal een mening of wat wel goed is en niet maar ik pak de chips weer erbij en ga weer deze discussie volgen.
zo blijft het forum toch een stuk spannender :mrgreen: :lol: :lol:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

carbonhead
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2013 13:24

carbonhead 10 sep 2013 23:51

@ zorroi,

Ik vergelijk de imitatie en de originele Pina's niet. Ik schrijf mijn ervaringen over de imitatie neer.
En mijn criteria die ik heb geschreven zijn er maar een paar (ik kan er wel een boek over schrijven zoveel positieve criteria heb ik over mijn frame) ;-)

Het zou leuk zijn als je pina rijders zonder dat ze het weten op een imitatie zouden laten rijden, ik weet zeker dat er met geen kwaad woord over gerept zou worden.

Vrijwilligers? ;-)
Laatst gewijzigd door carbonhead op 10 sep 2013 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 10 sep 2013 23:54

Misschien dat de prijs van Pinarello wel zo hoog is omdat ze o.a. het miljoenenteam Sky willen voorzien van fietsen of omdat ze gewoon gruwelijk veel geld willen verdienen (zoals iedereen). Zij doen dit op een eerlijke manier waar liefhebbers, rijke stinkers of patsers gewoon geld voor willen neerleggen.

Mensen die illegale handel stimuleren zijn gewoon lossers die iets willen wat ze niet kunnen krijgen. Had ditzelfde frame gekocht zonder replica stickers en spuit schema en jou verhaal was een stuk geloofwaardiger.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 sep 2013 23:57

http://smaak.crumm.nl/template_permalink.asp?id=367

Dure wijn is lekkerder dan goedkope.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 11 sep 2013 00:02

Haha scepticus, geweldig geschreven hoor!

Overigens voel ik me niet aangesproken; ik bezit namelijk zelf ook geen Pina. Ik heb alleen een pokkehekel aan nepspul, in welke vorm dan ook.

Prima dat je op een chinees rijdt, maar doe dan eentje met "Chinarello" er op, getuigt tenminste nog van humor.

carbonhead
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2013 13:24

carbonhead 11 sep 2013 00:04

@deijn,

Ik zal je even voorstellen bij de andere discussie forumleden.

Deijn is iemand die bij een andere topic zeer enthousiaste interesse toonde in geïmporteerde Chinese imitatie onderdelen.

Dus ik zou zijn commentaar maar met een kilootje zout nemen. Echt consequent kom je nu niet meer over sorry.

Tevens blinkt hij uit in zijn volwassen taalgebruik, nou ja ik zou zeggen lees het zelf maar het is van een hoog niveau

carbonhead
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2013 13:24

carbonhead 11 sep 2013 00:06

@ stoffa,

Geen probleem, een sticker met "Jantje Beton erop" vind ik ook mooi staan ;-)

Plaats reactie