Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

delsol
Forum-lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 13 jun 2009 11:42

Iemand ervaring met de S1 kwa rijeigenschappen?
Ben van plan om een aan te schaffen.
Vind namelijk geen revieuws van S1 alleen van de duurdere modellen.

arnos
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:20

arnos 13 jun 2009 11:45

Vergeleken met mijn eerdere fietsen (Giant, Red Bull, Jan Janssen, Koga Miyata) is de lak van mijn Cervelo R3 wel kwetsbaarder. Het kan ook zijn dat het aan het carbon ligt. Alleen de giant had ook carbon, maar een transparante laklaag.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 13 jun 2009 12:26

delsol schreef:Iemand ervaring met de S1 kwa rijeigenschappen?
Ben van plan om een aan te schaffen.
Vind namelijk geen revieuws van S1 alleen van de duurdere modellen.


Toch google eens gebruiken met zoektermen Cervelo S1 review.
What makes the boat go faster?

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 13 jun 2009 14:30

colnagofreak schreef:
Sjax schreef:Als ik het zo lees is het algehele probleem van Cervelo een beetje dat de betreffende eigenaren zo lang naar hun fiets kijken, voelen, strelen en fotograferen dat daadwerkelijk alle deuken, scheurtjes en putten in het frame worden opgemerkt.........

Ik heb medelijden met onder andere Veltec die al deze ijdelle mensen over de vloer krijgen.....


De spijker op zijn kop......................

:D:D
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

chrisgr
Forum-lid
Berichten: 305
Lid geworden op: 20 sep 2005 00:41

chrisgr 13 jun 2009 15:03

Als ik alles lees, zijn er inderdaad die overdrijven, voor een klever die geen 100% juist hangt. Aan de andere kant wil je ook dat, als je zoveel geld uitgeeft voor een fiets, die in orde is. 100% is een fiets nooit, er is altijd wel iets dat schots of scheef is, dat is bij een auto ook zo. Maar scheurtjes, die horen toch niet thuis in een frame, of dat dit nu een frame betreft van 150 euro of van 3000 euro.
De laatste jaren is het aantal eigenaars van Cervelo fel toegenomen, hoe meer fietsen er van verkocht worden, hoe meer er breken, scheuren, enz.... maar ook hoe meer tevreden gebruikers. En Veltec levert toch goeie service, geen enkele klant wordt in de kou gelaten. Bij andere merken gaat het er toch stukken moeilijker en stugger aan toe hoor.
geen signatuur

dewitte
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 06 aug 2007 18:36

dewitte 13 jun 2009 20:07

idd chrisgr volledig mee eens en er zijn er die overdrijven maar ik denk wel als je een fietsje koopt van enkele duizend euro, waaronder vele hier, je toch wel een proper frame krijgt?!

Maar genne stress, maandagvoormiddag ff langs gaan met de fiets. fietsboer heeft al gebeld met veltec dus dat komt wel in orde :) !

MAAR: het blijft een waanzinnig mooi fietske héhé......
Colnago E1
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 jun 2009 22:08

chrisgr schreef: De laatste jaren is het aantal eigenaars van Cervelo fel toegenomen, hoe meer fietsen er van verkocht worden, hoe meer er breken, scheuren, enz.... maar ook hoe meer tevreden gebruikers. En Veltec levert toch goeie service, geen enkele klant wordt in de kou gelaten. Bij andere merken gaat het er toch stukken moeilijker en stugger aan toe hoor.


Andromeda lieten ze anders wel gewoon in de kou staan. In een ander topic zijn er een aantal forumleden die een zeer trage afhandeling van de garantie hebben.

Als 't niveau lager zou zijn dan 't huidige niveau is 't gewoon een wanprestatie. Gelukkig halen de meeste merken wel 't zelfde niveau.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 13 jun 2009 22:19

Gelukkig nooit problemen gahad met m'n racefiets.
Ik heb hem wel even wat opgeleukt met een wit zadeltje + stuurlintje.
Van de winter ga ik opzoek naar andere wielen.
Cosmic Carbons, Fulcrum R1 of Neutrons...ff kijken wat het leukste zal staan.

[img=http://img14.imageshack.us/img14/6986/cervelotopic.jpg]

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 13 jun 2009 22:36

weet iemand of cervelo lak stiften heeft bv voor de witte olympic, zou veltec dit hebben?
ik weet dat veltec mee leest misschien kunnen zij antwoord geven op de vraag.
en kunnen zij achter de ral kleur komen zodat het bij een verf special zaak gemaakt kan worden.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 14 jun 2009 22:19

ik heb met mijn soloist team nu twee keer in een week tijdens een rit een inzakkende zadelpen gehad. Ik had ze nochtans goed vast gezet én met voldoende montagepasta(tacx)én met het koperen plaatje.
Nu vraag ik mij af ofdat het mss komt omdat de pen maar 9.5 cm in het frame zit(minimum 8) Het is wel een ondraaibare zadelpen van de soloist carbon.
ik denk ook dat de zadelpen erg gemakkelijk schuift over het koperen plaatje?

ik weeg trouwens 70kg, en ze is ingezakt op een hobbelweg tijdens wedstrijd en tijdens souplessetraining(dus veel gewicht op zadel)

iron2man
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 apr 2005 23:04

iron2man 14 jun 2009 23:11

Ik heb 5 seizoenen gereden met een P 3 aluminium frame ook met een koperen plaatje
en nog nooit heb ik last gehad van een ingezakte zadelpen
Het koperen plaatje moet voldoende zijn om de zadelpen vast te zetten zonder dat het naar
beneden zakt
Volgens mij moet je geen montagepasta gebruiken alleen wanneer een carbon zadelpen rechtstreeks contact heeft met het carbonframe
Nu heb ik een P 3 carbon en wel montagepasta gebruikt en nog steeds geen last van een ingezakte zadelpen
Als laatste mijn gewicht is ook 70 kg

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 14 jun 2009 23:18

Master B schreef:Gelukkig nooit problemen gahad met m'n racefiets.
Ik heb hem wel even wat opgeleukt met een wit zadeltje + stuurlintje.
Van de winter ga ik opzoek naar andere wielen.
Cosmic Carbons, Fulcrum R1 of Neutrons...ff kijken wat het leukste zal staan.


soloist zwart met hoog carbon is altijd goed! ;-)

Afbeelding
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie