Canyon
Hierbij mij nieuwe alu aanwinst. Deze heeft mijn Cervelo S1 vervangen. Belachelijk veel stijfer en zwarter (@Spacertoren politie: Spacers kijk ik nog even aan.. als het mag)
Frame: Canyon Ultimate AL
Maat: 2XL (62cm)
Shifters: Campagnolo Centaur carbon 10 speed
Voorderailleur: Campagnolo Record Titanium Triple 10 speed
Achterderailleur: Campagnolo Record carbon medium 10 speed
Remmen: Campagnolo Record Skeleton
Ketting: Campagnolo Record 10 speed
Cassette: Campagnolo 12-25
Crank: FSA Energy Triple 52-39-30
Stuur: Ritchey Carbon EVO curve
Stuurpen: Ritcehy WCS
Zadelpen: Canyon VCLS 1.0
Zadel: Fizik Aliante Carbon Braided
Bidonhouders: Tacx Tao Carbon
Wielen: Mavic Cosmic SL
Banden: Continental GP4000s
Frame: Canyon Ultimate AL
Maat: 2XL (62cm)
Shifters: Campagnolo Centaur carbon 10 speed
Voorderailleur: Campagnolo Record Titanium Triple 10 speed
Achterderailleur: Campagnolo Record carbon medium 10 speed
Remmen: Campagnolo Record Skeleton
Ketting: Campagnolo Record 10 speed
Cassette: Campagnolo 12-25
Crank: FSA Energy Triple 52-39-30
Stuur: Ritchey Carbon EVO curve
Stuurpen: Ritcehy WCS
Zadelpen: Canyon VCLS 1.0
Zadel: Fizik Aliante Carbon Braided
Bidonhouders: Tacx Tao Carbon
Wielen: Mavic Cosmic SL
Banden: Continental GP4000s
Do or Do not.. There is no try
Maar dan is het gene ijzerenbriek meer. Dan zult ge uwe naam toch aan moeten passen . Iets net bordkarton of papier-marche of zo.ijzerenbriek schreef:Net terug van Velofolies en eindelijk live gezien wat ik gekocht heb. Heb zelfs een SLX frameset in mijn handen gekregen.
Aiaiai wat is hij licht maar vooral mooi. Twijfelde of ik die afbuiging van de onderbuis naar de balhoofdbuis wel mooi ging vinden maar ja hoor, 't is prachtig. Nog niet in de juiste kleurstelling deepblack white gezien maar het matzwarte kon mij meer dan bekoren. Ben dus gerustgesteld!
En ook vandaag bericht gekregen dat mijn Chorus groepset binnen is, heb dus werkelijk alles behalve mijn frameset. Kan niet wachten tot begin mei, oh wat ga ik blinbling zijn !!
The wind is my friend
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Vandaag lekker droog: maar weer eens op de Ultimate gereden. Vcls 2.0 werkt wel vind ik, op een subtiele manier. Klinkers, putdeksels etc gewoon net even gedempter overheen. Qua afstelling even aandacht aanbesteden: zadel zakt wat naar achteren als je gaat zitten. Verder gevoelig voor zakken, rijkelijk montagepasta ertussen en tussen frame en pen. Ken iemand met (ook) een inflite waarvan de vcls2.0 ook zakte en kaduuk is:(
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
gave bike, zeker in deze maat. Waar ga je 'm voornamelijk voor inzetten?yoda schreef:Hierbij mij nieuwe alu aanwinst. Deze heeft mijn Cervelo S1 vervangen. Belachelijk veel stijfer en zwarter (@Spacertoren politie: Spacers kijk ik nog even aan.. als het mag)
Frame: Canyon Ultimate AL
Maat: 2XL (62cm)
Shifters: Campagnolo Centaur carbon 10 speed
Voorderailleur: Campagnolo Record Titanium Triple 10 speed
Achterderailleur: Campagnolo Record carbon medium 10 speed
Remmen: Campagnolo Record Skeleton
Ketting: Campagnolo Record 10 speed
Cassette: Campagnolo 12-25
Crank: FSA Energy Triple 52-39-30
Stuur: Ritchey Carbon EVO curve
Stuurpen: Ritcehy WCS
Zadelpen: Canyon VCLS 1.0
Zadel: Fizik Aliante Carbon Braided
Bidonhouders: Tacx Tao Carbon
Wielen: Mavic Cosmic SL
Banden: Continental GP4000s
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
Thx! ben ook blij met resultaat. Deze kleurstelling was niet te koop als los frame, dus een hele fiets gekocht en alles verkocht. Het is mijn 2e fiets. Heb ook nog een SLX uit 2010. Die is net wat lichter dus die gebruik als klimfiets. Zover je bij mij van klimmen kunt spreken Van de week eens kijken of ik em voor het eerst even kan laten buiten spelen. Nu alleen nog maar op de Tacx gestaan om te kijken of alles goed loopt.arnoudrace schreef: gave bike, zeker in deze maat. Waar ga je 'm voornamelijk voor inzetten?
Do or Do not.. There is no try
150 km op de ultimate cf slx gereden en wat stuurt die fiets strak. Altijd grip op elke wegdek ook als het nat is. De fiets heeft zelfs de neiging naar binnen te vallen. (Scherper sturen dan nodig). Het comfort is ook van een uitzonderlijk hoog niveau.
Allemaal rozengeur? Nee ik vind het lastiger dan normaal om de fiets goed af te stellen op de juiste houding. Ik heb het gevoel recht op te zitten en de enige houding om hard te fietsen is in de beugels. Handen op de shifters gaat nog wel maar met de handen op het stuur wordt het net een stadsfiets. Hopelijk lost een stuurpen wat op.
Allemaal rozengeur? Nee ik vind het lastiger dan normaal om de fiets goed af te stellen op de juiste houding. Ik heb het gevoel recht op te zitten en de enige houding om hard te fietsen is in de beugels. Handen op de shifters gaat nog wel maar met de handen op het stuur wordt het net een stadsfiets. Hopelijk lost een stuurpen wat op.
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Ik denk dat de relatief hoge balhoofdbuis daar debet aan is. Stijfheid heeft een prijs. Voor mij precies goed in 58cm en stuurpen (12)direct op Acros balhoofd. Er zijn mogelijkheden om traditioneel balhoofdlager te monteren of stuurpen met steilere hoek (zie je vaak bij plaatjes van profs op een Canyon).
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
Heb je de geometrie van je oude fiets al naast je nieuwe gehouden?iCanjan schreef:150 km op de ultimate cf slx gereden en wat stuurt die fiets strak. Altijd grip op elke wegdek ook als het nat is. De fiets heeft zelfs de neiging naar binnen te vallen. (Scherper sturen dan nodig). Het comfort is ook van een uitzonderlijk hoog niveau.
Allemaal rozengeur? Nee ik vind het lastiger dan normaal om de fiets goed af te stellen op de juiste houding. Ik heb het gevoel recht op te zitten en de enige houding om hard te fietsen is in de beugels. Handen op de shifters gaat nog wel maar met de handen op het stuur wordt het net een stadsfiets. Hopelijk lost een stuurpen wat op.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Een fiets kan dus te stijf zijn. Achteraf de vraag of ik dat nodig heb bij lange ritten maar ik neem aan dat de stijfheid ook van invloed is op het sturen en dat zou ik niet anders meer willen. Qua comfort en sturen en gewicht is dit mijn nieuwe standaard. Fijne fiets eigenlijkarnoudrace schreef:Ik denk dat de relatief hoge balhoofdbuis daar debet aan is. Stijfheid heeft een prijs. Voor mij precies goed in 58cm en stuurpen (12)direct op Acros balhoofd. Er zijn mogelijkheden om traditioneel balhoofdlager te monteren of stuurpen met steilere hoek (zie je vaak bij plaatjes van profs op een Canyon).
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Ik weet niet wat de prijs van te stijf is. Het kan oncomfortabel worden maar dat los je op met 25mm banden. In lange stukken rechtuit merk je waarschijnlijk weinig van stijf of niet. Ik vind de AL heel zeker sturen in bochten, ik durf eerder aan te zetten en dat scheelt bij uitkomen toch weer een paar meter. In de afdaling voelt de Al als op spoorrails en dat is wat ik het meeste aan de fiets waardeer